zo'n hoofdpijn/migraine

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik ben 17 weken zwanger en heb steeds in het weekend zo’n ongelovelijke hoofdpijn. Mijn huisarts zei dat het migraine is. Ik heb het tijdens mijn andere zwangerschappen ook gehad, alleen niet zo vaak als nu. Ik heb nu al twee aanvallen gehad binnen een paar dagen(!)



Ik mag van mijn ha wel paracetamol slikken maar dat helpt niet of nauwelijks. Ik lig steeds in mijn bed, mijn nek doet zeer en mijn hoofd is echt vreselijk.



De ha zei ook dat het waarschijnlijk komt omdat mijn bloeddruk behoorlijk laag is 110 om 65 en ik bovendien bloedarmoede heb. Dat heb ik nu staalpillen voor gekregen.



Heeft iemand tips voor mij? Ik weet niet zo goed wat ik behalve paracetamol nog meer zou kunnen doen tijdens de zwangerschap.

Bel je verloskundige eens en leg haar al je klachten voor. Dit klinkt niet lekker zeg. En beter teveel gebeld als te weinig.



En om je in het algeheel weer wat op te lappen; koop een fles Floradix. Het is niet echt lekker, maar helpt wel om je minder slap te voelen.



Sterkte!

110 om 65 is toch niet te laag??? Ik heb ook zo’n bloeddruk maar dat vond de verloskundige niet te laag hoor. Ik heb zelf ook heel migraine en de verloskundige adviseerde mij om de zetpillen van paracetamol te nemen en dan de 1000 mg. Ik kan je zeggen…het helpt goed. Het wordt namelijk veel eerder opgenomen. Het kan geen kwaad, maar ik neem het ook alleen als ik echt niet meer kan. Misschien is dat wat voor jou?

:shock: 110 om 65 is een keurige bloeddruk! Dat heb ik zo’n beetje de hele zwangerschap gehad, vooral aan het eind dan. Daarvoor zat ik -tijdens m’n zwangerschap- standaard op 100 om 65… En vroeger werd ik altijd de klas uitgehaald om m’n bloeddruk te laten meten, omdat die altijd te hoog was… :shifty:



Migraine is absoluut NIET lekker… De enige tip die ik voor je heb is, op bed liggen met de gordijnen potdicht, het zo donker mogelijk maken, en SLAPEN… Ik heb er ook een tijd last van gehad, alleen niet tijdens m’n zwangerschap. Ik kreeg toen Imigran voorgeschreven, dat hielp als een trein. Mits ik het op tijd innam, anders lag ik alsnog met een kussen over m’n hoofd op bed met de gordijnen potdicht…



Succes meis… :-*

Bedankt voor jullie reacties!



@droppie: ik neem wel paracetamol in en ik start ook met 1000 mg, maar gewoon als pillen. Misschien werkt het inderdaad wel als ik het als zetpil neem.



Normaal is 120 om 80 voor mijn leeftijd, maar ik heb nooit een hoge bloeddruk, dus is 110 om 65 voor mij vrij normaal. 110 om 65 is inderdaad niet superlaag, maar draagt wel bij aan extra gevoeligheid voor migraine zei mijn huisarts. Migraine is gevoelig voor lage bloeddruk. Verder krijg je van lage bloeddruk niets, behalve dat ik vaak duizelig ben. Je kunt er gemakkelijk 100 mee worden.



In combinatie met bloedarmoede is mijn hele gesteltheid natuurlijk niet super en dat zal wel bijdragen aan hoe ik mij voel.

@Maxime wrote:

Bel je verloskundige eens en leg haar al je klachten voor. Dit klinkt niet lekker zeg. En beter teveel gebeld als te weinig.



En om je in het algeheel weer wat op te lappen; koop een fles Floradix. Het is niet echt lekker, maar helpt wel om je minder slap te voelen.



Sterkte!




Floradix is ook te koop in tabletten. Smaakt een stuk minder onaangenaam!!!

Ik heb ook migraine en gebruikte hier altijd medicijnen tegen. Nu ik ben gestopt met de pil mag ik deze helaas niet meer slikken, maar mijn huisarts adviseerde mij om dan paracetamol met codeïne te gebruiken.

Ik heb een paar dagen geleden wel een flinke aanval gehad, was er ook echt wel ziek van, maar deze paracetamol kon de hoofdpijn in ieder geval wel iets verzachten (helaas ging niet de hele aanval weg).

Misschien kan je dit aan je huisarts vragen om het wat voor je te verzachten??

Als je zwanger bent mag je geen paracetamol met codeine. Alleen maar gewone paracetamol en alles natuurlijk in overleg met de verloskundige of huisharts.

Aagje vervelend he als je je zo beroerd voelt. Als je dan ook nog eens bloedarmoede hebt hou je geen energie meer over. Maar die zetpillen zijn zeker een aanrader. De gewone paracetamol werkte bij mij ook niet.

