Zitten proberen te stimuleren?

Niels doet nog geen enkele poging om te zitten. Als ik hem weleens neerzet valt hij binnen een seconde weer om. Wel is hij druk met omrollen en tijgeren met af en toe een poging tot kruipen en opdrukken. Hij is nu ruim 9 maanden. Ik weet wel dat ieder kind verschillend is dus ik maak me niet druk. Ik vraag me alleen af of ik het misschien wat kan stimuleren? Ik wil hem -bij gebrek aan rijbewijs- namelijk zoooo graag eens mee op de fiets nemen!

Oja moet zeggen dat Niels een ontzettend druk mannetje is en misschien ook nog niet de rust heeft om rustig te blijven zitten…

Ik denk dat je gewoon geduld moet hebben en hij vanzelf gaat zitten wanneer hij het er aan toe heeft, Jayden was en is ook erg druk en begon eerst met kruipen, en toen zo ineens onder het kruipen hupte hij z’n beentje onder z’n kont door en ging zitten :mrgreen: Volgens mij was hij toen 8,5 maand, zo uit m’n hoofd… Het komt vanzelf :angel:

idd gewoon wachten, voor ze 18 zijn kunnen ze alles :mrgreen:

Hier ook een meisje dat alleen nog maar omrolt en rollend door de hele kamer komt.

Ook Noortje doet nog geen enkele poging om te zitten. Als ik haar neer zet valt ook zij meteen weer om. En staan op haar voetjes staat ook nog neit in haar woordenboekje. Als ik haar op haar voetjes wil zetten steekt ze haar beentjes vooruit.

En Noortje is geen druk meisje, nou ja zal wel goed komen denk ik. (hoop ik :mrgreen: )

De beeb van mijn vriendin zit ook niet, maar doet wel pogingen te staan etc. (precies hetzelfde gedrag als mijn oudste zoon. die liep met 10 maanden rond de salontafel maar met 9 maanden kon hij nog niet stevig zitten)

Zij kreeg (2 weken geleden was dat) het advies om regelmatig de kleine in de kinderstoel en fietsstoeltje te zetten, om haar aan te sporen toch die zit-spieren beter te leren gebruiken.

Maar wel maar een paar minuutjes telkens. Je ziet of het je kindje te veel word.

Ik vond het nogal een heftig advies, maar je ziet nu wel progressie.

Lekker even nog geduld hebben, komt vast goed !!

Ik zou niks stimuleren of je kindje in houdingen dwingen zie

hij/zij nog helemaal niet wil…

Mijn oudste was ruim 11 maand voordat hij zelf kon blijven zitten (gaan zitten duurde nog langer). We hebben niets gestimuleerd of wat dan ook en het is allemaal goed gekomen.

Ik maak me ook geen zorgen hoor. Ik dacht dat er misschien oefeningetjes waren om het ruggetje sterker te maken ofzo (net zoals je het nekje sterker kan maken door op de buik te leggen). We wachten rustig af!

Lars is ook niet snel. Hij kan wel goed stevig zitten (zitten kon ie ongeveer met 8,5/9 maand). Hij gaat nu per ongeluk zelf zitten (vanaf de buik). Vanaf de rug probeert hij het wel, maar komt net het “dooie” punt niet over.

Hij rolt verder niet/tijgert niet en hij probeert niet te staan. Geen echte snelle jelle.

Als hij zit, duwt hij zich naar achteren met de handen tussen de benen.

Komt allemaal vanzelf wel (hoop ik 8)

ik had een bumbo stoeltje gekregen van mijn moeder.

ziet eruit als een soort potje maar dan dicht.

Vasco vond het leuk om daar in te zitten en zithouding/spiertjes werden zo ook gestimuleerd. Ik dacht dat hij rond de 6 maanden was dat ie met zitten begon.