zo'n ontzettende jeuk

Quinten heeft ontzettende jeuk op zijn koppie. Hij krabt zichzelf tot bloedens toe :frowning: .

Hij heeft wel wat schilfertjes, maar heel weinig.

Ik vet zijn hoofdje elke avond in en gebruik andere shampoo en b*lneum jeukverlichtende olie. Maar tot nu toe helpt het allemaal niks.

Heeft iemand nog tips tegen die jeuk?



mijn dochter heeft trouwens ‘ook’ eczeem maar dan op haar armen en benen, maar zij heeft er geen last van.



bedankt!!

Minder in bad…helemaal geen shampoo en even niets op zijn hoofdje smeren?

Zielig hé?!Jeuk is rot! :hug:

Ik gebruik voor Lotte tot op heden helemaal geen shampoo of badolie, alleen water. De enige die wel wat badolie in het water gooit is mijn moeder, als Lotte daar gaat logeren, “dan ruikt ze zo lekker naar baby” :inlove: (vindt oma :mrgreen: )

Hoi!



Onze dochter heeft hetzelfde. De schilfers heeft onze huisarts benoemd tot constitutioneel eczeem.



Ik gebruik: Apothekers eigenmerk bad/doucheolie. HEEL VET, uitkijken met in bad doen en eruit halen!!

Daarnaast: Smeer ik haar in met Vaseline Lanette Creme ( van de Apotheek, als je de huisarts belt krijg je het vergoed)

Op haar bolletje smeer ik Olie, zonder conserveringsmiddel ( Weleda heeft een mooie lijn!)

Ook was ik haar kleding met neutral, zonder conserveringsmiddelen en parfum.



Als ze in bed ligt doe ik sokjes om haar handjes ( Die van de Z**man blijven goed zitten, 3 voor 1 euro :slight_smile: )



Zorg dat je de huid goed droog houd, en niet de creme in haar holtes smeert… dat vergergerd alleen maar…



Hoop dat je er wat aan hebt!! Anders mag je altijd pb-en!!



Tis ff een gedoe maar hier heeft het het gewenste effect.

ik zou gewoon naar de dokter gaan, die zal vast wel wat weten tegen de jeuk.

altijd zielig :cry: :hug: als ze zo,n jeuk hebben.







gr mel

Probeer eens puur natuur: extra vierge kokos olie.

Schijnt voor meerdere dingen goed te zijn.

bedankt voor alle tips.

Het zou dus zo kunnen zijn dat het geen berg is (seboïrrisch eczeem) maar constitutioneel eczeem? :think:

Gaat dat vanzelf over? Of is dat een blijvend ongemak??



Misschien inderdaad maar even naar de huisarts…