Heb je gelezen wat er in het artikel staat?? :eh:
Je kan echt huidkanker krijgen van teveel zon. Punt. Staat ook in het artikel wat je linkt:
De onderzoekers geven zelf ook duidelijk aan dat dit niet betekent dat je moet stoppen met het smeren van zonnebrandcrème omdat verbranden nog veel schadelijker is. Het Britse Cancer Research centrum geeft ook aan dat de studie geen zekerheden biedt maar dat het wel zeker is dat het risico op huidkanker sterk verhoogd wordt door verbranden. Concreet gezegd: pijnlijke verbranding om de twee jaar, verdrievoudigt de kans op kwaadaardig melanoom, de meest gevaarlijke soort huidkanker.
Wat jij hier zegt, staat helemaal niet in dit artikel!
Ik zeg ook niet dat je niet moet smeren.
@Marlous79 wrote:
Heb je gelezen wat er in het artikel staat?? :eh:
Je kan echt huidkanker krijgen van teveel zon. Punt. Staat ook in het artikel wat je linkt:
De onderzoekers geven zelf ook duidelijk aan dat dit niet betekent dat je moet stoppen met het smeren van zonnebrandcrème omdat verbranden nog veel schadelijker is. Het Britse Cancer Research centrum geeft ook aan dat de studie geen zekerheden biedt maar dat het wel zeker is dat het risico op huidkanker sterk verhoogd wordt door verbranden. Concreet gezegd: pijnlijke verbranding om de twee jaar, verdrievoudigt de kans op kwaadaardig melanoom, de meest gevaarlijke soort huidkanker.
Wat jij hier zegt, staat helemaal niet in dit artikel!
Nou inderdaad…
ik werk bij een huidartsenmaatschap. Mensen onderschat het gevaar van 'een beetje verbranden’ajb niet!! Ik krijg hier echt overlijdensberichten van mensen met melanomen onder mijn neus, die jonger zijn dan 35 ( maar dus ook pubers!) Mensen zoals de doelgroep hier, met jonge kinderen, in de opbouw van hun leven. Begin 40-ers met enorme zonneschade aan hun huid, met verhoogde kans op kwaadaardige plekjes.
Smeren dus, en op het heetst van de dag uit de zon blijven.
Melanomen zijn echt een van de engste soorten kanker. Je kan niet meer doen dan het verwijderen,… (chemo en/of bestralen is eigenlijk niet mogelijk).