Zo vroeg wakker...

Gerben is sinds de klokverandering zo vroeg wakker :evil: Eerst was dat half 8, ongeveer, en nu is dat half 7… zelfs kwart over 6 vandaag… Terug in bed leggen helpt niet, ook niet dat het donker blijft, hij komt er gewoon uit of gaat luid liggen zingen of praten, waardoor Thijmen weer wakker word… Hebben jullie tips? Want dit trek ik niet… :oops:

ik weet niet of je een voor- of tegenstander bent, maar eventueel kan je hem misschien nog even bij jou in bed laten slapen?



of zet een tijdklok op een lampje.



zo van wanneer deze uitgaat, mag je uit bed komen.

is deze nog aan, moet je in jed blijven en stil zijn.

leg dan een paar boekjes naast zijn bed neer zodat hij die kan gaan bekijken

Hier hetzelfde probleem.



Die van 2,5 jaar is rond zessen wakker en gaat dan bij het bed van zijn broer van 4,5 staan te schreeuwen. Die wil vaak nog even door slapen en halen we dan naar onze kamer waar de jongste zoon niet kan komen omdat we het traphekje zo hebben gedaan dat er alleen tussen de babykamer en ouderskamer kan worden gelopen of gekropen. Gelukkig heeft ie nog niet dat ie naar beneden gaat, want daar mag ie echt niet zonder toezicht rondrommelen (met een lege maag).



Wij hebben ook al boekjes liggen, maar daar kijkt ie niet naar om, hij wil graag met zijn broer tentje spelen met de dekbedden.

Hoi Danja,

Ik lees met je mee, want ik zou ook wel graag wat tips willen.

Het vroeg wakker worden is hier alleen niet vanaf de verandering van de klok maar Thom heeft het bijna 3 jaar gehad en was er net een beetje af, sliep nu tot ongeveer 6.30. Maar Thies is nu steeds om 5 uur wakker en gaat dan echt niet meer slapen en maakt nu ook Thom wakker. Vanaf 5 uur is het hier dus al feest! :frowning:

Succes hoor, groetjes…Monique.

Als we hem terug leggen, gaan hij heel hard huilen en dan horen we de jongste al weer wakker worden…



Die tip van dat lampje is ms niet zo’n gek idee :think: Ook voor 's avonds, dan hoeft er op de gang geen lampje meer aan, maar een kleine in zijn eigen kamer, zelfde principe… niet eruit zolang het lampje brandt… :think:

je kan het proberen.

ik ken meerdere ouders die het zo doen.

Zolang hij het niet uit de muur trekt… tis het proberen waard :mrgreen:

wie niet waagt,… :mrgreen:

Die van mij kunnen nergens van afblijven. Ze (lees de jongste zoon) hebben al de kast gesloopt, hun wekkerradio (mijn oude, heeft bij mij jaren dienst gedaan, na 1 week doen de cijfers niet meer normaal) en met een tijdsklok hebben we al de ervaring dat ze daar niet vanaf kunnen blijven. Gelukkig lijkt het nachtlampje (gratis van Friso 2,5 jaar terug) Mats-bestendig.

En prompt, slaapt hij al 2 nachten langer… :think:



Moesten hem vanochtend wakker maken :wall: Hij moest naar de psz… :wall:



Die tip hou ik in mijn achterhoord hoor! :wink:

haha zul je altijd zien he hihi

maar lekker joh !!

Ik hoop dat hij het volhoudt… :pray: :pray: :pray: