Zo vroeg wakker.....

Vanmorgen was het weer kwart voor 6, de hele week al.

Sinds de klok verzet is komt hij niet weer in het ritme. Hij gaat wel een uur later naar bed maar een uur later wakker worden doet hij niet.

Hoe hebben jullie dit gedaan?



Het is ook nog niet zo dat Luuk dan lekker gaat spelen of naar beneden gaat, nee, mama moet mee… Ik doe het ook maar want anders wordt papa wakker en die is toch al niet al te fit. Maar jeetje, dit is het niet hoor!

Pfff…nog twee maandjes en dan mag hij naar school, ik hoop dat hij dan toch eens lekker door gaat slapen… :roll:



O ja, we hebben zo’n aap die dan z’n oogjes open doet, maar die werkt bij Luuk dus niet…hihi…

Ik heb sinds vannacht een schakelklokje met z’n nachtlampje erin. Deze gaat 's avonds om 19.00 uur aan en 's ochtends om 7 uur uit. Dat is de tijd dat hij eruit mag. Hij werd vanmorgen om half 6 wakker en toen (net als gisteravond) uitgelegd dat hij eruit mag als het lampje uitgaat, dat het nu nog te vroeg is. Even protest maar daarna is hij lief gaan slapen tot kwart over 8 vanochtend! :lol:

Oh lees net dat zo’n aapje niet werkt bij jullie. Waarom niet?

Nou, vanmorgen was het 5:15, dit is echt niet grappig meer! We hebben van alles geprobeerd. Eerst rustig zeggen dat iedereen nog slaapt, als je niet genoeg slaapt kun je niet spelen. etc. Toen dreigen van buiten slapen, slot op de deur pffffff… Ik weet het niet meer, hij verrekt alles.



Ik zal vanavond de aap weer tevoorschijn halen, wie weet lukt het nu dan wel. De laatste keer dat ik hem er had staan kwam hij steeds bij me dat de aap de oogjes nog niet open had, of had hij ze zelf open gedaan…



Pfffffff…

Wij hebben ook zo’n aap, alleen is die aap hier een olifant :wink:. Hier werkt het wel. Maar we moeten het wel consequent volhouden. We moeten haar dus niet toch maar bij ons in bed nemen als ze een keer vroeg naast ons bed staat. Want dan is het einde zoek. Tja, soms is het een ochtend een strijd, maar als we dan consequent blijven, blijft ze 1 of 2 ochtenden daarna wel op haar kamer tot de oogjes open gaan.



Heeft het bij jullie nog gewerkt?

Ik heb drie kinderen, waarvan de oudste en jongste echte uitslapers zijn, maar helaas (samen met ons) door de middelste altijd vroeg wakker worden gemaakt. Hij heeft dat altijd al gehad, zelfs in de tijd met of zonder middagdutjes, laat naar bed maakt niets uit, tijdelijk toen ie pas naar school ging eventjes niet gehad, maar het is gewoon zijn ritme, helaas.



Als je hem leert dat ie in zijn eigen kamer/bed nog even kan spelen (zonder lawaai) of lezen, kan de rest van het gezin rustig doorslapen.

Lana deed precies hetzelfde! Die werd om 5.15 uur wakker en kwam dan gezellig bij ons aan het voeteneind staan roepen: “IK BEN WAKKER”. Wij en haar broertje dus ook gelijk :wall:



Wat wij hebben gedaan is een maandkaart gemaakt. Elke dag dat ze in haar kamertje bleef totdat wij zeiden dat ze eruit mocht, kreeg ze een sticker. Eerst 4 dagen achter elkaar en dan een kadootje. Toen 7 dagen achter elkaar een sticker, weer een kadootje (chips). Nu is het al verlengd naar 14 dagen en het gaat echt perfect!



Probeer het eens, ik heb met Lana samen de kaart gemaakt. Lekker knutselen en plakken. Ze is er helemaal trots op :inlove:

ik heb een slot op de deur voor levi, waardoor hij dus rustig op zijn kamertje kan spelen en ik vind het nog veilig ook hij kan niet de rest van het huis over hoop halen of andere gevaarlijke dingen uithalen. en ik hoef er dan zelf ook niet heel vroeg uit.

Het is nu al de hele week 5:50… we worden er niet vrolijker op. De aap is overleden, die ging op een gegeven moment om 3 uur al aan en dat is natuurlijk ook niet de bedoeling. En ik kreeg hem daarna ook niet meer aan de praat. Op zich mag hij best wakker worden maar hij maakt ons dan ook wakker en wil absoluut niet alleen naar beneden of alleen op zijn kamer spelen…

Heb trouwens ook zo’n tijdschakelaar gekocht voor achter een lampje. Dit gaan we nu maar eens proberen. Maar eerst moet ik weer druk met zijn zindelijk worden… Het ging super maar ook dat is deze week weer een ramp. Hij plast zo van zich af! :shock: Ik heb maar weer een stickerkaart in de wc gehangen… :pray:

