Zittend werk, zwanger en 'zitpijn'

Hoi,

Heb een beetje een gek vraagje, maar herkent iemand van jullie pijn bij het zitten? De pijn zit bij de zitbeenknobbels en trekt soms wat door naar achterkant bovenbeen. Alsof je te weinig zitvlees hebt. Tis heel irritant want ik heb voornamelijk zittend werk (gelukkig niet full-time, maar toch). Probeer wel zo veel mogelijk loopjes te maken en dan voelt alles ook stijf.

Ik heb trouwens ook bekkenklachten (andere pijn hoor!); zou dat er ook wat mee te maken hebben? :think:

Mijn vraag: wie herkent het en zo ja: kon je er wat aan doen? Behalve ‘niet zitten’ dan, want dan kan ik niet meer werken…

Over een paar weken naar VK, dus zal het dan ook eens vragen.

Ik herken 't wel 'n beetje, maar dan meer de pijn in m’n stuit.

Je staat dan op en hebt echt opstartpijn, ik tenminste.

Misschien kun je 'n speciaal kussen halen bij de thuiszorgwinkel? Ik heb toen 'n kussen geleend waardoor ik zowieso 'n rechtere houding had, mijn rug ging automatisch rechter en werd langer. In 't kussen kon ik delen verwijderen (dus ik haalde 't stukje bij m’n stuit weg) waardoor dat deel van je bot/bekken niet wordt belast.

Ik had 't overigens na de zwangerschap van Kai, maar 't is altijd gevoelig gebleven.

En als je er last van hebt, kun je altijd met de vk bellen om advies. Ook al heb je pas over 'n paar weken 'n afspraak. Je kunt er geen weken mee blijven lopen (zitten), is voor jou en je werkgever niet prettig!

Hoi Es,

Nou dat herken ik wel degelijk. In mijn vorige zwangerschap (5 dagen kantoorbaan) had ik het ook. Op het eind voor mijn verlof kon ik echt niet meer. Ik kon gewoon niet goed meer zitten en had ook “opstartproblemen”. Als je dan gaat staan net alsof je botten dan weer “uitzetten”. Ik denk zelf wel dat het met je bekken te maken heeft want ik heb ook last van mijn bekken. Deze zwangerschap heb ik het minder, maar ik werk ook nog maar 2 dagen dus dat is een heel ander verhaal. Mij is toen geadviseerd op zo’n grote skippiebal te gaan zitten, maar dat heb ik niet gedaan. Ik werk in een mannenwereld en ik had echt geen zin in het commentaar dat je dan krijgt.

sterkte ermee en ik hoop voor je dat het niet erger wordt! maar ik ben bang van wel eerlijk gezegd.

Groetjes Karin

Bedankt voor jullie reacties!

Tja, het klinkt ook wel logisch dat het wel met bekken te maken heeft. De mate waarin ik klachten heb, is ook heel wisselend, dus dat past er ook wel bij. En inderdaad, die opstartstijfheid/pijn. Ga toch maar weer eens om een consultje cesar vragen; het meeste weet ik wel, maar dit is wel weer anders.

Skipybal is wel een grappig idee! Ik doe juist weer erg ‘vrouwenwerk’, dus ik kom er wel goed mee weg :mrgreen: . Maar een kussen is misschien praktischer. Ik ga het eens navragen!