zonnebrandcreme en extreem eczeem

Voorjaar i love it :inlove:

Maar nu zal er ook weer moeten worden gesmeerd tegen zonnebrand.

Mn meisje heeft extreem eczeem en reageerd ontzettend op cosmetica producten.

Dus welke mama’s hebben ook kindjes met eczeem huidje of hebben zelf eczeem en welk zonnebrand product raad je me aan??

Vichy hebben we al geprobeerd, geen succes. :angel:

Het liefste heb ik een ongeparfumeerd product.

Ik heb bij de apotheek een duur spulletje gehaald voor mijn kindjes. Kan je niet meer zeggen hoe het heet :oops: Heb je lekker veel aan :shifty:

Maar de apotheek heeft in ieder geval ongeparfumeerde zonnebrandcrème :thumbup:

ik heb de zonnebrand creme van het kruidvat zonder kleur en geurstoffen.

heel fijn spul niet vettig en factor 50 is ook voor kinderen.

een wit met roze tube. en helemaal niet duur

moet dit een navragen… vriendin van mij heeft dit ook… kleine met extreme exceem ed… ga het navragen…

ik kan je alleen zeggen wat je absoluut niet moet hebben…Wij zijn hier zeer tevreden over P20. 1x smeren voor t aankleden 's ochtends en het kind is beschermd. Werkt echt supergoed. Enig nadeel het prikt in wondjes!!! Onze zoon heeft ook eczeem en als hij daarvan wondjes had stond hij echt te gillen als ik daar per ongeluk P20 op smeerde. Als zijn huid rustig was gebruikte ik gewoon P20, maar als hij veel last had gebruikte ik gewone zonnebrand. Niks speciaals, net wat voorhanden was.

@Pitje27 wrote:

moet dit een navragen… vriendin van mij heeft dit ook… kleine met extreme exceem ed… ga het navragen…

Dankjewel!! :-*

Heb het eczeem momenteel namelijk vrij rustig, en wil geen risico (meer) nemen.

Ik weet dat ervaring geen garantie geeft maar ervaring geeft wel kennis :wink:

Bij de babyvraagjes is een vergelijkbare vraag geweest:

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=74349&postdays=0&postorder=asc&start=15

Zelf hier ook een meisje met eczeem/gevoelige huid. Ik weet uit mijn hoofd niet welk merk ik nu heb staan. Zie de verpakking zo voor me, maar weet het merk dus niet :?. Ga wel voor je kijken. Kom erop terug.

Maar ik denk wel dat het uitproberen is. Iedere (gevoelige) huid is weer anders en reageert ook anders…

Nou… zie ik in dat topic meteen het merk staan :lol:

Wij hebben eau thermale AVENE gekocht bij de apotheek. Daar hadden ze dit aangeraden. Super spul! Twee eczeemklantjes hier en ze kunnen er goed tegen. Helaas is het wel erg duur, maar het smeert makkelijk uit.

Ik heb eens even gekeken. Ik heb vorig jaar uiteindelijk ROC Minesol gekocht. Mara kreeg er geen reactie op :thumbup:.

@charity wrote:

ik heb de zonnebrand creme van het kruidvat zonder kleur en geurstoffen.

heel fijn spul niet vettig en factor 50 is ook voor kinderen.

een wit met roze tube. en helemaal niet duur

Ben ik ook zeer tevreden over!

De gewone “fles” met roze dop is overigen ook prima! (ook kruidvat eigen maerk)

Ga ik toch maar ff bij kruidvat kijken, vreesde dat een “goedkoper” merk teveel troep zou bevatten :oops:

Bedankt allemaal

Ik gebruik dr Hauschka. In gewone merken zit niet alleen parfum, maar zoveel andere chemische zooi. Dr Hauschka is natuurlijk en verkrijgbaar bij reformhuis.

Hier Vichy en ook 2 eczeemkindjes, verkrijgbaar bij de apotheek, speciaal voor kids en factor 50. Prijzig spul, maar hier reageren ze met hun huidje niet op :thumbup:

@Joy wrote:

Hier Vichy en ook 2 eczeemkindjes, verkrijgbaar bij de apotheek, speciaal voor kids en factor 50. Prijzig spul, maar hier reageren ze met hun huidje niet op :thumbup:

Hier reageren we er beide op, dus hier komt geen vichy (weer) in huis.

Kruidvat heeft nog geen zonnebrand in huis :mrgreen:

mijn dochter reageerde ook op die van de kruidvat. :frowning:

Ik heb ROC minesol. Die ging wel goed!

Ok, ik reageer zelf ook op die van kruidvat.

Wil ff overleggen in het zkh, moet er woe namelijk heen :mrgreen:

hoi,

zelf hebben wij ook een dochter met snel eczeem. Aangepast wasmiddel, koe lmelkallergie, etc.

Als zonnebrand gebruiken wij van clinique. Duur, maar geen uitslag. Verder heb ik van een klant een pot vaseline met aloe vera. Op het moment dat er ruwe plekjes zichtbaar zijn, smeren we haar helemaal in als ze gaat slapen en houden dat een paar dagen vol. We zien dan echt verbetering. Nu ook door het weer weer eczeem bij haar polsjes. Paar keer per dag invetten met het spul en ze is er nu bijna van af. Je kan het kopen bij een surinaamse toko. Wordt bij hun gebruikt voor kindjes met een hele droge huid. Mocht je het willen uitproberen kan ik je er ook wat in een potje van opsturen.

Succes

groet

Judith

Bedankt voor al jullie antwoorden,

Heb van het zkh een proefmonster gekregen van een merk… ff naam kwijt.

En heb gisteren bij kruidvat de sensitive zonnebrand creme gekocht, zonder geur en conserveringsmiddelen.

Dus benieuwd of we rustig de zon in kunnen :mrgreen:

van die vriendin van mij kreeg ik als tip om Mylene te proberen… :wink:

vichy kwam bij haar ook reactie.

Tip van het zkh was: louis widmer

Ik heb nu eerst kruidvat sensitive, kijken hoe dat gaat