Zo slecht zich alleen kunnen vermaken...

Noud is bijna 4 en kan zichzelf zooo slecht alleen vermaken. Hij wil steeds dingen met mij samen doen, heel gezellig hoor, maar daar heb ik ook niet de hele dag de tijd voor… Het enige wat hij alleen kan is televisie kijken geloof ik. Nu gaat hij normaal ook 2 dagen naar het kdv en 1 ochtend naar een speelzaal, waardoor hij weer moet wennen om in de vakantie thuis te zijn. Maar ik begin me wel een beetje zorgen te maken :think: :think: Marlot kan zichzelf echt uren vermaken, zou dat nu komen omdat zij de jongste is??? Wat doen jullie kids alleen??

hoi,



Ik kijk/ lees met je mee, onze zoon van bijna 5 jr. heeft hetzelfde…,

idd alleen televisie kijken lijkt interessant te zijn of samen spelen.



Buiten spelen? dat wil hij niet, eigenlijk begrijpelijk (we wonen afgelegen) en hij zou dan alleen buiten spelen, dat is natuurlijk niet zo leuk.

(ook 1 van de redenen dat we verhuizen naar een kindrijkere buurt)



Dusse ik lees mee voor evt. tips :wink:



Groetjes

Onze oudste is nu 6 jaar, en kan eigenlijk pas sinds de zomer goed alleen spelen.

eerst wilde hij ook alleen maar tv kijken. Buitenspelen was ook een ramp, hij durfde niet eens alleen in de tuin. :think:



Sinds hij op school zit gaat het steeds een stukje beter, en nu speelt hij echt altijd alleen, of met zijn zusje van 4.

Je ziet het bij meer oudste kinderen geloof ik, en het heeft dan wat langer nodig. Maar het komt goed!

Hier hetzlefde bij onze oudste…blij te lezen dat meerdere kindjes het hebben!

Op het kdv (gaat ze 2 dagen heen) kan ze het heel goed, maar thuis wil ze altijd alles samen doen of mama hlepen.



Groetjes Alex

hier het zelfde met mijn oudste, hij kan zich niet alleen vermaken en wil dat ik het liefst hem de hele dag bezig hou.

sinds hij 4 dagen naar een speciaal kinderdag verblijf gaat kan hij zich thuis soms zich een uurtje vermaken met een puzzel. maar de tv moet aan staan anders doet hij echt helemaal niks.

het nadeel is wel dat levi hem stoort in ethans spel en daardoor is hij weer heel snel afgeleid.

je zou per dag een speel moment kunnen in plannen en dat steeds op het zelfde moment doen, zo weet hij misschien op een gegeven moment dat dat het speelmoment is met mama. verder heb ik ook geen tips voor je.

ik weet hoe vermoeiend het kan zijn om je kind de hele dag proberen bezig te houden :hug:

je kan proberen om een kookwekker te gebruiken

deze zet je bijv op 10 minuten.

je zegt duidelijk, dat jij nu iets voor jezelf gaat doen en je kind ook.

als de wekker gaat, gaan jullie iets samen doen.

Hier kan mees ook zo slecht alleen spelen,soms vraag ik me ook wel eens af waarom ik speelgoed in de kamer heb staan.



Zelfs samen met zijn zus is het maar 2 tellen en dan loopt hij weer weg.Hoop ook dat dit gauw over gaat.

Jesper kan zich uitstekend zelf vermaken…heeft ie altijd gedaan eigenlijk. Hij gaat 2 hele dagen naar de creche .Als ik thuis aandacht geef aan zijn zus, heeft ie daar geen enkel probleem mee. Hij is soms uren met zijn treintjes aan het spelen. Wel ga ik iedere dag lekker even naar buiten, fietsen of wandelen. Even uitwaaien, frisse neus halen.



Ik heb geen tips maar ik denk dat het aan het karakter van je kindje ligt. De een kan het goed en de ander wil perse samen spelen. Misschien is het erfelijk? Ik kon namelijk ook uuuuuuuuuuuuuren alleen met mijn poppen spelen.

wat ook kan zijn; er staat teveel speelgoed voor je kind

een kind kan dan niet kiezen

speelgoed wegzetten en na een 1 of 2 weken omwisselen is ook een mogelijkheid

maar idd, niet elk kind kan het het uit zichzelf