zomaar koorts??

Hallo,

Ik heb demi vandaag bij het kdv op moeten halen ze had koorts van 39,8.

Eenmaal thuis ligt ze alleen te slapen.

Als het morgen nog zo is gaan we naar de ha.

Heeft iemand dit misschien ook eens gehad?

Groetjes Esther 8)

Ja, ze kunnen zomaar opeens hoge koorts hebben.

Volgens mij mogen ze 3 dagen koorts hebben en dan moet het wel afzakken.

ze kunnen idd zomaar in eens koorts hebben met pieken en dalen.

je hoeft daarom ook niet meteen naar de dokter want die sturen je zo weer naar huis.

op het moment heerst er buikgriep…

als het een paar dagen aan blijft houden idd 3dagen zou ik de dokter even bellen.

zou het even aan kijken en goed laten drinken en eventueel een paracetamol om de koorts iets te onderdrukken.

heel veel beterschap voor je meisje :hug: :hug:

dank jullie voor de snelle reactie.

Ze heeft wel eens vaker zomaar koorts, maar ze is nu wel heeeel warm. Maar we kijken het even aan. Vanmiddag heeft ze al een paracetemol gehad en ze krijgt nu een zetpil.

Groetjes Esther.

wij hadden vorige week hetzelfde, dit hield 3 dagen aan. smorgens en overdag ging het best goed, maar tegen het eind van de middag werd de koorts dan weer hoger. We kwakkelen nu alleennog met verkoudheid.

veel drinken, niet te dik instoppen, maar dat weet je denk ik wel als ik je verhaal zo lees.

veel beterschap

groetjes marieke

jolijn heeft ook vanaf vrijdagavond tot dinsdagochtend afwisselend hoge koorts gehad, en dan zakte het weer en dan weer giga, tot 40.6.

uiteindelijk bleek het weer zoiets onverklaarbaars te zijn (let wel op vlekjes!). maar je moet denk ik (en mijn huisarts bevestigde dat) niet meteen paracetamol geven (alleen bij hoger dan 40.5). koorts op zich is niet erg, maar helpt juist!

zorg alleen dat je kindje niet te warm is aangekleed en genoeg drinkt.

succes en sterkte!

Hallo,

Ze ligt nu lekker te slapen alleen een pyjama jasje aan (en een luier :smiley: )

en een klein dekentje ligt er over haar beentjes.

Ze is al minder warm, gelukkig drinkt ze prima eten is nu minder, maar dat komt ook wel weer goed nu eerst drinken :smiley:

Bedankt voor alle reacties. Ben er toch geruster door.

Groetjes Esther.

Hier ook geregeld een hoge koortspiek. Zo heeft ze 40,5 en zo loopt ze weer vrolijk rond te huppelen.

Maar bij aanhoudende koorts dan kan je je arts bellen.

Maar ze zeggen na drie dagen koorts dat je dan kan bellen.

Het gaat gelukkig alweer beter ze heeft nog wel koorts, maar niet meer zoveel. En ze is ook weer lekker een stuk drukker heerlijk :smiley:

Bedankt voor al jullie advies.

Groetjes Esther.