zo vaak verkouden!!

Mijn zoontje van 9 weken is nu voor de 3e keer fors verkouden. De tweede keer had ikzelf ook de griep dus ik zal hem wel aangestoken hebben. Maar nu is het weer zover, telkens zit zijn neus hartstikke dicht, snotterig en daardoor benauwd. Hij maakt er wel een levendige indruk onder, dus ernstig lijkt het niet. Maar ik vind het zo vaak en vraag me af of ie niet een wat allergische/astmatische aanleg heeft. Ook heeft ie een erg droge, want eczeem aandoende huid wat ook wel weer goed reageert door er dagelijks witte vaseline op te smeren.

Vinden jullie dat hij veel verkouden is voor zijn leeftijd en moet ik me zorgen maken?

zit er toevallig astma o.i.d. in de familie? Kan natuurlijk erfelijk belast zijn!

Aan papa’s kant inderdaad wel. Maar ben vooral benieuwd of jullie kindjes ook al zo jong vaak verkouden/ziek waren? En of er inderdaad iets van astma bleek achteraf

Fedde is ook al een paar keer verkouden geweest, nu ook weer.

Tja, het is wel de tijd van het jaar. Veel mensen zijn verkouden, dus zo’n hummeltje krijgt het ook.

En er zijn ik weet niet hoeveel verkoudheidsvirussen, dus grote kans dat hij er nog niet van af is.

Zielig, maar niks aan te doen.

Piept zijn ademhaling ook?

Mijn kids hebben nogal ernstig het RS-virus gehad en zodra ze maar iets van verkouden zijn, klinken ze alsof ze aan de sigaren en whiskey hebben gezeten. Vooral eentje klinkt erg astmatisch (longen schoon, piepen bij uitademen) maar ja… ze kunnen er overheen groeien.

Dit gebeurd gelukkig ook bij de meeste kids.

Dave is zijn eerste 2 jaar veel verkouden geweest…

en had veel ooronsteking…

dat bleek dus de aanstichter te zijn…de oorontsteking…

nu heeft hij (sinds mrt 08) buisjes en zijn neusamandelen eruit…het ging gelijk een stuk beter, hij is bijna niet meer verkouden geweest

dus daar kan het ook aan liggen…

Hier ook een kindje dat steeds verkouden is. Hij is nu bijna 11 weken en vanaf week 1 al verkouden. Wij zijn ermee naar de huisarts geweest omdat hij dus ook erg benauwd werd en kokhalsen en dan stoppen met ademen. Die had ons doorgestuurd naar de kinderarts. Die heeft hem onderzocht. Longfoto’s gemaakt en bloedonderzoek. Hij bleek bronchitis te hebben en verder zei ze dat hij gewoon de pech heeft steeds het ene naar het andere verkoudsheidsvirus te krijgen. Volgens de kinderarts niks aan te doen en is het vrij normaal rond deze periode van het jaar. Maar als je het niet vertrouwd zou ik in ieder geval even bij je huisarts langs gaan. Dan weet je of het alleen een verkoudheid is of dat er meer aan de hand is.