zo in twijfel

Ik zit zo enorm in twijfel



De borstvoeding gaat nog zeker helemaal lekker en ik wil graag vol blijven houden tot 6 maanden dat minimaal.

Toen ik begon met voeden dacht ik, ach we zien wel waar we uitkomen, maar hoe langer ik bv geef, hoe specialer ik het vind en hoe meer waarde ik eraan begin te hechten.



Nu was ik laatst aan het voeden en zei vriend tegen dana, geniet er nog maar ff van meisje want het half jaar is bijna voorbij. Ik realiseerde me toen ineens dat dat nog geen maand meer is :cry:

Moest echt ff slikken.



Als het aan vriend had gelegen was ik nu ook al gaan afbouwen, zodat ik met een half jaar volledig over zou zijn op de fles en we voor een 2e konden gaan.

Ik heb aangegeven dat niet te doen, ik wil volledige bv tot een half jaar geven en dan zien we wel weer verder.



Nu begint mijn twijfel zo, ik wil ook graag een 2e indien mogelijk vlot erachter aan, maar ik wil de bv nog helemaal niet afbouwen!



Toen ik jullie in mijn beginperiode van de bv zag schrijven over hoe speciaal het allemaal was enzo, kon ik me er niets bij voorstellen, ik deed het gewoon en het ging prima, maar ik had nog niet die klik, die is er nu zeker wel, mijn meisje heerlijk ff een paar keer per dag helemaal voor mezelf, gewoon ons momentje, heerlijk genieten is dat…



En dat maakt het nu zo ongelovelijk te moeten kiezen :cry:



Nou dat wilde ik gewoon ff kwijt

als ik nu even mijn gevoel volg dan zou ik zo lang mogelijk van deze momenten genieten.

Zo lang het goed gaat is het toch prachtig?

en je hoeft toch niet precies met 6 maanden te stoppen met de bv?

stel dat een 2e zwangerschap nog een paar maandjes duurt dan kun je in de tussentijd nog zat blijven doorvoeden.

waarom zou je al bij voorbaat gaan stoppen als je nog helemaal niet zwanger bent?



ik geef nog steeds bv en ik stop alleen als ik dat zelf wil of als Yara er geen zin meer in heeft.



dat je man wil dat je nu al gaat afbouwen omdat hij zo snel mogelijk een tweede wil vind ik niet helemaal reeel.

Je hebt toch NU een baby?

ze is nog zo klein, je kunt er nu nog zo van genieten en zij ook! Ik zou dit echt niet nu al opgeven omdat je al zo snel een 2e wilt.



en begrijp me goed, als jullie er achter staan om nu voor een 2e te gaan dan is dat natuurlijk prima, maar ik vind het een beetje jammer om om die reden te stoppen met de bv voor het beebje wat je nu hebt.



als ik in jouw schoenen stond, zou ik dus nu nog even doorgaan met genieten van je kleine wondertje en de borstvoeding

ben je straks eenmaal zwanger dan is het nog vroeg genoeg toch om te gaan stoppen?



maar ik ken jouw voorgeschiedenis natuurlijk niet, misschien heb je wel medicijnen nodig om zwanger te kunnen worden die niet met de bv samen kunnen, dan is het natuurlijk wel anders.

Je hoeft ook niet te kiezen…

Ben je al ongesteld geworden?

ALS je een 2e kindje wilt, ga dan lekker onbeschermd sexen en gewoooon door met voeden… Zelfs als je zwanger bent kun je blijven voeden… Zelfs als je bevallen bent van nr 2 kun je blijvennnnn voeden :mrgreen:

De wens voor een 2e hoeft geen reden te zijn om te stoppen…

Daarbij ben JIJ degene die er een goed gevoel over moet hebben, het afbouwen… Volg daarom je gevoel, en daar zul je later blij mee zijn… :thumbup:

@Esther28 wrote:

als ik nu even mijn gevoel volg dan zou ik zo lang mogelijk van deze momenten genieten.

Zo lang het goed gaat is het toch prachtig?

en je hoeft toch niet precies met 6 maanden te stoppen met de bv?

stel dat een 2e zwangerschap nog een paar maandjes duurt dan kun je in de tussentijd nog zat blijven doorvoeden.

waarom zou je al bij voorbaat gaan stoppen als je nog helemaal niet zwanger bent?



ik geef nog steeds bv en ik stop alleen als ik dat zelf wil of als Yara er geen zin meer in heeft.



dat je man wil dat je nu al gaat afbouwen omdat hij zo snel mogelijk een tweede wil vind ik niet helemaal reeel.

Je hebt toch NU een baby?

ze is nog zo klein, je kunt er nu nog zo van genieten en zij ook! Ik zou dit echt niet nu al opgeven omdat je al zo snel een 2e wilt.



en begrijp me goed, als jullie er achter staan om nu voor een 2e te gaan dan is dat natuurlijk prima, maar ik vind het een beetje jammer om om die reden te stoppen met de bv voor het beebje wat je nu hebt.



als ik in jouw schoenen stond, zou ik dus nu nog even doorgaan met genieten van je kleine wondertje en de borstvoeding

ben je straks eenmaal zwanger dan is het nog vroeg genoeg toch om te gaan stoppen?



maar ik ken jouw voorgeschiedenis natuurlijk niet, misschien heb je wel medicijnen nodig om zwanger te kunnen worden die niet met de bv samen kunnen, dan is het natuurlijk wel anders.






Mooi gezegd Es… :thumbup:

Dankje Fai



jij ook trouwens… we zijn het weer eens met elkaar eens he :mrgreen:



lang leve de () ()!

@Esther28 wrote:

Dankje Fai



jij ook trouwens… we zijn het weer eens met elkaar eens he :mrgreen:



lang leve de () ()!






:-*



gezamelijke passie he… DAT en meer… :wink:



hoerayyyyyy voor de lekkere tittiessss… :thumbup:

Ik vraag me dus ook af waarom je nu al moet kiezen… sluit het een het ander uit dan?



:hug:

@faizaa wrote:

@Esther28 wrote:
Dankje Fai



jij ook trouwens… we zijn het weer eens met elkaar eens he :mrgreen:



lang leve de () ()!






:-*



gezamelijke passie he… DAT en meer… :wink:



hoerayyyyyy voor de lekkere tittiessss… :thumbup:




:lol: ja inderdaad!

Titties rule!



Sorry, Femmie, we dwalen af…



sterkte met je beslissing!

haha bedankt voor jullie reacties meiden, maakt niet uit hoor dat jullie ff afdwalen :wink:



Maar idd, ik heb clomid moeten gebruiken om zwanger te worden en zoals ik begrijp kan dat niet samen met bv. Dit heb ik maanden geleden al uitgezocht en had toen zoiets van, we zien tegen die tijd wel, maar nu komt de tijd eraan, eigenlijk hadden we nu al voor een 2e willen gaan maar omdat ik zo graag die 6 maanden fulltime volmaak wordt onze wens vooralsnog ff opgeschoven.

Ik heb eens na zitten denken en heb besloten om binnenkort een keer vrijblijvend naar de gyn te gaan om alles te bespreken en mijn wensen kenbaar te maken en te kijken hoe we eea kunnen combineren :pray: .Voordat ik uberhaupt stop met de bv, het zou me echt zo zwaar vallen als ik echt zou moeten stoppen.

Maar omdat het eigenlijk niet samen zou gaan (prolactine zou de werking van clomid beïnvloeden) heb ik nu het gevoel dat ik moet gaan kiezen, doorgaan met bv en de wens voor een 2e uitstellen of stoppen met de bv om te kunnen starten met die medicijnen.



Ben ook nog altijd niet ongi geworden, geen idee hoe lang dat normaal duurt, vlgs mij loopt dat nogal uiteen, maar door de pco kan het ook uitblijven dat ik helemaal niet ongi ga worden los van het feit dat ik bv geef.

Femmie hier loopt ik (oi nu al… :silenced: ) tegen bijna hetzelfde aan. Ben nog maar net begonnen maar als wij een derde zouden willen moet ik ws ook gestopt zijn met de BV. :cry:

Nu heb ik hier het BV op een jaar gezet, voor we ook maar willen stoppen (tja we worden zelf ook niet jonger helaas) daarmee.

En heel mss is het mogelijk om wel een cryo-poging te doen zonder dat ik moet stoppen met BV. Allemaal zaken die we nog moeten navragen.

Maar mensenkinderen ik zie er nu al tegenop dat zijn eerste verjaardag dichterbij komt. :oops: :shifty:

hey meiden,



misschien een stom idee hoor, maar is het dan geen idee om tijdens dat je voor de 2e gaat en dus medicijnen gebruikt, door te kolven en dan blijft je productie op peil en kun je dus als je dan eenmaal zwanger bent gewoon je kleintje weer aanleggen en weer bv geven?



Misschien klopt dit niet wat ik zeg, maar daar dacht ik zoineens aan…hahahah



gr, Renata

Femmie lastig dilemma hoor. De wens voor een 2e is groot en je weet inderdaad niet hoe lang dat gaat duren en als je daar clomid bij nodig hebt…

Kun je het er niet met je vriend over hebben om nog even te wachten? Asl dat tenminste ook is wat jij wilt. Al zouden het nog maar een paar maandjes zijn? Dan kun je zelf misschien ook makkelijker emotioneel gezien afscheid nemen van de BV en heb je haar toch nog een paar maanden extra kunnen geven.

Sterkte met je beslissing in ieder geval! ( enne kom je ook nog kletsen op het andere forum? )

rhiannon, ja zo herkenbaar, ik zat er ook al vanaf het begin over in, alleen toen deed ik er luchtig over, “ach dan stop ik gewoon met de bv en gaan we voor een 2e” Maar nu voelt het zo :cry: heb echt een emotionele band ontwikkeld tov het voeden.



En ren0t0 ja das zeker een idee, dat idee had ik ook, die pillen is 5 dgn en dan gewoon zorgen dat ik een voorraad voor 5 dgn in de vriezer heb die ze hebben mag en dan kolven die dagen en wegmikken, maar:



ik heb gebeld met het zkh en ze adviseren om te stoppen omdat

“de baby de melk niet meer lekker zou vinden tijdens het gebruik van die medicijnen” (nou ja dat valt nog op te vangen dus.)

maar

“het doorgaan met bv doet de kans van slagen op zwangerschap afnemen”



Nou goed, nu was het een assistente die het na moest vragen aan god weet ik veel wie, dus ik heb besloten, ik ga eerst naar de gyn en pas op dringend advies van haar bouw ik af. Ik ga daar mijn voorkeuren neerleggen en kijken hoe we eea kunnen combineren, voor mijn part proberen we het dan eerst 1 of 2 rondes met bv en bouwen we het daarna af als het echt tegen lijkt te werken.

Ja dat heeft wel als gevolg dat er misschien een wat groter leeftijdsverschil ontstaat dan van te voren gewenst, maar dat heb je zoiezo nooit in de hand, dus ik ga het gewoon zo doen.




En vlinder, ja ik wil snel weer langskomen en bijkletsen :-*

ik weet niet waarom je clomid slikt, maar hier in mijn ziekenhuis mag je als dat medisch verantwoord is IUI zonder clomid doen.



Verder zegt mijn fertititeitsarts dat bv geven géén verminderde kans geeft.

Wel werd er iedere keer door dienstdoende artsen gemoppert dat het wel degelijk negatieve invloed had en dat ik perse clomid moest slikken op meer kans, en dus ben ik er over op gehouden: ik heb gewoon niet meer verteld dat ik bv geef en bepaal mijn eigen traject mét bv en zonder clomid met mijn eigen ferti arts. de rest kan de boom in :cool:



Dus ik heb 5 IUI gehad mét bv.

Helaas niet zwanger, maar ja ik ben nu ook al stukken ouder :wink:



Ik moet wel zeggen dat een tweede een (grote) wens is, maar weer niet zo groot dat ik er de bv voor op wil geven -zonder voor mij echt overduidelijke medische voordelen- :shifty: en tom is toch echt al bijna 3 :shifty:



Succes met de beslissing en de behandelingen :hug:

ow dat klinkt positief dan toch weer guusje :thumbup:



Ja ik slik clomid ivm pco, eitjes wilde niet rijpen zonder clomid dus ik heb het gewoon nodig. (tenzij de clomid weg is, die kans is aanwezig maar zeer klein :pray: )

Verder heb ik nu gebeld naar een zkh met alleen gyneacologen, waar ik vorige keer zat waren wel fertiliteitsartsen, maar het zkh beleid stond me niet aan en in het zkh met alleen gyneacologen wel :shifty:

Maar ja wat ik al schreef, wie weet waar die ass het aan nagevraagd heeft, misschien wel aan de poets :lol:

Ik hoop dat mijn gyn er net zo over gaat denken, ik ga het daar gewoon bespreken en dan zien we wel weer verder, wil eerst helderheid over alle mogelijkheden voor ik daadwerkelijk knopen doorhak en acties ga ondernemen.

Femmie het is toch Dana zelf die bepaald of ze je BV nog wel of niet lust?

Mocht je zwanger worden (euhm verminderde kans? Weten ze zelf uberhaupt waarom die kans minder is? :silenced: ) word de smaak ook anders maar menig baby, dreumes of peuter drinkt alsnog door hoor. Lijkt me een beetje een drogargument.



Hier gaan we ook binnenkort langs bij de ferti-arts, daarbij evt nog een LK raadplegen voor meer info want hoef zelf voor cryo pogingen iig geen heftig goedje ala Clomid te gebruiken. Alleen ‘maar’ progynova en Pregnyl zover ik weet.



Heeeel erg veel succes iig en wie weet kom je er door idd voor die 5 dagen overbrugging te kolven en de 5 dagen medicatie ‘weg’ te kolven. :thumbup: