zoenen en kleren uittrekken tijdens spelen

Mijn dochtertje van bijna 5 heeft vanmiddag met het zoontje van kennisen gespeeld. Ze wilde boven spelen en na ong 5 minuten ben ik even gaan kijken. Ik zag mijn dochtertje haar legging aantrekken en het vriendje in haar bed onder de dekens liggen. Toen ik vroeg wat er gebeurd was vertelden ze dat ze aan het zoenen waren net als Mega Mindy en Mega Toby…dit had het vriendje(6) verzonnen.

Net mannetje naar huis gebracht en mijn dochtertje naar bed. Kwam het verhaal eruit. Hij had haar gevraagd haar onderbroekje uit te trekken en hij had het zelfde gedaan. Hij is toen op haar gaan liggen met zijn piemel tegen haar buikje. En ze hadden elkaar gekust. Toen hij vroeg of ze met haar mond tegen zijn piemel wilde :shock: had ze dat niet gedurft en zich weer aangekleed.

:pray:

Het vervelende is dat tijdens het avond eten het vriendje het nergens anders over had dan of ze nog even boven mochten wat uiteraard niet meer mocht van mij al wist ik dit allemaal nog niet. Ik vroeg waarom hij dat zo graag wilde en zag aan zijn ogen dat hij loog, hij wilde graag verkleden (verkleedkist staat boven) Toen ik zei dat ik het dan wel even naar beneden zou halen hoefde dat niet.

Ik vind dit geen kinderspel meer wat te doen?

Heb mijn dochtertje verteld dat als iemand haar vraagt haar onderbroekje uit te trekken ze dit niet mag doen en zoiets altijd gelijk aan mama of papa moet vertellen. Dat ik begrijp dat ze het interesant vind dat Hij een piemel heeft en zij een plassertje maar dat dat soort dingen niet mogen. :naughty:

Ben nog een beetje in shock…

Tja mijn dochter (net 6) en neefje (bijna 8), hebben ook zo’n periode gehad. Sindsdien mogen ze dus niet meer samen in een bed slapen. We hebben ze verteld dat dat niet mocht. En er verder niet teveel woorden aan vuil gemaakt. Samen douchen/slapen enzo zijn dingen die nu niet meer mogen/kunnen.

In onze ogen een periode, die wel weer voorbij gaat.

Ik zou dit dus wel heel serieus nemen. Ik vind dit niet gewoon een fase of iets onschuldigs. Als ik naar mijn zoontje van 6 kijk, zou hij dit nooit bedenken. Ik zou de ouders van het vriendje in ieder geval inlichten.

Mijn kinderen heb ik een tijd geleden dagelijks het volgende boekje voorgelezen: http://www.ondergoedregel.nl/

Bij mijn kinderen werkt dat goed.

Ik kan me voorstellen dat je in shock bent. Dat kinderen in die leeftijd elkaars sekse onderzoeken is normaal. Maar dat het jongetje vraagt of zij zijn piemel in de mond wil nemen gaat te ver.

Ik vraag me af hoe de thuissituatie van dit jongetje eruit ziet. En welk voorbeeld gedrag hij mee krijgt vanuit huis.

En als ouder zijnde zou ik dit zeker bespreekbaar maken met de ouders van dit jongetje.

@rijstkorrel wrote:

Maar dat het jongetje vraagt of zij zijn piemel in de mond wil nemen gaat te ver.

Dat stukje bedoel ik dus ook :wink:

Ik vraag me zeer ernstig af hoe hij ‘‘piemel in de mond’’ heeft ondekt. :think: Ik zou zijn ouders even ‘‘persoonlijk’’ inlichten want straks lukt het hem wel bij een ander kindje!

Dikke :hug: voor je dochter. Je hebt gedaan wat je kon doen momenteel maar normaal is het niet dat ie dat vroeg :naughty:

Uit ervaring (helaas) het bekijken van elkaar hoort bij de leeftijd, de andere sexueel getinte handelingen en zeker de vraag de mond bij de piemel doen hoort daar niet bij.

Ik zou de ouders aanspreken, maar ook zeker goed bezig gaan met je dochtertje. Met voorlichten over wat wel en niet kan en mag, maar ook met verwerken, ik weet nu uit ervaring dat het een enorme inpact op zo´n jong meisje kan hebben.

Mijn dochter is op school gedwongen tot verschillende dingen maar wist dat dit privé was en heeft het ons dus gelukkig verteld…

Wel naar de ouders toe gaan hoor.

Kijk ontdekken gebeurt nou eenmaal maar in de mond doen nee dat kan gewoon echt niet.

Ik ben zaterdag naar een moeder geweest.

