Zo, dat was een spectaculair einde van een verjaardag!

Gister een heerlijke 7e verjaardag van zoonlief geviert!

De kids zaten net lekker in bad 's avonds, toen ik geschreeuw hoorde buiten.

Ik kijk en zie een man op het bankje voor ons huis zitten en daarnaast staan zo’n 8 straatgenoten.

Ik had al snel door dat die man op t bankje een straatgenoot is die hier helemaal niet mag zijn, hij zit opgenomen in de ggz en heeft in het verleden o.a. de ramen van zijn buren vernielt en de vrouw daar bedreigt/gestalkt en zo meer.

Er hing een hele gespannen, boze sfeer.

Ik stond een beetje te kijken en te luisteren :shifty: , en inmiddels zo’n beetje ons hele hofje, toen er nog een straatgenoot langs kwam die die man op t bankje een mega knal verkocht :shock: zo (later bleek dat de “verwarde man” de slaande man eens vals heeft aangegeven, voor mishandeling, en nu wou hij hem eens laten voelen hoe het is als hij dat echt doet… tjaa)! Die man werd snel weg gestuurd, maar de sfeer werd er niet beter op.

Er was al door meerdere mensen naar de politie gebelt maar het duurde nog een hele tijd, maar toen hoorde we in de verte ineens sirenes :shock: en kwamen er 2 politieauto’s, een politiebus (met honden) en een auto met politie in burger aangereest, echt knoert hard :shock: ).

Meneer werd dus in de boeien geslagen en afgevoert.

Echt heftig om mee te maken! :shock:



Th.omas, en de buurjongens, vonden het wel cool en waren helemaal hieperdepieper. Zoon vond het wel een gaaf einde van zijn verjaardag.

ai en wowh zeg. Hebben de kids vannacht wel goed geslapen?



Heftig om zoiets mee te (moeten) maken.



Wij hebben een vriend die soms een psychose heeft (en soms kan hij rare dingen doen, niet naar de mensen toe maar naar zichzelf toe) en dat is ook niet fijn om mee te maken.

Kinderen beseffen het gelukkig allemaal nog niet zo.

Wel heftig verhaal Marite.



Wij hebben het vorig jaar toch gehad aan de overkant met die moeder en d’r zoontje die vermoord is.

Kinderen begrijpen dat gelukkig allemaal niet.



Yari vond al die politie en ambulances maar vet cool, en wij hielden ons groot omdat wij inmiddels wel wisten wat er gebeurt was.



Later die dag werden uitgaande schoolkinderen van 10/12 jaar geïnterviewd en gefotografeerd allen breedlachend.

Ach goed ook maar moet je denken, ze hebben nog een heel leven voor zich om zich overal druk om te maken.



Wordt deze meneer nu wel opgenomen, ze konden eerst niets doen toch?

Hij zat al opgenomen, maar is daar dus weer weg gegaan.

Ik hoop dat ze hem nu echt op een gesloten afdeling houden…

Dit is trouwens een ander iemand dan onze voormalige overbuurjongen… die kreeg ook af en toe psychoses en is toen 's avonds laat, na zichzelf verwond te hebben, weg gehaald… Ligt vast aan de plaats waar we wonen ofzo :roll: .



Maar inderdaad de kinderen krijgen alleen de politie mee en dat is cool!

Zeker als ze met loeiende sirenes aan komen racen en “de boef” dan in de boeien wordt geslagen! :roll: