Het weekend is hier zelden echt rustgevend.
Dat wil zeggen, na een hele week ben ik in het weekend echt op!
En zeker in deze tijd van het jaar zijn de kinderen erg “gezellig” en maken bijna aan de lopende band ruzie.
Op zaterdag lukt me alles nog redelijk, dan kan ik bijv. nog een boodschap doen of speel-o-theek/bieb of verjaardag of naar de intocht van Sint… maar dan ben ik dus zondag echt op!
En dan vind ik de zondag echt lang om door te komen. Kids komen niet echt tot spelen, die hangen het grootste gedeelte ook maar wat.
En het lukt mij niet om me op te krikken om te gaan wandelen ofzo (als ik dat wel doe dan ben ik 's avonds weer te moe om ze optijd in bed te krijgen). :oops:
Het enige leuke wat we als vaste prik nu op zondag hebben is optijd naar boven met een bak popcorn, alle kussens en knuffels bij elkaar op zusjes bed (die daar toch niet slaapt) en in pyjama extra lang voorlezen onder het genot van popcorn en daarna tandenpoetsen en naar bed.
Ik baal ook wel dat het steeds beter met mij gaat, maar dat dit nog altijd niet lekker loopt en ik haat het gewoon om zo ‘moe’ te zijn.
Misschien uitroepen tot bak- en/of knutseldag? Dus bv. koekjes (of pepernoten) bakken of muffins/cake/taart of pizza of pannenkoeken of wat dan ook. Of iets leuks knutselen. En op z’n tijd misschien eens een film kijken ofzo?
Maar ik denk dat veel mensen in deze tijd van het jaar problemen hebben met kinderen die ‘gestresst’ zijn ed?
Zo dag houden wij echt altijd rustig voor ze, maar ik herken wel dat er wel iets gedaan moet worden willen zij nnietonwijs gaan hangen.
Meestal is een aanzetje geven (knutselidee geven, spullen klaarzetten, of een recept geven aan de oudste twee, zelf gaan frobelen en spul voor hen beschikbaar hebben) voldoende om ze bezig te krijgen.
Dan lekker uitgebreid lunchen en daarna nog even verder. 's middags staan er vaak ook wel weer buurtkinderen voor de deur en gaan ze nog naar buiten, of we gaan wandelen ofzo.
Hier vaste prik tot wandelen… Verder lekker veel voorlezen, alle spelletjes worden gespeeld, cd ,s grijs gedraais. Ik hou van de zondag. Nu is er eentje naast me op de bank in slaap gevallen, de ander boven. Kan wel janken van zo geluk van kindjes… Wat een zegen…
Moet ook eeijk zeggen dat het ouderschap mij lood en loodzwaar valt
ik zou hoe dan ook proberen naar buiten te gaan. Niks zo lamlendigmakend als de hele dag binnen zitten en geen frisse lucht binnen krijgen. Dus ondanks dat je je er te moe voor voelt, zou ik proberen toch naar buiten te gaan. Ik denk dat anders de dag een stuk vermoeiender is.
Misschien dan niet te laat gaan? Dat je voor je moet gaan koken, kinderennaarbeddoendrukte, eerst nog lekker een uurtje met ze op de bank een filmpje kijkt ofzo. Dat vond ik een tijdje terug toen de jongste er net was echt een must. Na alle rennen ff adempauze voor de avondspits.
Wij gaan op zondag ook altijd wandelen ergens, kinderboerderij, bos, of gewoon het dorp door, verder is zondag gewoon onze chill dag.
wisselend maar probeer altijd wel even naar buiten te gang.
vanochtend waren ze heel vroeg
met zijn allen de tuin in gegaan en hun de bladeren laten vegen terwijl wij de tuin aan het schoffelen waren en de bollen er in deden.
daarna heeft kai nog even buiten gespeeld met een buurtkindje.
wij naar binnen elin vermaakt zich best goed alleen.
en toen kai thuis kwam met hem de hartige taart gaan maken.
die nu nog even in de oven staat om dan zo gegeten te worden.
soms gaan we naar mijn ouders breekt e dag ook wel maar merk dat ik daar soms moeier van word dan lekker thuis rommelen en spelen.
Ik zou toch ook proberen om iig even naar buiten te gaan. vooral nu in de herfst is de natuur zo mooi. En een frisse neus geeft ook weer energie.
Als is het maar een rondje dorp lopen.
Iets lekkers bakken, samen broodjes bakken voor de lunch bijvoorbeeld. 's middags een filmpje pakken als het slecht weer is.
Of gewoon knutselen/kleuren/spelletjes doen.
Ook stimuleren om zelf wat te gaan doen.
Bv na de lunch een uurtje op je kamer spelen, of in de woonkamer maar dan wel alleen. zodat jij ook even een uurtje rust hebt.
Wij gaan inderdaad op zondag ook wandelen. Heerlijk! lekker in het bos, of gewoon door de stad/wijk/dorp of zo. Af en toe een speeltuin aan doen, voor wat rust voor de benen, en mogelijkheid tot uitleven voor de kids.
Wat we ook graag doen op zondag, is een bordspelletje met het hele gezin. Of inderdaad bakken of knutselen of zo.
we gaan op zo naar de kerk,.
en daarna is de dag afhankelijk van onze mood en t weer
droog en niet te koud,…lekker wandelen met zijn 6en :thumbup:
en te moe…dan gaan de makkelijke outfit’s aan en spelen we spelletjes,.kijken we zapp bios,…doen we karaoke…tutten of met zijn allen met de lego spelen
Ik vindt de zondag heerlijk
even niets moet,alles mag !!
en natuurlijk afsluiten met uitgebreid badderen