Mijn zoon en nog 2 meisjes (5 en 4 jaar) moesten van haar dochter 5/6 hun broek naar beneden doen en toen zat ze aan M zijn piemel.

Ik wil dit ook absoluut niet hebben en ben er heen gelopen.

Helaas maakte het geen indruk op de ouders :? maar ik hoop wel op M.

ik vind dit geen normaal gedrag,

kijk een keer de ondebroek uitdoen en dan snel weer omhoog of zoiets tja dat hoort bij de ontwikkeling.

maar dat soort dingen vragen en echt op elkaar gaan liggen.

dat vind ik echt NIET normaal.

zou het aan de ouders van het jongetje voorleggen.

ik zit me ineens af te vragen hoe je met je kinderen over zoiets begint, dat zoiets niet hoort en dat als anderen dat doen bij je, he daar wat van moet zeggen en het tegen je ouders moet zeggen.

mijn zoon is nu 5 en vind het erg belangrijk dat hij hierin ook de waarden en normen leert, maar ook hoe hij moet reageren als iemand het bij hem zal doen.

Bedankt voor de reacties allemaal! Mijn vriend is gisteravond toen het mannetje in bed lag met zij ouders gaan praten en het blijkt dat er nog een aantal problemen zich voordoen op het moment. Ze lopen bij een psycholoog met hem er is dus 1 en ander meer aan de hand.

Dit soort dingen haden ze nog niet eerder meegemaakt en ze schaamde zich heel erg. Zullen ook met hem gaan praten.

Ik heb alles nog eens laten bezinken en ik hou toch een heel naar gevoel hieraan over. Ik vind het namelijk geen kinderspel en aangezien hij zo keihard in mijn gezicht loog omdat hij nog eens naar boven wilde met haar terwijl hij wist wat ik nu weet. Ik bedoel, dit jongetje wist donders goed dat waar hij mee bezig was niet normaal is. Hij had ook tegen mijn dochter steeds gezegd, ga even kijken of je moeder er niet aankomt.

Op mijn dochter heeft het veel indruk gemaakt, ik heb er niet te veel ophef over gemaakt maar haar wel verteld dat als iemand vraagt of ze haar onderbroekje uit wil trekken ze dit niet mag doen en het gelijk aan mama of papa moet vertellen, en dat ik heel trots ben op haar dat toen ze niet durfde met haar mond op zijn piemel (haar woorden) dat ze dat ook niet gedaan heeft en dat dat soort dingen heel raar zijn.

Ze wil erg graag weer met het jongetje spelen, ik denk dat ze het best interesant vond :think: maar hij komt er hier niet meer in daar zijn mijn vriend en ik het over eens.

Jeetje Mamy, dat soort dingen hoop je als ouder echt nooit mee te maken, wat een geluk dat ze het heeft durven vertellen, heftig zeg!

Hoe gaat het nu met haar?

Zou dit jongetje slachtoffer kunnen zijn van seksueel misbruik?

@rijstkorrel wrote:

hier moest ik direct aan denken toen ik het openingstopic las… een kind kan dat toch niet zelf verzinnen?

Dat moet toch haast uit ‘ervaring’ zijn?

Kan het me in elk geval niet voorstellen.

@mamaMarije wrote:

@rijstkorrel wrote:

hier moest ik direct aan denken toen ik het openingstopic las… een kind kan dat toch niet zelf verzinnen?

Dat moet toch haast uit ‘ervaring’ zijn?

Kan het me in elk geval niet voorstellen.

Daar moest ik ook aan denken…

Of hij heeft natuurlijk zijn ouders bekeken toen zij seks hadden, of toevallig een dvd gezien van de ouders die niet voor hem bedoelt waren, een “grote mensen” kanaal op tv, maar dan nog… hij heeft ook een groot besef van dat dit stiekem moet gebeuren.

Ik vind het moeilijk hoe je zoiets moet bespreken met je kind.

Want… ik wil ook niet het beeld geven dat seks vies en raar is.

Ze worden eens groot en als je dan nog denkt dat seksuele handelingen raar en vies zijn…

Wat ik wel tegen, voornamelijk mijn zoon, zeg is dat hij nooit iets moet doen waar hij zich niet goed bij voelt, als hij het niet fijn vindt, niet doen!

En dat hij altijd bij mij terecht kan als hij iets wil vertellen en dat ik er ben om hem te helpen en te beschermen daar waar ik kan.

Ik snap jullie reactie van dat jullie dochter niet meer met dat jongentje mag spelen… (het zal ook mijn -1e- reactie zijn) maar hij krijgt wel al hulp begrijp ik… En een kind is een kind, die doet dit niet (kwaad) bewust, die is zelf (hoogstwaarschijnlijk) ook slachtoffer… door hem ook nog zijn vriendjes te ontnemen maak je het probleem steeds groter?

