Zo geschrokken

Moet gewoon even mijn verhaal kwijt, ben zo geschrokken en boos.

We lopen terug van school op een best druk fietspad. En mijn dochter loopt gewoon netjes naast me met een veertje in haar hand, en plots verliest ze dat veertje en zie haar zo weg schieten om dat veertje te pakken. Er komt een fietser aan en zie Talysha over de grond heen vliegen. Dus ren naar haar toe, en ze is helemaal in paniek, til haar op. In mijn ooghoeken zie ik de man stoppen, en 20sec later zie ik hem doodleuk weg fietsen. Mijn dochter zat maar te gillen: Mama mijn beeen mijn beeen… Ik snap best dat mijn dochter hier fout zit, maar druk fietspad vol met kindjes dan let je als fietsenr extra op en fiets je niet zo hard. En gewoon doorfietsen, niet eens even vragen of het gaat etc…

Nu heeft ze een beetje dikke knie en een schaafplek op haar heup, en bloeduitstorting op haar hoofd van het grind.

Maar het even van me af schrijven helpt pfff :cry:

Ach goh, arme meid, wat zal ze geschrokken zijn. En jij ook :hug:

Als het mij zou overkomen als fietser zijnde, dan zou ik idd ook even stoppen en vragen hoe het gaat (en 10000x sorry zeggen…)

Misschien dat die man dacht; haar moeder is erbij, dus het zal wel goed zijn.

Of misschien was ie ook wel erg geschrokken en wist ie niet wat ie miest doen ofzo :think:

Hoe dan ook, verwen je meisje maar goed en ik hoop dat ze niet nog een x zo de weg op schiet!

Ik ken verder de situatie niet, maar als voetganger op een fietspad moet jij (niet jij persoonlijk, maar in het algemeen dan he) natuurlijk ook extra goed opletten. Denk niet dat je als fietser er echt iets aan kunt doen als er een kind plotseling de weg op schiet…

[/spoiler]

@marieke_dm wrote:

Ik ken verder de situatie niet, maar als voetganger op een fietspad moet jij (niet jij persoonlijk, maar in het algemeen dan he) natuurlijk ook extra goed opletten. Denk niet dat je als fietser er echt iets aan kunt doen als er een kind plotseling de weg op schiet…

Dat dus.

Wel even stoppen maar daarna gewoon rustig doorfietsen verdient ook geen schoonheidsprijs maar hij kan er ook niets aan doen!

Oh wat moet je geschrokken zijn, en je meisje net zo goed! :hug:

het verdient verre van de schoonheisprijs dat ie zo doorfietst, zonder ook maar te vragen hoe het gaat :hand: daar zou ik ook heel boos van worden.

En ik zou geloof ik ook “dankje dat je 't vraagt, het gaat wel hoor!” er nog achteraan geroepen hebben :oops:

Natuurlijk kan hij er niks aan doen dat er ineens een kind de weg op springt, maar vind ook wel dat je iets meer kan uitkijken als er kinderen lopen.

Als ik voorbij kinderen fiets (lopend of fietsend) minder ik altijd wat vaart om even te kijken of ik er ‘gewoon’ voorbij kan zonder dat er ongelukken gebeuren.

och jeetje meid, wat een schrik.

Hoe is het nu met jullie?

hier wordt vooral extra opgepast door voetgangers, want fietsers minderen echt geen vaart… in het weekend zelfs met racefietsen op noodtempo, maar dan zijn er dan gelukkig weer iets minder voetgangers in de buurt.

Voor wat betreft doorrijden zonder even vragen hoe het gaat… dat is gewoon aso.

Hier helaas ook meegemaakt met onze 2e… die lag te schreeuwen van de pijn met zijn been tussen de spaken van de fiets van buuf (bleek later gebroken) en een auto gaat half over de stoep en roept nog iets over dat we aan de kant moeten gaan… echt achteraf ben ik daar ook zo boos over, op dat moment hoorde ik het, maar registreerde het niet echt, te druk met mijn arme kereltje :frowning: