zoogcompressen?

Onze zoon is nu tien dagen oud en ik heb nog steeds last van kloven.

Juist de borst waar het eigenlijk heel goed genas, lag vanmorgen weer open. Er is ook al een lactatiekundige langs geweest en met haar de rugby-houding geoefend omdat die haar beter leek. Aan die kant gaat het aanhappen nu ook goed (hij liet steeds los) en zo wordt de tepel minder belast.

Nu had ik de eerste dagen bv erop gedaan, aan de lucht laten drogen, bepanthen erop. Geen bh aan.

De laatste twee dagen had ik andere kraamhulp en op haar advies draag ik nu dus wel een bh. Na het voeden purelan erop en zoogcompressen in.

Iemand ervaring met kloven en hoe dit het snelst geneest?

Ik vervang de compressen bij iedere voeding.

Oh ja, de kraamhulp dacht niet zo zeer aan kloven maar meer aan beschadiging van het schuren langs de ruwe kant van zijn gehemelte.

Snap het verschil niet zo goed, want kapot is kapot maargoed…

He sproetje gefeliciteerd he :inlove:

Ik heb in de kraamweek een speciaal soort pleister / verband / compres gebruikt. Wat ze volgens mij ook gebruiken bij wondgenezing.

Ze moesten in de koelkast bewaard en het voelde voor mij echt heeeerlijk om ze op te hebben.

Moest even googlen maar volgens mij was het Rite aid hydrogel tepelverband :thumbup:

Ik stuur je even een pb met de link :wink:

ik had steeds gevoelige borsten en tepels bij mij hielp andere bh. en katoenen zoogcompressen ! die kan je uitwassen.

Ik heb zelf altijd met synthesische spulen dat ik uitslag + gevoelige huid krijg. dus dit is echt de ideale oplossing :slight_smile:

Even lekker met de blote tietjes in de zon na de voeding… aan de lucht laten drogen… :thumbup:

Na het voeden wat melk uitsmeren over je tepels en aan de lucht laten drogen. Ik vind de Nathusan pads het fijnst :thumbup:

Ik had wereldcompressen die ook genezend werken. Je kan ze alleen niet overal kopen maar bestellen en ik kreeg ze op proef van de kraamzorg.

Rite Aid hydrogel breast discs.

Ze werken verkoelend bij tepelkleven en er zit iets in wat heelt maar het is geen medicijn.

Die hydrgel dingen schijnen goed te werken.

Bij mij hielp het voldoende om een tepelhoedje te gebruiken voor een paar dagen, dat gaf de tepel even wat rust. zodra het genezen was kon ik weer voeden zonder hoedje.

Hier nu even geen pads in en geen bh. Heb toch het idee dat het misschien te broeierig is. Gelukkig gaat het langzaam beter, maarja… iedere voeding gaat het toch weer ‘open’ en wordt het zacht.

Kan me niet herinneren dat dit bij mijn dochter ook zo lang duurde :think:

Ik had ook kloven, en zelfs bloedblaren, beetje melk over mijn tepel heen gesmeerd, Puralan er op, zoogcompres, bh…

En met een een tepelhoedje even gevoed (2dagen ongv), en weg was het!