Maar het lijkt me beter om kinderen niet meer alleen boven te laten spelen… Hier wil ik niet dat kinderen boven spelen (het zijn tenslotte slaapkamers, het meeste speelgoed staat beneden), en als ze dat wel doen dan laat ik de deur open en heb meestal ook de babyfoon aan… :oops: (hier meer om ruzie’s voor te zijn) en kom sowieso vaak even kijken hoe het spelen gaat (of dat nu boven/beneden of buiten is).

Sterkte hiermee!

Hoop ook dat het jongentje de juiste hulp gaat krijgen.

En dat je dochter deze ervaring snel naast zich neer kan leggen.

@3lina wrote:

Mijn vriend is gisteravond toen het mannetje in bed lag met zij ouders gaan praten en het blijkt dat er nog een aantal problemen zich voordoen op het moment. Ze lopen bij een psycholoog met hem er is dus 1 en ander meer aan de hand.

Dan zou mijn reactie geweest zijn dat ze het vantevoren hadden moeten inlichten voordat dit zou gaan gebeuren. Maargoed.... Het is gebeurt en ik snap ook wel dat ze heel erg schamen om zijn problemen...

@Mariiyelle wrote:

@3lina wrote:
Mijn vriend is gisteravond toen het mannetje in bed lag met zij ouders gaan praten en het blijkt dat er nog een aantal problemen zich voordoen op het moment. Ze lopen bij een psycholoog met hem er is dus 1 en ander meer aan de hand.

Dan zou mijn reactie geweest zijn dat ze het vantevoren hadden moeten inlichten voordat dit zou gaan gebeuren. Maargoed.... Het is gebeurt en ik snap ook wel dat ze heel erg schamen om zijn problemen...

even hier op reageren; ik snap je geloof ik niet, waarom van te voren melden dat er een aantal problemen zich voordoen? dan krijg je sowieso vooroordelen.
En nergens staat dat die problemen ook met seksualiteit te maken hebben, wie weet is het alleen maar om bepaald gedrag.

@ts Geloof best dat je geschrokken bent, maar jullie hebben gehandeld naar dat wat jullie goed leek, en gelukkig is jullie dochter zo open tegen jullie!
Nu hopen voor dat jongetje dat de therapie mag werken,

wat een naar gebeuren zeg, ik kan me wel voorstellen dat je daar erg van schrikt. Mijn eerste gedachte zou toch ook zijn dat dat jongetje ofwel slachtoffer van misbruik is of toeschouwer geweest is… dat verzinnen ze toch niet zelf denk ik?

Ik zou zelf niet tegen mijn kinderen dat ze nooit hun onderbroekje uit mogen trekken. Het is nu eenmaal heel normaal dat kinderen op die leeftijd doktertje spelen en dat onderbroekjes daarbij uitgaan. Ook op elkaar liggen en ‘net alsof vrijen’ schijnt toch wel normaal te zijn. Ik heb ze hier dus ook altijd vooral verteld dat ze nooit dingen mogen doen die een ander niet wil of die ze zelf niet willen, en met name mijn dochter, dat ze nooit dingen naar binnen moet (laten) steken (na haar ontdekking dat dat kan…) omdat ze zich daardoor kan bezeren.

Ik zou dus ook echt niet dat jongetje de deur wijzen, maar bijv wel gewoon eerlijk zeggen als hij een volgende keer boven wil spelen dat dat niet meer goed vindt na de vorige keer.

@3lina wrote:

Jeetje Mamy, dat soort dingen hoop je als ouder echt nooit mee te maken, wat een geluk dat ze het heeft durven vertellen, heftig zeg!

Hoe gaat het nu met haar?

Het gaat met haar, en de andere twee meisjes die dit is overkomen, redelijk goed.

Helaas weigert de school vanwege de continuiteit de jongen uit de klas te halen, wel mag ik mijn dochter naar een andere klas doen, maar ik weiger dan weer haar weg te halen bij haar vriendinnen en háár op die manier te straffen voor iets waar zij niets aan kon doen.

Ondertussen is ze niet meer bang voor de jongen en heel trots dat zij het heeft durven vertellen…!
Maar dat het jongetje vraagt of zij zijn piemel in de mond wil nemen

Hier had ik overheen gelezen. Vind dat ook wel erg ver gaan.

@Chrisje wrote:

Maar dat het jongetje vraagt of zij zijn piemel in de mond wil nemen

Hier had ik overheen gelezen. Vind dat ook wel erg ver gaan.

Ik was al verbaasd over je reactie :wink: .