Zomaar een vraag_luiers

Ik vroeg me laatst af, er zijn luiers voor 's nachts, overdag, baby, dreumes, peuter, kleuter…



Waarom bestaan er geen verschillende luiers voor jongens en meisjes???



Plasluiers zijn altijd van voren helemaal propvol en in het midden helemaal droog, en achter ook (heb een jongetje). Dat is bij een meisje vast anders…



Groetjes,

Femke

Ik kan me herinneren dat toen mijn zusje klein was (20 jaar geleden) Pampers wel aparte luiers had voor meisjes en jongens.



Ik weet eigenlijk niet wanneer dat toen weer gestopt is.

vroeger had je pampers boy and girl…

Maar dat scheelde niks hoor.



Overdag als Peter loopt en zijn piep dus naar benee hangt in de luier dan is gewoon de hele luier nat.

Maar snachts ligt hij op zijn buikje en krijgt hij gedurende de nacht wel es een odol en dan is de voorkant de pineut… logisch ook.



Hij blijft meestal droog genoeg om niet door te lekken en dat is als enige mijn criteria… dus het zou me niet uitmaken denk ik

Arwen’s luier is ook in het midden en aan de voorkant helemaal vol, dus volgens mij scheelt het ook niet zoveel :think:

inderdaad, die waren er ‘vroegah’ wel… maar het bleek dat het toch weinig verschil maakte, en het was makkelijker om de hele voorkant en deel van de onderkant maar weer als absorptiezone te gebruiken…



MIslukt experiment dus

Over een paar jaar komt dat weer… gepresenteerd als NIEUW!!!



Net als wasmiddel, dan is vloeibaar beter, dan weer poeder…

O ja, pampers boy en girl, nu herinner ik het me weer…

Jammer ik dacht dat ik er wel patent op kon aanvragen hihi.

@LaBruja wrote:

Ik vroeg me laatst af, er zijn luiers voor 's nachts, overdag, baby, dreumes, peuter, kleuter…

de luiers zijn allemaal op gewicht afgestemd…

jouw kindje weegt zoveel en past dus in die luier…

zo groeit je kindje met de luiers :mrgreen:




Waarom bestaan er geen verschillende luiers voor jongens en meisjes???

Plasluiers zijn altijd van voren helemaal propvol en in het midden helemaal droog, en achter ook (heb een jongetje). Dat is bij een meisje vast anders…

er is idd weinig verschil in de plaseffecten van jongens en meisjes…

bij en jongetje moet je er alleen opletten dat zijn piemeltje wel naar beneden wijst, want anders kan het gebeuren dat als hij plast het er bovenuit komt…verder merk je weinig verschil hoor.




Groetjes,

Femke