zo gaat het hier: (en goed trouwens!)

Vorig jaar zomer was onze dochter 2,5 jaar. En ik dacht: nu wordt ze vast zindelijk, luiers uit, potje in de tuin etc.

Niks.

Toen ze 3 was, was ik het zat. Op gezette tijden zette ik haar op de wcverkleiner of op een potje. Niks.

Nu is ze 3,5 jaar en sinds vorige week heeft ze besloten dat haar luier uit moet, ook 's nachts, en dat ze onderbroeken aan wilt.

Ze blijft droog 's nachts, ze bezoekt keurig de wc, plast, poepen gaat wat moeilijker want dat doet pijn zegt ze. Dus een stickerkalender gemaakt en voor elke keer dat ze poept op de wc krijgt ze een sticker en als de kalender vol is mag ze een kadootje.



Wat ik ermee wil zeggen: je kunt proberen om je kind te trainen, maar ik merk nu dat je kind echt zelf aangeeft wanneer ze er aan toe is. Bij ons is dat het geval en ik vind het helemaal goed zo.

:smiley:

Ja zofdg

Dus ik hoef me nog geen zorgen te maken…

Cheyenne is net 3 en gaat wel op het potje zitten maar doet niks…

Ze zegt dat ze plast maar doet het gewoon niet…

Heb zoiets van niet pushen,komt vanzelf,maar dan hoor je in je omgeving weer verhalen van andere moeders enzo…

ik weet dat ik al meer kids heb en dus ervaring met zindelijkheid heb,maar ieder kind is anders… :wink:

Ze moeten ook wel weten hoe het moet… Anna Sofie hier snapte helemaal niet hoe ze moest poepen. Leg dat maar eens uit!

Bovendien, als je een kind teveel pushed, heb je kans dat er later problemen komen met bedplassen, verstoppingen en weet ik wat nog meer.

:thumbup:

Goed zo Anna Sophie!

Kun je leuk Pippi en Barbie ( :sick: ) onderbroeken gaan kopen Lydia!

kirsten is van vorig jaar in de zomer droog, toen was ze 2,5 jaar. en met Ellen zijn we nu bezig, wil niet zo goed lukken als bij Kirsten maahet gaat eigenlijk goed, Ellen is nu 2,5 jaar. Hier in belgie mogen de kindjes al naar school als ze de leeftijd van 2,5 jaar hebben berijkt. ze moeten niet droog zijn maar probeer het toch.



Groetjes Anneke

Grijp die stickers Anna Sophie, heel goed van je!



Wij zijn nu ook rustig bezig met mijn zoon (februari 2003) zindelijk te krijgen en overdag heeft ie er eigenlijk geen zin/tijd voor, maar s’ avonds zit ie graag op het potje voor de t.v… Hij krijgt een sticker voor elke keer en vanavond had ie 3 stickers (2x geplast, 1x gepoept) dus het gaat langzaam maar zeker de goede kant op. Hij heeft in ieder geval geen poepangst.

Hihi ze heeft die stickers zeker gegrepen!! Ze is nu al een tijd compleet zindelijk, dag en nacht, heerlijk. Geen luiers meer (alleen voor lange afstanden met de auto en logeerpartijen), ze gaat gewoon de hele dag door wanneer ze voelt dat ze moet. Blij!!

jippieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

dat is heel mooi!



Wij stellen de zindelijkheidstraining uit tot ie 3 jaar is of eerder als ie het zelf aangeeft.