Zonder tepelhoedje?

Heya,

De eerste twee dagen/nachten heb ik Kaya borstvoeding gegeven recht uit mijn borst, behalve dat dit in de 2e nacht al zo’n pijn deed dat het gewoon niet meer ging (maarja, je moet wel als het midden in de nacht is en het ukje honger heeft).

Vanaf dinsdagochtend gebruik ik nu dus een tepelhoedje aan beide kanten en nu is voeden aan de linkerborst weer geheel pijnloos, waardoor ik dus graag weer zonder tepelhoedje verderga. Rechts wacht nog even gezien de eerste paar slokjes daar nog niet fijn zijn, maar die volgt ook binnenkort.

Alleen nu dus mijn vraag, moet ik dan gewoon in een keer het tepelhoedje weglaten, of beginnen te voeden met en tussendoor Kaya even afleggen om het tepelhoedje af te doen en opnieuw aan te leggen?

En sinds vandaag is onze kraamhulp weg, dus hoe weet ik dan of ik haar goed heb aangelegd? Ja, het zit niet goed zodra het pijn doet maar ik heb geen zin om weer mn borsten te vern**ken eigenlijk. Al dat gedoe met tepelhoedjes is al irritant genoeg.

Ik had op borstvoeding.com uitleg gezien over hoe je moet aanleggen, maar daar staat het alleen duidelijk uitgelegd voor de madonnahouding terwijl ik Kaya altijd met haar hoofd in mn elleboog heb liggen aan de kant van de borst waar ze uit drinkt.

Dus, heeft iemand tips? :slight_smile: Waarschijnlijk is het gewoon uitproberen en merk ik vanzelf of het werkt of niet, maar het is practisch om van tevoren alvast te weten of ik ergens rekening mee moet houden.

Ik heb bij beide heren ook in het begin af en toe een tepelhoedje gebruikt. Niet ivm met pijn, maar omdat ze allebei niet goed aanhapten en niet goed de tepel in de mond kregen.

Ik zou gewoon voeden zonder tepelhoedje en kijken hoe het gaat.

De pijn die je in het begin had, kan ook misschien pijn zijn van het de eerste voedingen (omdat je tepels dit nog niet gewend zijn).

Als je echt pijn krijgt, zou ik weer het tepelhoedje erbij pakken.

Bij mij ging het in ieder geval goed, toen ze eenmaal door hadden hoe het moest zeg maar :wink:

Als je baby goed de tepel + stuk van het tepelhof te pakken heeft en de lipjes krullen mooi omhoog, dan is je baby goed aangelegd. Of ze nou in de madonna-houding ligt, of rugbyhouding of ondersteboven :mrgreen:

Succes! :thumbup: