zo ontzettend verstopt.. :-(

Sinds Xander grotendeels KV krijgt, is hij vreselijk verstopt

Hij poept met veel moeite 1x per week

Dan moet hij zo hard persen dat hij echt heel erg moet huilen. Hij wordt helemaal rood en bezweet. Echt zo zielig :cry:

Ook heeft hij soms wat bloed na het poepen omdat er dan een hele harde bal door zijn anusje is gekomen

echt vreselijk om hem zo te zien

wat hebben we geprobeerd,

• beetje maiskiemolie door zijn fles, nu 2x gedaan maar geen resultaat
  • friso comfort gebruikt, ook vanwege spugen. helaas ook verstopping
  • kiwi te eten gegeven, maar hij eet nog zo weinig bijvoeding dat dat ook niet geholpen heeft

Iemand de gouden tip? Ik vind het zo vreselijk om mijn mannetje te zien krijsen van de pijn :frowning:

hoelang heb je friso comfort gebruikt?

je kan anders ook nog overstappen naar omneo

Van nutrilon gaat hij nog meer spugen. Dat had Merijn ook. Valt op een of andere manier niet goed bij onze kiddies

Comfort hebben we een week of 3 a 4 gebruikt

Hier hebbenw e in de periodes dat ze verstopt raakten lactulose gebruikt en dat hielp goed :thumbup:

Dat gaf ik dan enkele dagen en dan ging het weer een tijdje goed zonder medicatie.

Je kan ook proberen in verhouding in de kv meer water te gebruiken. Zo wordt de voeding dunner en de ontlasting dus ook. 10cc water

meer dan op de verpakking staat.

En ipv maiskiemolie, een mespuntje gewone boter gebruiken.

Ik ga nog even verder verzinnen. Lana had ook zo’n last vavn verstoppingen. Zo erg dat ze ging bloeden, toen kregen wij tijdelijk laxeermiddel. Zijn over gestapt naar Friso Comfort en standaard in elke fles 10 tot 15 cc extra water. En een mespuntje boter. Bij haar hielp dat gelukkig wel.

Maar ik ga nog even verzinnen.

Succes!!

olijfolie werkt ‘heftiger’ op de darmen dan maiskiemolie… welilcht datje daar een drupje van toe kunt voegen??

Lactulose!

Zonder recept bij apotheek verkrijgbaar. Ik heb er wel overleg over gehad met cb en huisarts (wilde haar wel even laten nakijken ivm die verstopping). Huisarts zei dat verstopping waarschijnlijk wel minder zou worden als ze meer bijvoeding ging eten, en meer ging bewegen. Helaas wat dat betreft, is ze een nogal rustig meisje, dus kruipen e.d. doet ze nog steeds niet. Ze heeft nu dus al een maand of 3 de lactulose, en ze heeft het ook echt nog nodig (bijvoeding groente en fruit gaan prima, brood nog niet zo, en extra vocht zoals water of diksap gaat ook nog niet erg hard). Maar het kan de darmen niet lui maken, dus het kan geen kwaad (het zorgt er alleen voor dat in de darmen meer vocht bij de ontlasting komt, dus dat het zachter wordt).

Mirthe drinkt overigens Omneo en altijd met 20 ml extra water.

Ik zou eerst gewoon een aantal dagen 10 cc meer water per fles geven. Werkt vaak al voldoende.

MAar ik vraag me af of extra water in de fles ook werkt als de flessen niet helemaal leeg gedronken worden? De ene keer drinkt hij hem leeg namelijk en de volgende keer laat hij veel over… geen peil op te trekken eerlijk gezegd

Hoeveel hij drinkt maakt niet uit. De voeding is dan almeer verdund dan normaal :wink:

Het gaat niet om de hoeveelheid voeding, het gaat er om hoe dik de voeding is. Als de voeding dun is, wordt zijn ontlasting over het algemeen ook dunner. Hoe dikker de voeding, hoe dikker de ontlasting.

Hoi Jet,

Ik heb maar 1 advies voor je en dat is, laat je doorverwijzen naar de kinderarts. Wij hebben zelf exact hetzelfde gehad met Nordin en hier eigenlijk veel te lang mee aangemodderd en steeds weer andere dingen geprobeerd.

De kinderarts heeft hem Forlax voorgeschreven (mild laxeermiddel) en pas met het gebruik hiervan kwam stukje bij beetje een normaal stoelgang-patroon op gang. Nu heeft hij totaal nergens meer last van.

Veel sterkte ermee, ik weet hoe zielig het is :? .

Groetjes, Angel

bij babytjes is idd water in de fles en fietsen met de beentjes een goed advies… maar bij 8 maanden en bijvoeding zou ik idd toch eventjes langs de kinderarts gaan…

Maar ondertussen kun je altijd extra water aan zijn flesjes toevoegen en idd een beetje gymnastieken met hem…en evt af en toe een beetje roosvicee laxo geven om het iets los te krijgen…

Mijn dochtertje heeft nog altijd wat probleempjes met haar darmpjes en ik meot dan ook erg opletten wat ze eet…Het zit hier in de familie…

Mijn broertje heeft jaren aan de medicatie gezeten omdat er ook vrij laat ingegrepen is dus vandaar dat ik zeg ga maar lekker langs de ka en laat je daar adviseren…

Mijn man heeft colitus, een darmaandoening… dus darmproblemen zitten hier wel in de familie :think:

Daar had ik helemaal niet bij stil gestaan. Ik ga maar eens een afspraak maken bij de HA

bedankt!

ik ben bij de HA geweest. ik moet eerst 4 dagen steeds wat sinaasappelsap aan fles toevoegen. Als dat niet werkt moet ik na het weekend weer bellen en schrijft ze microlax voor. Een soort clisma :?

@jet wrote:

ik ben bij de HA geweest. ik moet eerst 4 dagen steeds wat sinaasappelsap aan fles toevoegen. Als dat niet werkt moet ik na het weekend weer bellen en schrijft ze microlax voor. Een soort clisma :?
Nou dan zou ik toch zelf eerst met lactulose proberen hoor.

met microlax krijg je ongelooflijke krampen en dat zou ik mijn kindje niet meteen aan doen. (heb ik zelf ook moeten gebruiken)

Met lactulose maak je de ontlasting dunner waardoor hij makkelijker kan poepen. Met microlax zorg je alleen dat hij het kwijt raakt, dus wel harde ontlasting houdt als hij moet poepen.