Zo onzeker en toch zo spannend!

Eind juni gestopt met de pil om aan het grote werk te gaan beginnen, maar na 5 weken was ik niet ong. en dus een kleine, blije, zenuwachtige hoop. Wellicht wat overmoedig, maar het is ook allemaal zo spannend!

Een paar dagen later werd ik weer teruggeroepen op aarde!

De 2e periode duurde het 8 weken! Ja joepie weer veel geld naar de drogist gebracht en helaas weer geen extra streepje. En je zou toch zweren dat je er toch een ziet heel licht in het venstertje!

Inmiddels zit ik in de 3e periode, ondertussen heb ik al 3x een gesprek gehad met mijn man. Doe toch maar niet, eigenlijk wil ik wel maar hoe moet het dan met geld, werk, ruimte, vakantie etc… :?

Mijn man kan me inmiddels al achter het behang plakken en ik ben nog niet eens zwanger… :mrgreen:

Maar wat ik wil weten, ben ik de enige die zo wispelturig is?

Ik wordt er zelf gek van, en aangezien mijn cyclus zo lekker regelmatig is (not) weet ik ook niet meer wanneer ik hoop mag hebben.

:kaars: een helpende hand van moedertje natuur

Lieve Junior,

Ik begrijp precies wat je bedoeld. Ik had hetzelfde voor de geboorte van Jelte :**: .

Ik was al gestopt met de pil (we gingen trouwen, dus nog wel even veilig) en toen we besloten er echt voor te gaan werd ik opeens erg onregelmatig.

Van 5 weken ging ik naar 6 weken, naar 7 weken, naar 8 weken en als ik niet zwanger was geworden was die laatste keer waarschijnlijk ook 8 weken geweest.

Na de eennalaatste test had ik mezelf dan ook beloofd om niet meer te gaan testen voordat ik mij op en top zwanger voelde. Het allemaal even laten rusten. En mezelf even op andere dingen storten. Op dat moment was dat de verhuizing van mijn moeder, met als tussenpoze dat ze bij ons ging inwonen.

Uiteindelijk een kleine week voor de verhuizing was ik de badkamer aan het opruimen om plek te maken en zag ik nog een test liggen.

Ja, ik had mezelf beloofd niet te testen. Voordat ik een nieuw plekje kon bedenken voor die test (vond het niet zo’n prettig idee om die in de badkamer te laten liggen met mijn moeder in de buurd) had ik de test al gedaan.

's avonds laat, mijn man nog voor zijn werk uit eten.

Eigenlijk heel raar als je test en eigenlijk verwacht dat je niet zwanger bent. Op de test stond duidelijk zwanger en ik maar denken. betekend dat nu dat ik zwanger ben of juist niet. Wat stond er ook alweer de vorige keer op de test. Ik kijken op de doos, en ja het kon ook niet zwanger zijn. Dus… dat betekende dat ik zwanger was :dance:

Als ik nu terugreken was ik bij die vorige test ook al zwanger, alleen was het toen nog te vroeg om te testen (6 dagen later na de bevruchting was het pas).

Kortom. Het is niet zo dat je minder vruchtbaar bent. Ik heb het toen ook nagevraagt bij de dokter.

Het vervelende is alleen dat je ongeveer 2 weken voor je ongi vruchtbaar bent, en niet 2 weken na je 1e dag van je ongi. En dat is een beetje moeilijk rekenen van te voren.

Heel veel succes, het gaat jullie vast wel lukken om zwanger te worden. Alleen duurt het misschien een beetje langer dan je zou willen.

:-* Liefs, Evelien :vlinder:

Hoi Evelien,

Dank je voor je lieve mail, het is inderdaad erg lastig bijhouden zo dus we moeten maar gewoon oefenen. Maar het wordt zo spannend op, je hebt geen idee wanneer je zwanger zou kunnen zijn. Ik hoop dat mijn lichaam het goed aangeeft met de bekende kwaaltjes dan weet ik het tenminste. Ik wordt er namelijk gek van als ik iedere keer moet testen.

Vandaag is het 7 weken geleden dus ik wacht nog een week of 2/3 dan ga ik maar weer een testen. De laaste periode heb ik een zware extractie van de verstandskiezen gehad. Erg ziek van geweest. Ik dacht dat ik toen zwanger was, maar heb flinke pijnstillers moeten slikken en antibiotica. 1 week na die operatie had ik 1 dag helder bloed en toe 4 weken later mijn menstruatie.

Ik heb nog steeds de gedachte dat het een soort miskraam is geweest, maar dat is dan misschien ook beter ivm de medicijnen. Maar het blijft een gok, maar hoop doet leven! :wink:

WIE WEET

Maar ik kan niet eens de banner goed gebruiken want mijn cyclus is veel langer! Maar ik doe het toch, staat zo leuk hihihi

Liefs Sophia