Zondags armpje

Weet er iemand of dat het waar is dat een zondags armpje vanzelf weer terug op zn plek schiet?



Volgens de arts heeft mijn dochter nu een zondags armpje. Dit zou vanzelf weer over moeten gaan na een paar dagen.

Nu ben ik eens gaan kijken op google en ik lees overal dat de arts het armpje weer op zn plek zet en de pijn gelijk over is.



Het is gister avond gebeurd en mn dochter geeft er nog pijn aan, ze gebruikt hem over het algemeen niet, soms probeerd ze het wel. De arts heeft gisteren haar armpje niet gezet want volgens hem is het gelijk weer op zn plek geschoten.

Ze laat haar armpje nu heel de tijd langs haar lichaam naar beneden hangen.



Ik vraag mij dus af of dit echt een zondags armpje is en het misschien niet toch gebroken is, aangezien ze het nog zo laat hangen.



Heeft er iemand ervaring mee?



Alvast bedankt!

ik zou voor de zekerheid weer naar de ha gaan. Volgens mij zou het dan inderdaad redelijk snel weer over moeten zijn (weet het niet zeker hoor). Maar als je twijfelt gewoon bellen!



Sterkte er mee!

Een zondagsarmpje doet het gelijk weer nadat een arts deze goed gezet heeft. De pijn is daarna ook gelijk weg.

Helaas heeft onze dochter dit drie keer gehad en alle keren heeft een arts dit goed gezet.

Het is heel pijnlijk als ie niet goed zit, dus ik zou nog een keer gaan en zeggen dat dit zo niet kan.



Wat zielig zeg voor je dochter, wat een vreemde arts???

Is het je huisarts? dan zou ik naar de spoedeisende hulp gaan!

Als het niet overgaat (in de zin dat ze hem weer gaat gebruiken) terug gaan naar de HA. Wij hebben nu 2 x gehad dat zoonlief zijn elleboogje uit de kom had en 2 x is het ‘gezet’ (een speciale draai techniek) door de eerste hulparts en echt na 2 minuutjes (vanwege de schrik en het huilen) ging hij hem weer gebruiken! Het is bij hele kleine kindjes zo moeilijk te voelen of hij weer goed zit. De EH arts kon het alleen beoordelen door wat hoorde bij het ‘zetten’ en het feit dat hij zijn armpje weer ging gebruiken. De arts-assistente durfde hem niet eens te zetten want ze kon niet met zekerheid zeggen of het zijn schouder, pols of elleboogje was.

@alex wrote:

Een zondagsarmpje doet het gelijk weer nadat een arts deze goed gezet heeft. De pijn is daarna ook gelijk weg.

Helaas heeft onze dochter dit drie keer gehad en alle keren heeft een arts dit goed gezet.

Het is heel pijnlijk als ie niet goed zit, dus ik zou nog een keer gaan en zeggen dat dit zo niet kan.



Wat zielig zeg voor je dochter, wat een vreemde arts???

Is het je huisarts? dan zou ik naar de spoedeisende hulp gaan!




Nee we zijn gelijk naar de spoedeisende hulp gegaan. Hij vond het niet nodig om foto’s te laten maken. Daar ben ik het dan ook wel mee eens, liever niet dan wel.

Maargoed vind het zo raar dat ze niet de hele tijd huilt, al had ze vanmorgen om 6 uur nog een zetpil gehad. Nu slaapt ze dus ik zal eens kijken hoe het gaat als ze straks wakker is. Dan is die zetpil natuurlijk uitgewerkt. Ook begrijp ik niet waarom ze haar arm nog zo laat hangen. Even in de gaten houden en anders bel ik straks mn eigen HA en anders zitten we weer bij de post.

@Rhiannon wrote:

Als het niet overgaat (in de zin dat ze hem weer gaat gebruiken) terug gaan naar de HA. Wij hebben nu 2 x gehad dat zoonlief zijn elleboogje uit de kom had en 2 x is het ‘gezet’ (een speciale draai techniek) door de eerste hulparts en echt na 2 minuutjes (vanwege de schrik en het huilen) ging hij hem weer gebruiken! Het is bij hele kleine kindjes zo moeilijk te voelen of hij weer goed zit. De EH arts kon het alleen beoordelen door wat hoorde bij het ‘zetten’ en het feit dat hij zijn armpje weer ging gebruiken. De arts-assistente durfde hem niet eens te zetten want ze kon niet met zekerheid zeggen of het zijn schouder, pols of elleboogje was.




Af en toe doet ze er wat mee maar dan doet dat pijn. Mijn vriend bewoog vanmorgen haar elleboogje en toen gaf ze geen pijn aan. Ik denk zelf dat het misschien dan toch in haar schouder zit als het niet over gaat. Aangezien ze dr schouder zo laat hangen.

Foto’s hebben ze bij ons ook niet gedaan. Maar gebruik ervan is wel een aanwijzing. Als ze hem laat hangen doet ze dat omdat ze nog pijn heeft bij gebruik (niet gebruiken = geen pijn overigens!) of omdat het zetten niet ‘helemaal’ gelukt is. Soms komt het kopje niet helemaal terug in de kom. Bij twijfel kunnen ze altijd een foto maken om te kijken hoe het eruit ziet. :-* Sterkte altijd brrr als je kleine zoiets heeft. :hug:

Hoe gaat het nu?



Liefs Suzanne

Bedankt voor de reacties.

Ik heb disndag avond nog de eerste hulp gebeld en de assistente zei ook dat dat echt een paar dagen nodig had. Ik kon wel voor foto’s komen als ik het niet vertrouwde.

Aangezien mn dochter tijdens het slapen geen pijn aan geeft en ook gelijk gaat slapen heb ik ervoor gekozen om toch nog een dagje te wachten. Foto’s maken doe ik ook liever niet.



De volgende ochtend kwam ze uit bed en kon ze hem bewegen alsof er niks gebeurd is.



Misschien dat er ook een stukje angst meespeelde. Maargoed we zijn allang blij dat het helemaal over is!



Liefs

Jullie hebben een heeeeel snugger meiske! :inlove: Ze heeft echt de link gelegt tussen bewegen en pijn en wilde pijn voorkomen en haar armpje niet bewegen. Een nachtje slapen en voila de pijn is vergeten :-* hartstikke fijn dat ze hem weer goed gebruikt! :thumbup:

Hier moest ik zoonlief ook ‘verleiden’ hem weer te gebruiken met zijn speen en 2 knuffeldoekjes. 8) Zodra hij doorhad dat de pijn weg was (en niet terugkwam) bleef hij hem wel gebruiken.

@Rhiannon wrote:

Jullie hebben een heeeeel snugger meiske! :inlove: Ze heeft echt de link gelegt tussen bewegen en pijn en wilde pijn voorkomen en haar armpje niet bewegen. Een nachtje slapen en voila de pijn is vergeten :-* hartstikke fijn dat ze hem weer goed gebruikt! :thumbup:

Hier moest ik zoonlief ook ‘verleiden’ hem weer te gebruiken met zijn speen en 2 knuffeldoekjes. 8) Zodra hij doorhad dat de pijn weg was (en niet terugkwam) bleef hij hem wel gebruiken.




Wat kunnen die kleintjes toch al zo slim zijn terwijl ze nog zo jong zijn! Geweldig!