zo vroeg heb ik ze nog niet eerder gezien

oké het past compleet bij het weerbeeld, want het lijkt immers wel herfst… maar toch… kijk ik gister op de markt wel heel raar op… toen ik…



PEPERNOTEN!



zag liggen :shock: .



Heel even kreeg ik de neiging om ze mee te nemen voor vandaag en ze dan met warme chocolademelk te gaan eten met de kids. Maar toch niet gedaan… eind juli is ECHT te vroeg :lol:

Tja het weer is er idd wel naar :lol:

Ik smste Fai 2 weken geleden dat ik zin had in pepernoten. :drool: :oops:

Toen heb ik maar een pak speculaasjes gekocht.

Maar dat haalt het niet bij die overheerlijke pepernoten natuurlijk. 8)

@Maxim wrote:

Ik smste Fai 2 weken geleden dat ik zin had in pepernoten. :drool: :oops:

Toen heb ik maar een pak speculaasjes gekocht.

Maar dat haalt het niet bij die overheerlijke pepernoten natuurlijk. 8)






Lekkere snoepkont… :inlove:

nu al? :shock: :shock: :shock:

@Maxim wrote:

Ik smste Fai 2 weken geleden dat ik zin had in pepernoten. :drool: :oops:

Toen heb ik maar een pak speculaasjes gekocht.

Maar dat haalt het niet bij die overheerlijke pepernoten natuurlijk. 8)




nou zaterdag dan maar naar de markt in Assen… heel logisch werden ze verkocht door de stroopwafelman :wink:

phff zal me niets verbazen als ze volgend jaar het hele jaar door te koop zijn.



Maxim… je kunt ze ook zelf maken! :drool:

Ik ben (warme) wafels aan het bakken! Van die Luikse 8) :drool:



Maar pepernoten :shock: nee die komen er nog niet in ! :hand: :naughty: :snooty:

@mamaMarije wrote:

@Maxim wrote:
Ik smste Fai 2 weken geleden dat ik zin had in pepernoten. :drool: :oops:

Toen heb ik maar een pak speculaasjes gekocht.

Maar dat haalt het niet bij die overheerlijke pepernoten natuurlijk. 8)




nou zaterdag dan maar naar de markt in Assen… heel logisch werden ze verkocht door de stroopwafelman :wink:






Nou ik had er zooooooooooooo’n zin in dat ik er gek genoeg voor was. :mrgreen:

Zelfbakken wacht ik nog even mee, is leuker om met de jongens te doen.

Voor hen vind ik het nog veel te vroeg om die sinterklaasgekte in huis te halen.

Hier zingen ze nog steeds zie ginds komt de stoomboot enzo. 8)

Tja, ik weet wel waarom ze nu komen. Zoonlief hier is al 2 x deze lente en zomer als Zwarte Piet verkleed naar school geweest (wat kennelijk heel vreemd is :hand: ).

Is kennelijk een inspiratiebron geweest. Sint journaal, loslopende zwarte pieten dus ook pepernoten. Helemaal compleet.

Neem ze nog niet mee, maar het verbaasd me niet echt. Het is me echt te vroeg maar ik zou er zo zin in krijgen.

Ik ben zo blij wanneer de zomer weer voorbij is en de winter zijn intrede doet :mrgreen:

Die regen mag van mij wel wegblijven overigens :naughty:

Ik dacht de eerste sneeuwvlokken :mrgreen:

In Italië wel de eerste sneeuwvlokken al… :shock:



Ik heb een paar weken geleden, toen het ook zulk weer was, een pakje speculaas gehaald. :drool: Het was toen ook net herfst.

Ik kwam vanuit mijn werk de winkel binnen, duf hoofd op zoek naar iets te eten. Ik dacht na en besloot zuurkool te eten. Zoeken, maar niet gevonden, vreemd. :think:

Opeens kwam ik terug in ‘deze’ wereld en bedacht me dat het net zomer was… :roll: :lol:

Haha, toen ik de titel las wist ik meteen waar het over ging! :mrgreen:



Héérlijk, pepernoten… :drool: :drool:

Maar toch koop ik ze pas met de intocht van Sinterklaas.

Dat is een soort regel die ik met mezelf heb afgesproken.





Ik was aan het bedenken wat we zouden gaan eten komende week en boerenkool en hutspot schoot ook al door mijn gedachten.

Het weer is er echt wel naar.



Heb zelfs kaarsjes aan 's avonds die ik eigenlijk alleen maar in het najaar of de winter aan heb (in de zomer wel buiten).



En ik had vandaag een vest aan, en mijn laarzen maar weer…



Als dit de zomer is, dan mag het van mij ook wel herfst worden.

En ik ben echt een voorjaars/zomer mens…





Zit ook echt alweer naar de nieuwe collecties kleding te kijken en ga binnenkort de winterjassen al scoren, anders ben je vaak ook gewoon te laat.

ik heb vanmiddag erwtensoep (oké, uit zak…) gegeten…

En gevulde speculaas zou ik ook wel smakelijk vinden nu :angel: Met warme chocomel ofzo.

@Anneke wrote:

Zit ook echt alweer naar de nieuwe collecties kleding te kijken en ga binnenkort de winterjassen al scoren, anders ben je vaak ook gewoon te laat.




Hier vandaag de kasten uit lopen mesten en grotere maatjes voor jongste en nummer 3 staan klaar voor het grijpen.

En toen ik toch bezig was met die kasten… de jassenberg eens doorgegaan. We hebben in de loop der jaren aardig wat kinderjassen verzameld en een oude jas is dan vaak een reservejas…



Voor nummer 3 heb ik afgelopen maart een winterjas gekocht voor 12,50 euro bij de WE, maar er hingen voor hem ook wel 3 af te dragen jassen nog in de kast :roll: . 1 gaat op MP en de andere 2 bewaar ik nog even… 1 voor hem om in te raggen op de psz en 1 voor de jongste :wink: .



De oudste kan zijn winterjas van afgelopen jaar nog een jaar aan denk ik en die ziet er ook nog ontzettend goed uit. Reservejas idem.

Voor nummer 2 een nog ontzettend mooie jas van de oudste waar dan alleen tzt nog een sjaal ed bij moet… geen reservejas voor als het veel regent dan wel sneeuwt etc, maar komt goed.

Voor nummer 3 jassen zat dus :silenced: en voor de jongste 2 jasjes.



Het hangt nu al keurig op maat/ kind in de kast en mocht het nou per ongeluk toch volgende week al winter worden, dan kan ik het zo pakken (incl skibroeken/pakken die op de plank er boven klaar liggen).



Ach ja, het kan maar zomer zijn en ipv met je voeten in een badje je zin krijgen om je kasten uit te ruimen :wall: .



en kreeg bijna spijt dat ik die pepernoten niet meegenomen had… want wat was het lekker geweest tijdens de ‘pauze’ van het opruimen… kopje thee, pepernootjes erbij… maar nee, we wachten tot november

:lol:



Tja dat krijg je als je nu al winterjassen uit aan het zoeken bent he. Maar ehm… Waar laat jjij al die kleding?! Ik vind dat zo’n ramp met “al” die kinderen… Weet gewoon begod niet waar ik het laten moet. Op de kamer van dochter een driedeurskast waar alle kleding die ze nu dragen ligt/hangt, plus nog een plankje spul wat eigenlijk niet gebruikt wordt maar wel handig is om in de buurt te hebben (voor herfstweer als dit :roll: ). De reet op zolder, in dozen, ondr bedden… Overal en nergens dus.

@Lune wrote:

Maar ehm… Waar laat jjij al die kleding?! Ik vind dat zo’n ramp met “al” die kinderen…




Op zolder staat een kast van 2 meter breed bij onze oudste op de kamer.

Slechts een kwart van die kast is voor zijn kleren :angel: .

Nog een kwart is voor oa de bewaardozen van de oudste 2 en daar liggen ook dingen als voetenzak voor de wagen etc etc.



De middelste meter is op de 2 lades na allemaal ‘opslag’. Daar hangen de winterjassen (ook die van ons dus), liggen de skibroeken, een mandje met handschoenen, mutsen etc, maar ook reservebeddengoed kan je daar vinden.



Bovenop de kast staan 3 dozen die ik dus net opnieuw uit gezocht heb… maatjes 74 en 80 zijn eruit gehaald en liggen nu op de kamer van de jongste. 74 kan hij deels al aan, dus even wassen en klaar. Rest ligt dan in een grote lade van de commode.



Maar doos 86/92 staat er nog. 98/104 is 110/116 geworden en 98/104 gaat naar de kast van nummer 3. Grotere maten zit in 1 doos, maar is niet heel veel wat er overblijft om doorgegeven te worden.



Nummer 2 en 3 delen samen 1 kast en dat past allemaal best, zit ook nog beddengoed bij in ed.



En alles waar de jongste nu uitgroeit wordt kritisch onderworpen aan inspectie… wil ik het bewaren? (tm maat 68 is er toch vrij veel spul met hoge emo waarde moet ik zeggen), bewaar ik het voor als mijn broertje nog kids krijgt? (heb oa nog een stapel praktisch nieuwe rompers, maar ook paar unisex basisbroekjes ) of gaat het naar kledingbak?

Dus de aanwas aan de onderkant stopt nu… en bovenaan blijft er ook weinig over om door te schuiven (ja eens een vest dus) dus ga straks gewoon ruimte overhouden joh :mrgreen: .



Heb vandaag trouwens nog wel goed lopen mesten hoor, dingen die toch niet meer zo leuk bleken of toch wel erg verwassen… dat is er nu tussenuit gehaald.

Wow wat goed joh :smiley:

Mijn oudsten hebben geen kast op de kamer, weinig ruimte voor ivm schuine wanden. Daaronderstaan wel weer eea aan dozen met kleding hier is het probleem vooral dat ik veeeel krijg, niet zoals jij alleen jongens heb, en die ook nog veel gaan schelen straks, want de laatste twee jr ofzo heb ik toch de allermooiste wollen vesten ed van de jongens bewaard voor het geval dat, dus dat zijn met de gekregen kleertjes van een vriendin toch alweer twee dozen vol klein jongensspul, dan twee dozen vol nog te groot meidenspul, alle winterspul… Maar goed, dit is wel erg offtopic he :mrgreen:

ach ‘mijn’ topic dus leef je uit hoor :wink:



wij krijgen ook best aardig wat, vorige week nog een verhuisdoos met kleertjes 74 tm 116 ongeveer, week ervoor een zakje met nog wat korte broeken etc… in het begin was ik minder kritisch, lekker als buitenspeelspul ed, maar inmiddels hebben nummer 3 en straks 4 dan zoveel afragspul dat ze het mooie spul niet eens meer aankrijgen… dus ik ben er anders tegenaan gaan kijken… heb nog een vriendin met jongens en ik haal alles uit krijgdoos/tas wat nog echt goed is… alles met een vlekje, een gaatje hoe klein ook… gaat weg… zo kritisch kan en mag ik gewoon zijn, het is lekker, het scheelt kopen, maar dan moet het wel gewoon echt nog goed zijn…



Na die schifting kijk ik… zie ik mijn kind er eigenlijk wel in lopen? Ja? Dan gaat het de wasmand in. Nee? Zie ik 1 van de kids van vriendin er in lopen? Ja of misschien? In een tas. Nee? Dan gaat het in een tas voor kledingbak.



Als ik alles wat ik kreeg zou bewaren tot er een kind in is gegroeid en dan nog gaan kijken of het eigenlijk wel wat is, dan moet ik even vragen of ik de zolder van de buren erbij mag hebben :wink:



Aangezien het ook leuk is om zelf hier en daar nog wat te kopen, ga ik niet alles meer bewaren, dat is gewoon geen doen met 4 kids en nu kan ik afentoe iemand anders nog weer blij maken met goed spul, maar waar ik al 10 van heb liggen bij wijze van… (ook 2 moeders met een jongenstweeling in de omgeving en zo had ik laatst dus echt 4x dezelfde korte broek in dezelfde maat… eh heb er 1 gehouden en de andere 3 verdeeld over vriendin en kledingbak).




Maar pepernoten dus… met warme chocolademelk… en slagroom :drool: .



Al hoop ik komende week/weken nog wel op lekker met de blote voeten de tuin in kunnen, aan de tuintafel kunnen eten, misschien nog eens kunnen bbq’en en vooral lekker omhangen.