Zonnebrandcreme voor baby met gevoelige huid!

Onze Lars heeft een gevoelig huidje (licht eczeem), vooral in zijn gezicht. Nu had ik Zwitsal zonnebrandcreme voor hem gekocht, maar daar reageert hij dus niet goed op. Wie weet er een goede creme die ook op zijn gezichtje kan? Ik weet niet wat ik het beste kan kopen. Alvast bedankt!

Ik had voor mijn dochter eentje uit de natuurwinkel, het eerste jaar. Zij kon ook niet tegen Zwitsal. Helaas is dat al vijf jaar geleden dus ik weet het merk niet meer!!!

Succes!

Hier 2 kindjes met een supergevoelig huidje. De enige zonnebrand waar ze tot nu toe tegen kunnen is die van Weleda.

Wij hebben het van Vichy (kun je in de apotheek kopen). Het enige nadeel vind ik, is dat het zo dun is. Maar verder werkt het prima!

Mats kreeg wel uitslag van Zwtzal maar niet van Nvea!

No aid :thumbup:

Zonder geur en conserveringsmiddelen

Speciaal voor baby’s

Mijn zoontje heeft een supergevoelige huid en vaak eczeem/uitslag maar ik moet zeggen dat hij totaal geen last heeft van de zonnebrandcreme van de kruitvat. Zit geen parfum ed. in. Zwitsal ruikt vaak lekker, maar dat is bij hem dan ook vaak weer een probleem

Hoi,

Ik heb bij de apotheek la roche -posay gekregen om uit te proberen, mocht dit niets zijn dan kan ik van de huisarts een recept krijgen.

gr melanie.

Ik heb zelf in het verleden ook vaak problemen gehad met welke zonnebrandcreme voor mezelf (oa nivea kon ik absoluut niet tegen, giga zonneuitslag kreeg ik ervan)

Nu gebruik ikzelf al jaren ambre solaire van Garnier. Voor Tejo daarom vorig jaar al de kinderversie hiervan gekocht en dat gaat prima :lol:

Tejo had het eerste jaar ook erg veel last van exceem. In de zomer ging dat eigenlijk juist over en daarna heeft hij er gelukkig weinig of geen last meer van gehad :thumbup:

Voor mij in elk geval een goede reden om (nog steeds) geen zwitsal te gebruiken. Ruikt lekker, maar ivm parfum juist een rede om niet te gebruiken.

:-* Liefs, Evelien :vlinder:

Elise heeft gewoon het eigen merk van de AH en dat gaat ook prima. De Ambre Solaire van Garnier hebben ze bij het KDV en daar krijgt Elise rode vlekken van :? Het is denk ik gewoon proberen aan het begin helaas :?

Wij hebben eau thermale AVENE gekocht bij de apotheek. Daar hadden ze dit aangeraden. Super spul! Twee eczeemklantjes hier en ze kunnen er goed tegen. Helaas is het wel erg duur, maar het smeert makkelijk uit.

ROC minesol bebe…

Benthe reageert er erg goed op, je hebt er héél weinig van nodig en smeert lekker uit…

Ik lees mee :slight_smile: Ik ga weleda maar aanschaffen om te proberen :slight_smile:

Thnx zeemirmin voor het openen deze topic :slight_smile: Wijnanda zal er ook iets aan hebben vermoed ik :wink:

Ik ben vanmorgen bij de apotheek geweest en daar raadden ze mij de zonnebrandcreme van Vichy aan dus die heb ik meegenomen. Hoop wel dat het goed werkt want is wel duur :shock:

@veertje wrote:

Ik lees mee :slight_smile: Thnx zeemirmin voor het openen deze topic :slight_smile: Wijnanda zal er ook iets aan hebben vermoed ik :wink:

:mrgreen: Ja, ik zag dit topic nu ook ineens. Stond van de week al alle verpakkingen te lezen in de drogist van alle zonnebrandproducten.

Ik heb laatst overigens ergens (alleen heb ik nu geen idee meer waar…) gelezen dat je eigenlijk het eerste jaar helemaal geen zonnebrand moet gebruiken. Schijn t niet goed te zijn en ze uit de directe zon houden. Onder een parasol of in de schaduw mag dan wel. En die aparte kinderverpakkingen schijnen ook nergens op te slaan, je kunt net zo goed een volwassenverpakking kopen, want alleen de verpakking schijnt dus anders te zijn. En smeren met ongeveer factor 30 voor kinderen is goed, hoger schijnt ook niet nodig te zijn en niet meer effect te hebben dan 30. Weet niet wat hier nou weer allemaal van waar is, maar wilde het jullie nog even meegeven.

