Zo fijn! *oorontsteking*

Maar het is echt waar! Een oor volgemikt (ja ik wist zeker dat mijn trommelvlies intact was!) met moedermelk en wat heb ik goed geslapen en wat is het fijn dat de ergste pijn voorbij is! :thumbup: Magisch goedje.

Waar is de vind ik leuk knop :mrgreen:



En natuurlijk fijn dat het zo goed geholpen heeft :thumbup:

Hahaha ja die knop is hier niet. Bedacht me gisteren dat ik het ook in de oogjes van Floris doe als ze ontstoken zijn dus waarom niet mijn oor? :angel: Al is het wel wat makkelijker om het in zijn oogjes te krijgen dan in mijn oor. Kolf is dan toch echt wel nodig. Ach zo liggen er weer 2 via bekers in de vriezer voor later deze maand en daar mogen er komende tijd nog wel 2 bijkomen. Hopelijk is het dan niet meer nodig voor mijn oor. Heb echt zooo medelijden met die kleine mensjes die vaak oorontsteking hebben… :frowning:

Kun je niet wat opsturen :angel:

Als je nu eens om de hoek woonde kon je zooo wat komen halen heb zat. :wink: :lol:

OOooh wat fijn! :dance: Misschien raak ik nu te gedetailleerd, maar hoe deed je het? Even wat (handkolven) en daarna je oor in gieten? En had je een onsteking aan de binnen of buitenkant van je trommelvlies? Ik zit soms ook met (midden)oorontsteking, houd deze tip dus graag in mn hoofd mocht het daar werken!

Mouse ik vermoed zelf dat het aan de binnenkant zat van mijn trommelvlies. Heb het al eens eerder gehad maar dan in mijn gehoorgang en daar hielpen zure druppels (2/3 70% alcohol uit het kraampakket en 1/3 witte azijn waar je ook saladedressing bv mee aanmaakt) heel erg goed tegen. Dat hielp nu dus echt niet. :silenced:

De vetten in de moedermelk helpen propjes oplossen mocht het door een verstopping van je gehoorgang komen, maar het helpt natuurlijk ook je trommelvlies vet en soepel houden als daar evt druk opstaat. Je trommelvlies moet wel echt dicht en heel zijn! Dus niet als je een vochtig oor hebt erin doen. En ik heb idd gewoon een beker vol gekolft (heb geen enorme onbalans in vraag aanbod) en daar met een steriel spuitje wat uitgehaald en met het spuitje in mijn oor gedruppeld. Echt zoveel erin dat je hele oor vol zit, 5 minuten gaan zitten met mijn hoofd scheef. Daarna de rest er weer uit laten lopen. De rest van de melk kon mooi de koelkast in en is een dag later de vriezer ingegaan. :thumbup:

@Mouse! wrote:

OOooh wat fijn! :dance: Misschien raak ik nu te gedetailleerd, maar hoe deed je het? Even wat (handkolven) en daarna je oor in gieten? En had je een onsteking aan de binnen of buitenkant van je trommelvlies? Ik zit soms ook met (midden)oorontsteking, houd deze tip dus graag in mn hoofd mocht het daar werken!


Als je een oorontsteking van binnenuit wilt behandelen, kun je mm ook gebruiken als neusdruppels/neusspray :slight_smile:

Yep tegen verstopte kinderneusjes helpt het ook, ontstoken oogjes, schaafwondjes eigenlijk teveel om op te noemen ik probeer het altijd gewoon want bij de meeste dingen kan het geen kwaad gelukkig en waar jodium ed vaak prikt doet mm dat lekker niet. :dance:

En het is zelfs fijn om in het badje te doen als beeb een wat droge huid, jeukend eczeem, waterpokken of rode billen heeft. Ze moeten het eigenlijk gaan bottelen. :lol:

@Rhiannon wrote:

Als je nu eens om de hoek woonde kon je zooo wat komen halen heb zat. :wink: :lol:




:lol: :lol: :mrgreen:

Fantastisch topic!!! :thumbup: :thumbup: :thumbup:



Ik zal mijn kolf eens van stal halen als er weer eens iets loos is hier! :mrgreen: