Nu zo met dit warme weer zijn wij niet van die hele grote eters.
Maar we zijn nu ook weer niet bijster orgineel in de keuken.
Dus wie heeft lekkere receptjes van gerechten die niet zo zwaar vallen en ideaal voor deze warme dagen.
Ik heb voor van het weekend weer mijn ‘salade nicoise’ op het menu staan. Gekookte spercieboontjes, hardgekookte eitjes, tonijn uit blik, tomaat, uienringetjes, olijfjes in kwartjes en wat je verder nog lekker vind op een bord. Dressing van olie/azijn en wat provencalse kruiden eroverheen en smullen maar.
Jasper krijgt overigens hetzelfde maar dan netjes de sperciebonen bij elkaar en de tomaatjes etc En zonder dressing, want die lust ie niet Vers stokbrood erbij en klaar is Klara :mrgreen:
pasta-salade,
tapas,
couscous-salade (of warme couscous curry) met turks brood
kouw sjottel (om maar eens iets limburgs aan te halen, geen idee hoe de rest van nederland het noemt)
bagels met lekker luxe beleg
ben benieuwd wat die kouwe sjottel is… :think:
Misschien wel hetzelfde als koude schotel. Erg lekker, met tomaatjes, komkommer, ham enz, heel simpel.
En maaltijdsalade, met alles erin wat je maar wilt!
Met warm weer houd ik van simpel, wraqps met kip en cashewnoten bijvoorbeeld.
Ik ga dit even volgen, ben ook wel toe aan nieuwe ideetjes!
Misschien wel hetzelfde als koude schotel. Erg lekker, met tomaatjes, komkommer, ham enz, heel simpel.
hahha soms is het leven zo simpel :mrgreen: Het is idd koude schotel, maar ik had me laten vertellen dat dat boven den rivieren een onbekend begrip/gerecht is??
haricots verts met zeeuws/katen spek eromheen even in de oven warm laten wrden
met aardappel kroketjes of van die pomme duchesse
met een lekkere frisse salade
een koude pasta salade is ook erg makkelijk en ook erg lekker
Meloen met parmaham
Garnalencocktail
Koude schotel idd fiep :drool: :mrgreen:
Broodjes gezond
Frietjes met een vleesje
Vanavond eten wij braadworstschotel uit de oven (braadworst & aardappeltjes met rozemarijn etc in 1 ovenschaal) met sla-tomaat
Kip aan t spit met koude aardappeltjes in de mayo
pastasalades idd
Gewoon stokbroodjes met allerlei lekkers
koude spagettiesalade. Spagettie koken, af laten koelen, aanvullen met stukjes knakworst, smack, kaas.
VOor de groente koude witlofsalade!! :drool:
overigens kan door die spagettie ook allemaal nog fruitdingen zoals komkommer(is groente) banaan, perziek, annanas, besjes… etc. Ik vind de combi niet zo lekker met knakworst en kaas… daaromdoe ik er altijd een aparte groente bij.
Ow… en dan dat nog ff lekker dressing erover. Kan van fritsaus met olijfolie of gewoon een lekkere dressing een andere! :drool: :drool:
heel simpel: groenten (paprika, rode ui, prei, wortel) of zo’n kant-en-klare zak kort roerbakken in olijfolie, blikje tonijn erbij, evt. olijven en blokjes feta nog even meebakken. wat basilicum/oregano,peper erdoor. coucous erbij en klaar!
wel alles kort bakken zodat de groenten knapperig blijven.
de bbq :drool:
broodje gezond
wrpas (lekker makkelijk!)
heeft er iemand een lekker gerecht voor pastasalade? ik zie op internet zoveel verschillende staan, maar ze klinken niet allemaal lekker…
@knipoogje1983 wrote:
heeft er iemand een lekker gerecht voor pastasalade? ik zie op internet zoveel verschillende staan, maar ze klinken niet allemaal lekker…
Pastaslade is een kwestie van wat JIJ lekker vindt

Ik vind een versie van mozzarella, tomaat en pesto wel lekker helemaal als er nog verse basilikum op komt :drool:
Ook lekker maar oh zo ‘fout’: hamblokjes, doperwten, augurkjes en mayodressing eroverheen…
@eisblume wrote:
@knipoogje1983 wrote:heeft er iemand een lekker gerecht voor pastasalade? ik zie op internet zoveel verschillende staan, maar ze klinken niet allemaal lekker…
Pastaslade is een kwestie van wat JIJ lekker vindt
Ik vind een versie van mozzarella, tomaat en pesto wel lekker helemaal als er nog verse basilikum op komt :drool:
Ook lekker maar oh zo ‘fout’: hamblokjes, doperwten, augurkjes en mayodressing eroverheen…
ik heb er voor vanavond een klaar staan met: rucola, tomaatjes komkommer, chorizo en mozaarella en uitgebakken uitjes en een dressing van olie, azijn en een heeeele boel kruiden… nou nog hopen dat het smaakt!
Wij hadden simpele pastasalade maar wel lekker
Was gekookte fussili(hoe je het ook schrijf)
Met hamblokjes paprika en mais
Heel simpel maar is hier goed in de smaak gevallen
hier witlof salade favoriet, ook bij de kids!
witlof
appel
sinaasappel
rozijntjes
noten (als die in huis zijn)
honing
mosterd
en wat verse kruiden (waar je zin in hebt)
rucola salade, momenteel onze favoriet! zak rucola in een lage kom doen, pijnboompitjes erover strooien, dan balsamicocreme erover ‘spuiten’ en als laatste flink wat parmesaanse kaas van het stuk erover (met de kaasschaaf van die flinters maken).
Echt heerlijk.
verder allerlei stokbrood, breekbrood etc. met lekkere smeerseltjes. Bijv. verse pesto: de blaadjes van 1 plantje basilicum, stuk parmesaanse kaas en handvol pijnboompitjes in de keukenmachine vermalen, met een flinke scheut goeie olijfolie
en/of
tapenade: blikje zwarte olijven zonder pit pureren met zongedroogde tomaatjes (1 potje), een knoflookteentje en scheut olijfolie.