Mijn zoontje Jesse is zo vaak verkouden en heeft daar ook (hoge) koorts bij. Hij hoesten dan veel en het snot loopt uit zijn neusje. Dit keer zitten ook zijn oogjes vol prut.
Hij gaat 2 dagen per week naar de creche en ik weet wel dat ze daar veel oppikken aan bacterieen en virussen maar het is bij Jesse eigenlijk wel elke 2 weken raak.
Hebben jullie kindjes dit ook en wat geven jullie er eventueel voor aan druppeltjes/pilletjes…?
Groetjes,
een moeie mama
Zielig hè? Al dat gehoest en gesnotter! Ik heb hier Bisolvon druppeltjes voor kinderen dat is tegen vastzittend slijm en voor het hoesten tussikind van VSM. Ik ben er niet wild van maar het is beter dan niks. Jim hoest ook al sinds december en morgen ga ik weer naar de ha om naar zijn longen te laten luisteren.
Rick ook constant ziek/verkouden. Wordt er ook wel eens moe van, maar ook Rick gaat 2 dagen naar het KDV en ik denk dat ze ‘het toch allemaal moeten krijgen’. Helemaal omdat hij amper de kans krijgt fatsoenlijk te herstellen en dan weer bloot wordt gesteld aan andere virussen enzo denk ik dat hij het daardoor steeds te pakken heeft.
Vooralsnog is het veel symptoombestrijding (luuf, zoutoplossing, bisolvon, dat werk) en vsm kuurtjes (nisykind forte). Ben nu net begonnen aan een kuurtje voor terugkerende verkoudheid, eens kijken of dat wat doet.
Mijn zoontje is nu al 4, maar zijn eerste jaar was hij ook vaker ziek dan beter, en heel vaak verkouden. En hij kon ook zo lekker koortsen dan. En idd ook 2 dagen in de week naar het kdv. Tis gewoon zo dat kinderen die naar een kdv gaan veel sneller ziek worden, er vliegen daar genoeg virussen in het rond. Heb toen vaak gehoord als hij eenmaal 1 is zal je zien dat ie veel minder ziek wordt. En inderdaad, zo was het ook echt. Na zijn eerste jaar ging het veel beter, en nu is hij zelden of nooit ziek. Hij heeft alles al gehad
Je ziet ook dat als kids die niet naar het kdv zijn geweest opeens veel ziek worden als ze naar de psz gaan.
Het hoort er helaas een beetje bij het eerste jaar. Jesper pikte ook wel eens ontstoken oogjes of een vervelende kuch op op het KDV. Maar vanaf dat ie 1 werd, is ie eigenlijk amper ziek geweest ondanks dat ie 3 dagen per week naar de creche ging.
En ik gaf dan ook tussikind, daro hoestsiroop of een paracetamol.
@Rasje wrote:
Mijn zoontje Jesse is zo vaak verkouden en heeft daar ook (hoge) koorts bij. Hij hoesten dan veel en het snot loopt uit zijn neusje. Dit keer zitten ook zijn oogjes vol prut.
Hij gaat 2 dagen per week naar de creche en ik weet wel dat ze daar veel oppikken aan bacterieen en virussen maar het is bij Jesse eigenlijk wel elke 2 weken raak.
Hebben jullie kindjes dit ook en wat geven jullie er eventueel voor aan druppeltjes/pilletjes…?
Groetjes,
een moeie mama![]()
Toch maar ff naar de ha, is mijn reactie…Dit lijkt erg op wat mijn oudste had op precies dezelfde leeftijd, en dat bleek RS te zijn. Daar kunnen ze als ze er gevoelig voor zijn erg ziek van worden, ik zou iig ff naar de longetjes laten luisteren. RS slaat namelijk op de luchtwegen en kan in het ergste geval een longontsteking veroorzaken. Mijn zoon heeft pufjes via de vernevelaar gehad en daarna nog lang “gewoon” pufjes. Beter een keer “onnodig” naar de huisarts dan een keer te weinig, is mijn devies hierin.
Groetjes, Soleil 8)
Alle kindjes aan de floradix :thumbup:
Ben er net met Peter ook aan begonnen, die was al weer voor de 3e keer ziek in 7 weken :thumbdown:
Maar Aniek heeft het ook gehad en die hebben we op aanraden van de kinderarts floradix gegeven en warempel… het gaf een stuk ondersteuning in de weerstand. Ze zijn er nu dus beide weer aan,
Vitamine, mineralen en boordevol gezonds
@Cell wrote:
Hey, dat ga ik proberen :mrgreen:.
Xavier is dus nog steeds heel erg verkouden, dag in dag uit :roll:.
En Priscilla is nu ook al flink aan het snotteren (dacht dat het bij bv kindjes neit zo snel zou gebeuren :()
Arrianne, dat krijg je het, als je ze kv geeft!! :mrgreen:
@Cell wrote:
Ben er net met Peter ook aan begonnen, die was al weer voor de 3e keer ziek in 7 weken :thumbdown:
Maar Aniek heeft het ook gehad en die hebben we op aanraden van de kinderarts floradix gegeven en warempel… het gaf een stuk ondersteuning in de weerstand. Ze zijn er nu dus beide weer aan,
Vitamine, mineralen en boordevol gezonds
Vanaf welke leeftijd mogen ze Floradix?
Rick krijgt nog 450cc opvolgmelk per dag, zit daar niet evenveel vitaminen in?
@@nneke! wrote:
Arrianne, dat krijg je het, als je ze kv geeft!! :mrgreen:![]()
Ja inderdaad stomme flesjes :(. Als we dat hadden geweten he?