Zonder begeleiding op schoolreisje Duinrell

Mijn zoon (9 jaar…januari wordt hij 10) zit in groep zes.

Komende donderdag gaat de hele school (groep 1 t/m 7) op schoolreisje naar duinrell.Hartstikke leuk natuurlijk voor de kids maar er is 1 ding waar ik me heel erg over verbaasde.

Vorige week kregen we een mail van de klassemoeder met de vraag welke ouders er mee willlen/kunnen op schoolreisje.De meester zou er dan een paar uitzoeken.Nou kan ik dit jaar niet (ben al jaren mee geweest)maar afgelopen vrijdag kregen we te horen dat het dit jaar voor groep 6 niet nodig was…oudersbegeleiding.Ik was benieuwd waar ze dannaar toe zouden gaan.Even later hoorde ik dat dat duinrell zou zijn.

Ik verbaasde me er behoorlijk over dat ze groep 6 zonder begeleiding “los laten” in zo’n park.Met mij waren er nog meer moeders dit dit erg vreemd vonden.Nu wil ik morgen naar de directrice gaan (met misschien nog wat moeders) om te zeggen dat ik het daar niet mee eens ben.

Wat vinden jullie?Zijn we gewoon overbezorgde moeders,of is het echt raar?

ik vind dat je gelijk hebt, zeker gezien het aantal watterijke plekken in duinrell zou ik het niet goed vinden dat een groep van kinderen tussen 9-10 jaar onbegeleid zou rondgaan

Ik zou me er ook niet prettig bij voelen… :?