Wij gingen altijd kamperen met ons eigen kampeermiddel. Vorig jaar de caravan weggedaan (was een oud beestje met mankementen…)
Nu ben ik aan het rondkijken voor de zomervakantie, maar met 7 personen een stacarvan of huisje ergens huren komt voor 2 weken op meer dan 2000 euro…nou dat vind ik te veel van het goede hoor.
Dus, heeft iemand tips voor een goedkopere vakantie voor 7 personen? Het gaat om 2 volwassenen, 3 tieners (16,14 en 12 jaar) en 2 kleintjes (3 en 1 jaar). En het liefst wel met een zwembad…
Kamperen
Wij hebben een 6-persoons tunneltent. Er zijn dan 3 slaapcabines (ieder 145x220), waarvan 2 cabines ook tot 1 grote cabine te maken is.
Onze tunneltent is een zeer ruime tent, zodat je als woonkamer een ruimte van 470x300 en dan nog een luifel van 2 meter diep, dus ook voldoende ruimte als het minder lekker weer is.
De jongstens zouden dan in de slaapcabines bij jullie kunnen slapen en de oudsten in hun eigen tent ervoor?
Kamperen idd De oudsten in eigen tenten, en een lekker ruime tent aanschaffen (tweedehands zijn ze niet eens zo enorm duur), waar je eventueel wel met zijn allen in de voortent kunt eten, bij slechter weer.
Wachten tot last-minute, dat scheelt voor huisjes van de bekende ketens heel veel. Vooral de grotere huizen (vanaf 8 personen) komen ze in de zomervakantie vaak moeilijk kwijt, dus gaan dan voor een prikkie “weg”.
kamperen met eigen tent gaat het niet worden, dan moeten we zoveel ‘zooi’ meesjouwen…en dat willen we juist niet meer.
Tip van Dorus hou ik in gedachten!
Wij hebben maar 1 persoon minder en hebben al een keer een weekje een huisje gehuurd via belvilla… dan zit je niet op een park. Is wel heel betaalbaar, het buitenland komt in zicht en afhankelijk van je keuze kun je ook villa’s met zwembad huren.
Of als je in NL wil blijven… er zijn zat campings, ooook in NL, die zelf tenten verhuren en waar met een telefoontje in overleg ook wel een bijzettent bij mag.
Het fijne van zulke tenten is dat alles van de basis al aanwezig is en je toch de charme van kamperen hebt.
Het loont wel de moeite om eens te googlen op tent huren in nl… enzo…
:thumbup:
ik weet niet waar je naar toe wilt maar op Le Merle Roux in baix (Ardeche) Frankrijk kun je stacaravans huren vanaf 650 euro per week in het hoogseizoen (ik weet niet wanneer jullie vakantie hebben maar misschien kun je zelfs nog een week hoog en laagseizoen hebben, dat hadden wij het 1e jaar)
De camping is geschikt voor kinderen van alle leeftijden. Wij gaan nu niet meer maar dat heeft weer andere redenen, de camping is echt geweldig maar er komen eigenlijk alleen maar nederlanders dus daar moet je van houden.
Wij gaan bijna elk jaar een tent huren via vacanselect/Selectkamp. Heerlijk in een ingerichte tent verteoven met alle luxe van thuis behalve dat een WC/douche maar dat vinden wij geen probleem. Dit is ook nog eens aanzienelijk goedkoper dan een Mobilehome of dergelijke…
Afgelopen jaar in de ardeche geweest op camping Les Ranchisses, super leuke camping met leuk zwembad, welness centrum en kabbelent beekje…Nabij leuk plaatsjes en bezienswaardigheden!!
Zoiets zouden we ook best willen, maar heb al eens geïnformeerd (weet niet meer bij welke organisatie) maar er mogen dus geen 7 personen in een 6 persoonstent, en ook geen bijzettentje…toch maar eens verder zoeken misschien naar een huurtent en wat meer organisaties aanschrijven hierover.
Onderstaande tentverhuurders ook niet:
rentatent
canvasholidays
vacansolei
greencamp (hele goede)
keycamp (uk of nl)…
De Yelloh parken in Frankrijk hebben ook vaak lodges en grotere tenten te koop. Misschien is dat nog eee idee?Je zou ook goede camping direct kunnen benaderen. Heel veel campings in frankrijk verhuren zelf ook ingerichte tenten. Vaak is dan een bijzenttentje geen probleen. De touroperators laten het vaak niet toe inderdaad.
Villa met zwembad
Bij Vacansoleil mag een baby er gewoon als 7e persoon bij hoor. Ik hou zelf niet van het type camping, maar op zich is het wel heel makkelijk dat je niet hoeft te slepen idd. En zij hebben vaak hele goede aanbiedingen.