meneer ruud,
ik wil graag een ergernis van mij met u delen.
soms is het handig gebruik te maken van de zoek-functie. Maar eigenlijk leidt dat bij mij altijd tot een potje vreselijk ergeren. En ik vraag me af of dat aan mij ligt, meneer ruud. Het is namelijk zo dat de zoekfunctie niet zo werkt dat ik ook vind wat ik zocht. Als ik de titel van een topic letterlijk weet, en ik voer dat in, krijg ik nog niet het topic dat ik zocht. EN dat irriteert mij dan. En als ik een topic zoek over een algemene term als speentjes, ik noem eens iets geks, dan kan ik niet aangeven dat ik alleen wil dat ik resultaten krijg waarbij het woord speentjes in de topictitel staat, zodat ik 1000 maandtopics te zien krijg waar baby a een speentje heeft, en peuter b is er net af, en moeder c lust zelf ook wel een speentje, maar dat wou ik helemaal niet weten.
Dus eigenlijk vraag ik me af, meneer ruud: die zoekfucntie, werkt die eigenlijk?
De wegen van de zoekfunctie zijn ondoorgrondelijk… :mrgreen:
De database slaat niet alle woorden op. Maar meestal kan ik wel vinden wat ik zoek, kan ook geluk zijn misschien.
IK zal eens overleggen of we zonder al te veel aanpassingen aan de software de zoekfunctie kunnen vergemakkelijken cq verbeteren.
nou, je hebt vandaag op de kop af 3 jaar de tijd gehad, dus ik neem aan dat je dat overleg inmiddels wel gehad hebt?
8)
Ik vind de zoekfunctie ook echt helemaal niets…
@fiep klophout wrote:
nou, je hebt vandaag op de kop af 3 jaar de tijd gehad, dus ik neem aan dat je dat overleg inmiddels wel gehad hebt?
8)
Hoe slecht is de zoekfunctie als jij een 3 jaar oud topic opduikelt?
Serieus de zoekfunctie is niet bijzonder sterk in deze software. De software maakt een zoekwoorden tabel aan deze wordt in theorie dus steeds beter en beter en nog beter…
In de praktijk mag je lezen minder slecht en minder slecht en nog ietsjes minder slecht.
De ellende is dat die zoekwoorden tabel geregeld de pan uit rijst. Dat merken jullie doordat het forum trager wordt. Wij dumpen dan een deel van de tabel en dus wordt de zoek functie minder goed…
Ik zal in januari eens overleggen wanneer we om gaan qua design en dan doen we ws ook gelijk een forumsoftware update waardoor het zoeken hopelijk beter wordt.
@ruud wrote:
@fiep klophout wrote:nou, je hebt vandaag op de kop af 3 jaar de tijd gehad, dus ik neem aan dat je dat overleg inmiddels wel gehad hebt?
8)
Hoe slecht is de zoekfunctie als jij een 3 jaar oud topic opduikelt?
nou, ik zat bij MIJN oude berichten te kijken (jaha ik heb het vreselijk druk op werk 8) ) en toen kwam ik um tegen, anders had ik um nooit boven gekregen, wedden?
Ik weet zeker dat ik hem zou kunnen vinden maar daar wordt de zoekfunctie niet beter van.
ik heb het niet geprobeerd (en zoeken met het te zoeken topic al bij de hand is natuurlijk altijd makkelijker he!) maar het is een deel van mijn vak, ruud; zoeken met trefwoorden en zo. Dus uh ik geloof dat ik wel durf te stellen dat de zoekfunctie van kok gewoon echt pet is.
Ik heb tig voorbeelden van zoekopdrachten waarbij het te zoeken topic niet naar boven komt, terwijl het woord/de woordcombinatie dat/die ik invoer wel degelijk in het topic of in de topictitel genoemd wordt.
het deugt gewoon niet ruud. punt.
Dat ontken ik ook niet Fiep.