Voor alle duidelijkheid: er bestaat paracetamol met coffeïne en paracetamol met códeïne. Dat zijn twee heel verschillende dingen! Het eerste is gewoon vrij bij de drogist verkrijgbaar, het tweede alleen op recept.



Codeïne is not done tijdens de zwangerschap. Paracetamol met coffeïne wordt niet aangeraden, maar ik gebruik dat dus wel, omdat dat bij mij veel beter werkt dan gewone paracetamol. (Ik heb ook veel hoofdpijn). De coffeïne maakt het middel net even sterker. En ik drink toch verder geen koffie.



Vaak worden deze twee geneesmiddelen door elkaar gehaald, maar het zijn dus twee heel verschillende dingen!

Hoi ik heb ook altijd last gehad van Migraine en slikte daar medicijnen voor, smelttabletten Maxalt. Maar nu ik zwanger ben mag ik deze niet meer gebruiken. Dus was dit topic aan het volgen dan weet ik ook wat ik moet doen ten tijde van een aanval. IK doe altijd de gordijnen dicht en ga slapen. :think: dat is het enige wat helpt.

Succes Miricle

@miricle: vaak zie je dat mensen die in het “normale” leven migraine hebben, er tijdens de zwangerschap eigenlijk geen of minder last van hebben. Ik heb normaal geen migraine maar nu dus wel. Ik had het tijdens mijn andere zwangerschappen ook, maar niet zo erg en vooral niet zo vaak als nu! Het is nu al een hele tijd ieder wekend raak en deze week ook nog een keer door de week heen. Dat breekt mij wel behoorlijk op. Bovendien heb ik nog twee kinderen en mijn man werkt vaak in het weekend. Ik kan dus niet altijd naar bed al zou ik dat zo graag willen.



Het geluid dat mijn kinderen produceren kan ik dan ook echt niet hebben en dat vind ik zo sneu voor mijn kinderen want die kunnen er natuurlijk niets aan doen dat ik mij niet goed voel.



Gelukkig was mijn man de afgelopen drie weekenden gelukkig vrij, maar dat is nu weer voorbij. Ik kan mij dus de komende weken eigenlijk niet permiteren om ziek te worden. Tja als ik het zelf een beetje in de hand had was dat handig, maar dat is helaas niet zo.

Nee dat is waar, je kunt niet altijd even de tijd nemen om te gaan liggen. Ik heb normaal ook mirgraine, maar door de zwangerschap is het wel erger geworden, vooral de eerste maanden. Nu begint het wat af te zakken. Maar het is en blijft vervelend.

:slight_smile:

Ik probeer het ook zoveel mogelijk te beperken, maar soms kun je gewoon niet anders. En bij mij, als ik echt een goeie migraine heb, helpt het echt niet om alleen te gaan liggen en dan ben ik toch echt blij dat ik dan een paracetamol kan nemen, zodat ik toch nog rustig even kan liggen als dat ook kan, want met een kleine in huis kun je niet elk moment van de dag zeggen dat je gaat liggen.

:mrgreen:

@Leentje22 wrote:

En zoals ik al zei, bij mij gaat het sinds de 2e helft van de zwangerschap een stuk beter, dus wie weet ben jij er binnenkort ook wel vanaf en kun je lekker van je zwangerschap gaan genieten!






Dat hoop ik dan maar. Ik ben nu 17 weken zwanger en de 20 weken duurt dus nog 3 weken.



Ik ga straks toch maar even naar de huisarts, want ik vermoed dat er nu toch ook iets anders aan de hand is. Ik heb zaterdag, zondag, dinsdag en woensdag, donderavond op bed gelegen en vandaag is het weer mis en het gaat maar niet over. Een aanval duurde normaal (wat is normaal??) twee dagen, nu ben ik al bijna een week onder de pannen.

:hug:

Ja bij mij gaat het gelukkig nu ook wel beter hoor. Ben ik wel blij mee…en ik weet dat ik nooit meer aan de pil ga…wat een troep is dat zeg en daar wordt die mirgraine alleen maar erger van.

Bij mij helpen alleen de zetpillen, maar dan moet ik ook gaan liggen hoor, maar door die zetpillen neemt de ergste pijn af en kan ik ook liggen. Als ik dat niet neem kan ik ook niet in slaap komen. Ik hoop dat het na de zwangerschap lekker wegblijft hahaha. Blijf optimistisch hoor! :lol:

Nou, ik kom net bij de huisarts vandaan en die heeft mij een kuur meegegeven, omdat ik ook vocht achter mijn trommelvlies heb en gevoelige ogen. We hopen dat de kuur verlichting zal geven.



Bedankt in ieder geval voor al jullie fijne reacties. Dat doet al goed!

Oh hopen dat die kuur aanslaat dan he en dat je je dan eindelijk wat beter kan voelen.