zomervakantie, kinderwagen mee of buggy

Wat zouden jullie doen? En vooral waarom?

We hebben een goede kinderwagen (mura) en een goede buggy. De buggy neemt natuulijk veel minder ruimte in en handiger om mee te nemen (hebben geen station, geen dakkoffer).

De mura loopt lekkerder maar dus wel meer ruimte in…

We gaan naar Italië… ook nog nooit geweest met kinderwagen/buggy. Dus ben op zoek naar ervaringen…

zonder twijfel: buggy

neemt weinig ruimte in beslag, lekker handzaam

ligt eraan wat je allemaal gaat doen. als je veel gaat ondernemen, wandelen en op pad bent, dan zou ik de wandelwagen meenemen ipv buggy. Beetje comfort is ook wat waard voor je kind en jezelf.

onze vakantie is vaak lekker luieren, zwemmen en ook wat zien, dus meestal 1 dagje camping, dagje weg. Kan ook half dagje zijn natuulijk…

Absoluut buggy! Indy was 8 maanden toen ze voor het eerst mee ging naar Italie en toen hebben we een buggy gekocht. Neemt weinig ruimte in, is lekker luchtig bij warm weer, neemt weinig ruimte in bij een zwembad (parkeer je zo tussen 2 ligstoelen in) en praktisch bij openbaar vervoer. Alleen op keienstraatjes in pittoreske Italiaanse dorpjes loopt een buggy niet zo fijn :wink:

Buggy, wij hebben dan wel eentje die in ligstand kan.

Zou ook een buggy doen. Vrienden van ons hebben speciaal voor de pitoreske italiaanse straatjes de Zapp gekocht, omdat die wat degelijkere wieltjes hebben en waren daar zeer tevreden over, geen geschud kind gehad :D. Alleen kan die niet in ligstand. Maar zou niet de hele kinderwagen meenemen, neemt zoveel ruimte in beslag.

Buggy! Hebben wij vorige jaar ook gedaan, was zoveel praktischer.

ik zou ook voor de buggy gaan :stuck_out_tongue:

daar kunnen ze ook in slapen en rusten toch :wink:

Als je genoeg ruimte in de auto hebt zou ik toch voor de wandelwagen gaan. ook omdat als je veel gaat wandelen ofzo het meestal een stuk lichter duwt dan een buggy. ik vind meestal de laadruimte ook prettiger in de wandelwagen.

caris je mag ook onze buggie (die oranje) mee hoor! Daar loop je misschien mat makkelijker mee.

Ik hoor het wel :-*

@kaya wrote:

caris je mag ook onze buggie (die oranje) mee hoor! Daar loop je misschien mat makkelijker mee.

Ik hoor het wel :-*

kon die ook in lig? Is wel handig voor tl.Wat deden jullie vorig jaar in italié?? Kinderwagen of buggy? En wat zou je doen voor venetië??

(heb gister nieuwe buggy gekocht die hoger is (zelfde merk als die van jullie!)

die buggy die je nu hebt kan verder achteruit in lig dan die oranje die wij hebben en hier de foto van venetie

wandelwagen is wel fijner voor T.L. helemaal omdat je zoveel trap op en af moet liggen ze wat comfortabeler, daarentegen moet je wel meer tillen maar dat weet je van te voren.

Maar ja ik weet niet of het wel past in jullie auto, mijn ouders hadden de wandelwagen in de caravan meegenomen

alle wielen kunnen van kinderwagen af, dan is het een plat onderstel, ik denk dat ik gewoon voor kinderwagen ga … (hmm nu J nog overhalen…)

Absoluut kinderwagen! Buggy is een stuk minder comfortabel voor jou en je kind en in Italie heb je veel kinderkopjes en klinkers, is echt niet fijn met buggy en al helemáál niet met de zapp :shock: Als er 1 wagen is die verschrikkelijk rijdt op een ongelijke weg is het de zapp, dan heeft een normale buggy nog meer comfort!

Enne wij zijn gaan kamperen met een seat Ibiza, tent, beddengoed, tafel, stoelen en quinny freestyle ging allemaal mee :wink:

Zijn net terug uit Italie en wilde eerst alleen buggy’s meenemen voor peuter en baby. Uiteindelijk bugaboo en buggy gedaan en was zo blij met de wagen. Makkelijker te sturen en hij kon er lekker in slapen als we toch wat langer liepen dan gepland. Als het enigzins kan, zou ik voor de wagen gaan! Buggy’s trekken het ook vaak niet op al die grind en of keienpaadjes in Italie.

ok thanks, denk dat ik dat toch voor de mura ga!!