Nou denk ik dat de spanning van sinterklaas en zijn verjaardag en school ook wel meespelen. Maar goed, één ding tegelijk… :roll:

Heel simpel is dat = negeren… jammer voor papa maar dit moet je even volhouden, zo niet, dan gaat het echt niet vanzelf over… jij doet dit jezelf al maandenlang zélf aan… sorry :-*

Je bedoelt dat ik er dus niet op in moet gaan? Of juist wel? (We hebben allebei al geprobeerd…)

Kun je hem niet vertellen dat wanneer de maan er is (dus donker buiten is) hij nog slapen moet? MArit is ook wel eens vroeg wakker…We laten haar dan even vlug naar buiten kijken, zdat ze kan zien dat de maan eris, en het doodstil is op straat, en gaat dan braaf weer slapen totdat de zon weer op komt (het dus weer licht word)



Je hebt ook van die nachtlampjes, met een slapend kaboutertje en een spelend kaboutertje die je op tijd kan instellen…Dan kunnen ze aan het plaatje zien of ze slapen moeten of wakker mogen worden…

@miepie74 wrote:

Je bedoelt dat ik er dus niet op in moet gaan? Of juist wel? (We hebben allebei al geprobeerd…)
Gewoon net doen of we slapen?

@~Claudia28~ wrote:

Kun je hem niet vertellen dat wanneer de maan er is (dus donker buiten is) hij nog slapen moet? MArit is ook wel eens vroeg wakker…We laten haar dan even vlug naar buiten kijken, zdat ze kan zien dat de maan eris, en het doodstil is op straat, en gaat dan braaf weer slapen totdat de zon weer op komt (het dus weer licht word)



Je hebt ook van die nachtlampjes, met een slapend kaboutertje en een spelend kaboutertje die je op tijd kan instellen…Dan kunnen ze aan het plaatje zien of ze slapen moeten of wakker mogen worden…
Dat lukte toen hij 2 was ook nog wel. Maar sinds hij 3,5 is en een eigen willetje heeft die hij door wil drukken lukt dat echt niet meer.

Gisteren stond hij aan mijn bed, ik heb geprobeerd te slapen tot het licht is maar het lukt niet mama… :doh: :shifty:

Miepie, en zo`n nachtlampje?



hij heeft de kidsleep…ff googelen en je vind um



@miepie74 wrote:

Je bedoelt dat ik er dus niet op in moet gaan? Of juist wel? (We hebben allebei al geprobeerd…)


Inderdaad, hem even laten huilen tot het echt een fatsoenlijk uur is, eerst begin je misschien beter met 6.30u, dà n pas sta je op en ga je met hem naar beneden, eerder niet, dan is het nog nacht en dat moet hij dan maar weten…

Jullie zullen uiteraard ook gewoon wakker liggen door zijn gehuil maar ik zou daar niet aan toegeven tot het echt tijd is om op te staan.

We hebben het hier ook zo meegemaakt hoor en dit werkte, paar nachtjes volhouden! :thumbup: :-*

Maar waarom laten huilen? Is hij niet gewoon klaarwakker? Als ik niet moe ben kan ik ook niet meer slapen. Kan hij 's avonds wat later naar bed?

Hij huilt niet, hij komt gewoon bij ons aan de deur zeuren. Ik ben bang, ik heb dorst, ik heb dit, ik heb dat… Ik heb het geprobeerd maar ik kan echt niet tot 7 uur slapen hoor mama… :liar:

Gisteren was het half 6 en vanmorgen zelfs 5 uur. We zijn gisteren begonnen consequent met terugbrengen en negeren. Mij lukt het wel maar mijn man… grrr… maar beetje bij beetje dringt het geloof ik wel door bij Luuk. Ondertussen hebben we ook zo’n (vreselijk dure, kun je nagaan hoe moe we zijn…) lamp/wekker gekocht, die is onderweg.

Op hoop van zegen zullen we maar zeggen…

Misschien even slim om alleen door jou naar bed gebracht/en terug gelegd te worden.



Hier met R. ook slaap problemen. En ik heb de laatste tijd het slapen maar op me genomen. Vanaf augustus al problemen. En het gaat iets beter (nou kan R. nog niet zelf uit zn bed komen maar wel ontzettend hard gillen)

Lang geleden maar moet even zeggen dat het nu (redelijk) goed gaat! Het lampje werkt soms. Maar we hebben de klink van zijn kamer er af gehaald zodat hij gewoon niet bij ons kan komen… Dit in samenwerking met de wekker ging het een poosje heel goed. Nu is hij rond 6:30 gewoon wakker, nog vroeg, maar niet zo erg als 5 uur. We gaan binnenkort maar weer eens proberen de klink er weer aan te doen. Maar nu nog even niet want meneer is nu erg dwars ivm de geboorte van de tweeling…

Hij vind het heel leuk, maar ook erg moeilijk dat de aandacht nu verdeeld moet worden, en dan ook nog aan twee baby’s!!! :think: