Knul :inlove: hier draait zich tegenwoordig om en dus mag ik niet meer inbakeren maar dat is dus een ramp. Hij blijft zichzelf wakker slaan. Zo’n 20 min huilen dan pas valt hij in slaap om zich dan na 10 min weer wakker te meppen. :roll: ik begin zo’n beetje aan t eind van mijn Latijn te raken.
Ik doe elke keer hetzelfde ritueel doe de dekentjes strak, ik haal hem niet uit zijn bedje.
Doodvermoeiend en heel zielig want hij is zo moe
Misschien heeft een van jullie de tip.
Alvast bedankt voor t meedenken.
Geen tip wel een dikke :hug: voor je. Hopelijk kan iemand anders je gauw verder helpen.
(Heb je een fijn cb? Misschien dat zij een oplossing hebben?)
Ik weet het niet zeker, maar is een bakerzak (puckababy) geen goed idee? Daar kunnen ze hun armen wel goed onder zich krijgen waardoor ze hun hoofd goed op kunnen tillen.
Dit lijkt mij dus een stuk veiliger, en meteen een goede overgang naar het ‘uitbakeren’.
Maar nogmaals, ik weet niet of het echt wel verantwoord is…misschien iemand anders die dat weet?
Wij hebben Rhodé ‘cold-turkey’ uitgebakerd. Het heeft 3 dagen geduurt, en toen was ze er (gelukkig) aan gewent, maar als Amélie eraan toe is doe ik waarschijnlijk de bakerzak!
Geen tips Mir, maar je weet het…ik ken het en leef met je mee. Hier slaapt Sam overdag ook totaal ruk ( of dus gewoon amper) maar gaat het gelukkig 's nachts wel goed. Ook hier cold turkey inbakerdoek weggelegd en enige wat ik nog doe is dekentjes goed strak. Ik hoop dat je mannetje er snel aan went want tis idd slopend!
:hug:
Ik heb m’n zoontje in de bakerzak. Daar mag hij nog wel in als hij rolt.
Ff foto zoeken:
Op http://www.puckababy.com/index.php staat meer info. Ik heb em trouwens 2e hands van internet gehaald.
Bedankt dames, :-*
Hoe lang mogen ze dan nog in een bakerzak? weet iemand dat? Nu dus cold turkey maar duurt volgens mij ook al een week en echt vooruitgang nou nee dat zit er niet in
o dat staat op die link :oops: bedankt :mrgreen:
oh meis, ik weeet hoe je je voelt, heb Fenna ook ingebakerd, maar moet nu ook gaan afwennen, maar dan is ze hele nacht wakker!!!
O Oessie fijn dat ik niet de enige ben, gedeelde smart is halve smart :mrgreen:
Vermoeiend he? Sterkte hoop dat jouw kindje er snel aan went. :hug:
Senne is nu 8,5 maand en ik krijg hem er nog niet uit. Maakt ook niet uit, we proberen het steeds weer even en hopenlijk is het straks in 1 keer klaar.
maar tegen mij zeiden ze op CB dat ik moets af gaan wenne om dat ze om kan rollen.
Maar die van mij vind het heerlijk, ze is helemaal slap als ik met die doeken aan kom zetten, dan kijkt ze echt zo tevreden…
Ja, inbakeren moet je afwennen zodra ze kunnen rollen, maar een bakerzak is veel losser. Als je het met ze oefent dan kunnen ze op hun buik liggen met bakerzak aan, ze kunnen hun armpjes gewoon onder hun hoofd krijgen.
Tummy Time – Belangrijk!
Leg uw baby regelmatig onder toezicht op de buik, ook wel Tummy Time genoemd. Enerzijds is dit bedoeld opdat de baby de nek- en rugspieren goed kan ontwikkelen. Anderzijds om uw baby bekend te maken met deze houding; wanneer uw baby begint met omrollen dan is het belangrijk dat hij weet wat hij moet doen en niet schrikt van de vreemde positie waarin hij is beland. Leg uw baby dus op de rug te slapen, maar leg uw baby als hij wakker is regelmatig op de buik!
Als uw baby aanstalten maakt om zelfstandig te gaan rollen, laat uw baby dan ook onder toezicht oefenen in het ondersteunen op de onderarmen in de Puckababy. Dit kunt u doen in de box, op het aankleedkussen of op de grond als u erbij bent.
En geloof me, wij hebben er alles aan gedaan om hem zonder te laten slapen maar het wil gewoon nog niet lukken.
Ik zie er eigenlijk ook erg tegenop om Thomas straks niet meer in te bakeren als ie wat groter is. Nu probeer ik het wel eens overdag maar hij is dan in no-time weer wakker
Wij hebben Tessa ook heel lang ingebakerd gehad… maar idd in de bakerzak en daar kunnen ze heel goed mee rollen… Als hij goed zit kunnen ze in feite alleen niet meer bij hun gezichtje met hun handjes…
OP http://www.debakerzak.nl kun je ook nog info vinden…
Je hebt er 2 een tot 6 maanden en een tot ongeveer een jaar…
smiddags lukt het al aardig in alleen eem slaapzakje!! :dance: