zonnebank

ik krijg vandaag een nieuwe zonnebank.

echter, heb ik nog nooit een zonnebank gehad, en heb een behoorlijk lichte huid.

hoe bouw je de duur van zonnebaden op?

en wat is de max dat je eronder kan liggen?

smeer je je vantevoren ook in met zonnebrand creme?

misschien domme vragen, maar voor mij helemaal nieuw…

1ste week 5 minuutjes

2de week 10 minuutjes

3de week 15 minuutjes

etc…

Zonnebrandcréme hoef je niet te gebruiken, bij de zonnestudio’s krijg je wel vaak goed spul waar je sneller bruin van zal worden.

Max 30 minuutjes…

oke bedankt voor je reactie romata!

Volgens mij word wel aangeraden om je in te smeren hoor, je huid heeft vocht nodig, dan op zijn minst ERNA.

wel insmeren hoor, ook met de zonnebank kans op vrbranding en dus hiudkanker

en mag je tijdens je zwangerschap onder de zonnebank?

Je moet je absoluut wél insmeren (met name je gezicht en hals) als je onder de zonnebank gaat, de zonnebank veroudert je huid megasnel dus een bescherming is echt nodig. Wees daar alsjeblieft niet eigenwijs in, de rimpels springen er zo in onder dat ding… :? Bij de drogist zijn er speciale anti-verouderingscremes voor onder de zonnebank. Geen gewone zonnebrand gebruiken, want die beschermt niet tegen deze straling!

Voor de combinatie zwangerschap en zonnebank zou ik even googlen, weet ik niet goed. :slight_smile:

zeker met een speciale creme voor een zonnenbank insmeren!

van biodermal heb je een hele fijne, droogt je huid ook niet uit…

ik zou als je zwanger bent er niet onder gaan… vooral de 1e 3 mnd niet…

of het erna kwaad kan dat weet in niet. je hebt wel kans op een zwangerschapsmasker…

zelfs de hema heeft zonnebrandcreme voor de zonnebank :thumbup:

Volgens mij als je pril zwanger bent mag je als je niet gewend bent om eronder te gaan niet?

Ik deed het nooit tijdens mijn zwangerschappen, was te bang dat er iets mis zou gaan (gezien je onderschrift zou ik het zelf niet doen :oops: ).

Wel smeren in elk geval :thumbup:

Meestal zit er ook een tijdschema bijgeleverd. :thumbup:

Lekker joh :dance:

@hanneke wrote:

Meestal zit er ook een tijdschema bijgeleverd. :thumbup:

Lekker joh :dance:

nou,mijn vader heeft hem van iemand gekregen via zijn werk. en er zat helaas geen beschrijving meer bij, maar ben al lang blij dat we hem zo mochten hebben, dat die beschrijving niet het grootste probleem is :slight_smile:

Het is niet gevaarlijk als je zwanger bent…

Ook niet schadelijk voor je baby ofzo, al denken de meeste mensen dat.

Het enige waarom ze a.s moeders waarschuwen hiermee is omdat je er een zwangerschapsmasker aan over kunt houden.

En omdat je gruwelijk kan verbranden omdat je hormonen nu anders zijn dan normaal.

@Rooike wrote:

Het is niet gevaarlijk als je zwanger bent…

Ook niet schadelijk voor je baby ofzo, al denken de meeste mensen dat.

Het enige waarom ze a.s moeders waarschuwen hiermee is omdat je er een zwangerschapsmasker aan over kunt houden.

En omdat je gruwelijk kan verbranden omdat je hormonen nu anders zijn dan normaal.

Bovenstaand wat Rooike zegt dus…en je huid gaat wat dunner worden,waardoor je daar sneller verbranden kan. Zit je niet op te wachten. Sowieso door hormonen reageert je hele huid anders dan je gewend bent.

Ik heb zelf (door de normale zon) zwangerschapsmasker gehad.

Dat gaat in principe niet meer over,maar is in de loop der jaren wel minder geworden. Word in mijn gezicht niet egaal bruin meer,maar licht vlekkerig…je blijft het toch zien.

Als je wat verder zwanger bent,dan kan je wel gaan liggen als je denkt dat het kan,maar aub korter EN een handoek om en onder je buik.

Door het felle licht en warmte kan je kind erg onrustig worden…dat is voor jou niet fijn.

Ook is bij zonnebanken zeker 2e hands soms niet duidelijk hoe sterk de lampen zijn en hoe oud het filter is. Dat maakt het wat lastiger te bepalen hoe lang je kan liggen. Ze moeten zeker ooit eens vervangen worden.

Zonnebrand voor onder de zonnebank wel gebruiken en ook after sun,maar niets met een factor er in.

Dat zit namelijk in de lampen. Verbranden kan je alsnog,maar met een factor leg je nog eens een extra filter aan,waardoor je eigenlijk een sunblock opwerpt.

Biodermal heeft meen ik cremes voor onder de zonnebank.

(heb 2,5 jaar bij een zonnebank gewerkt en ben getraind,maar let wel op dat elk bedrijf daar misschien anders mee omgaat, wij kregen best strenge regels om mensen tegen te houden bij bijv. zwangerschap, ziekte, te jong, als ze net van het strand af kwamen, dronkenschap…je wilt het niet weten).

bedankt voor jullie berichtjes.

ik ga het maar gewoon niet riskeren denkj ik, want heb ten eerste al een lichte gevoelige huid, ten tweede minder pigment op bepaalde plekken en ten derde nog nooit onder een zonnebank gelegen… dus dan moet ik maar een paar maandjes wachten voor k er onder ga…

mandy: wat betreft filter en dergelijke, denk ik dat het wel goed zit. die man is er 2 keer onder geweest (zegt hij, maar goed, het is de broer van de bazin van mijn vader, en om een of andere gevoel geloof ik dat ook wel, dat hij hem weinig gebruikt heeft) maar hij kon niet tegen de warmte.

Nou ja, dan moet mijn man hem maar gaan inwijden en uitproberen… :S

maar goed, alles om dit wondertje te mogen laten volgroeien en bij me mag blijven dragen!