Zal nog eens gaan Googelen…

Wellicht heb ik het wel ‘gewoon’ op de site van KOK gelezen. Even gekopieerd uit de nieuwsbrief:

Tot 1999 werd het gebruik van zonnebrand voor baby’s die jonger zijn dan 6 maanden afgeraden. Dit hoofdzakelijk omdat deze producten niet getest (mogen) worden op zulke jonge kindertjes. Echter, sindsdien zijn de adviezen behoorlijk gewijzigd. Het is uiteraard nog altijd zo dat de beste manier om je kindje tegen de zon te beschermen is om je kindje uit de zon te houden. Dus liefst in de schaduw van een boom of parasol. Doe hem een shirtje met lange mouwen aan en zet hem een leuke zonnehoed op. Het kan geen kwaad om een klein beetje zonnebrand te gebruiken ter bescherming van zijn gezicht en handjes.

Wij adviseren een zonnebrandcrème met zinc oxide of titamium dioxide. Deze crèmes blijven “op de huid� liggen. Dit in tegenstelling tot de ingrediënten van “chemische zonnebrandcrèmes� die door de huid geabsorbeerd worden. Deze veroorzaken mogelijk irritaties of allergische reacties. Er is weliswaar geen bewijs dat chemische zonnebrandcrèmes gevaarlijk of giftig zijn, maar we weten er simpelweg nog niet voldoende vanaf.

Welke zonnebrand is dan het beste voor mijn baby?

Zoals gezegd, geen zon is het allerbeste. Kies in elk geval een crème met zinc oxide of titamium dioxide. De ingrediënten staan normaliter altijd vermeld op de verpakking.

Het grote voordel van dit soort crèmes is dat deze hun beschermende werking direct na het opbrengen beginnen. Andere reguliere zonnebrandcrèmes beginnen pas na een minuut of dertig met hun beschermende werking. Eigenlijk zou je deze dus een half uur van te voren aan dienen te brengen om de huid de tijd te gunnen het geheel op te nemen. Mocht je toch een chemische zonnebrandcrème gebruiken doe dan eerst een paar dagen van te voren even een anti allergene test. Smeer een klein beetje crème op een stukje van bijvoorbeeld de bovenarm van je kindje. Als er hierdoor uitslag of huidirritatie ontstaat kun je altijd nog een ander type of merk kiezen. Kies er in elk geval één die PABA vrij is. PABA (Para-amino-benzoëzuur) kan mogelijk in hoge doses misselijkheid, koorts, huiduitslag en of diarree veroorzaken.

Gebruik minimaal factor 15 en het is niet echt noodzakelijk om een factor hoger dan 30 te grbuiken. Je kunt uiteraard “speciale� kinderzonnebrand kopen, maar in de praktijk verschilt meestal alleen de verpakking hiervan met reguliere zonnebrand.

@wisje wrote:

ROC minesol bebe…

Benthe reageert er erg goed op, je hebt er héél weinig van nodig en smeert lekker uit…

Precies! Deze dus…komt op het eczeemforum ook vaker voor. Maar ben zelf nu aan het testen met Biodermal…lijkt ook prima te zijn.

By the way…met eczeem mag de creme juist wel vettig zijn…maar parfumvrij is belangrijker…

de dermatoloog raadde ons la roche-possay aan. werkt prima, alleen wel prijzig inderdaad.

@elisaatje wrote:

de dermatoloog raadde ons la roche-possay aan. werkt prima, alleen wel prijzig inderdaad.

superspul :thumbup: ik gebruik het voor het hele gezin. en zowizo je kindje niet in de zon laten spelen of je beebje in de zon laten liggen als de zon op zn hoogst zit. zet een petje op en knip een t-shirtje af zodat de schoudertjes extra beschermt is als ze gaan zwemmen.

@Zeemeermin wrote:

Onze Lars heeft een gevoelig huidje (licht eczeem), vooral in zijn gezicht. Nu had ik Zwitsal zonnebrandcreme voor hem gekocht, maar daar reageert hij dus niet goed op. Wie weet er een goede creme die ook op zijn gezichtje kan? Ik weet niet wat ik het beste kan kopen. Alvast bedankt!

Hallo,

De zomer is al voorbij dus ben ook al een beetje laat.

Wij gebruiken een product van Declare voor ons zoontje, het niet een erg bekend product maar wel erg geschikt voor de gevoelige tot overgevoelige huid. Mijn zoontje heeft vreselijk veel last van allergiën en een zeer gevoelig huidje.

Ik bestel mijn producten bij commerciele link verwijderd Wanneer je ergens niet uit komt kun je ze ook gerust bellen en geven zij je adviezen.

Misschien heb je er wat aan.