zitten of staan?

Wanneer gaan jongens staand plassen?

Meneertje gaat nu redelijk met het potje en dat moet eerst helemaal onder de knie.

Maar ik vroeg me af dat als we straks de wc erbij betrekken of je jongetjes dan laat staan of zittend plassen?

Heb al wel een krukje bij de wc staan

ik zou het ook nog niet ‘aanleren’ om te staan hoor…

zitten is toch net zo makkelijk…

Hoi,

Sinds afgelopen kerst is Thijs zindelijk, zowel dag als nacht. Toen we begonnen met de zindelijkheidstraining hebben we Thijs geleerd te zitten om de wc, ook met behulp van een krukje zodat hij zelf van de wc af kon.

Nu zijn we een aantal weken verder en heeft hij bij opa en oma gezien dat opa staat te plassen. Sindsdien doet Thijs dat ook. Zonder krukje past het precies. En het gaat tot nu toe altijd goed. Ik vind het makkelijk dat hij ook leert staan te plassen zodat hij het ook zonder onze hulp kan.

Bij de wc boven gebruiken we wel een krukje omdat we daar een zwevend toilet hebben en deze te hoog staat om zonder krukje er goed bij te kunnen.

Dus ik zou zeggen, beginnen met zitten en daarna met staan. Ze gaan het ook wel vanuit hun zelf doen, denk ik.

Hier zit Mateo gewoon. Als hij staat maakt hij er een bende van 8)

Kevin is nu ook bijna 2 maanden s’nacht en overdag zindelijk!

Eerst gewoon zittend, en dat vond tie wel oké …

Maar toen zag hij Papa een xtje plassen, en toen moest hij dat ook doen.

Hij zegt dan ‘ik ga even grote mannen plas maken’ :mrgreen:

Tot nu toe gaat alles goed, ook boven (zwevend toilet) hebben we een krukje!

Dus ik denk lekker laten doen wat hij oké vind …

Ik zou het ook vervelend vinden als ik zittend moet plassen, terwijl ik het staand heel goed kan 8)

sil is sinds hij 2 jaar was dag en nacht zindelijk en hij heeft altijd gezeten!

hij kan het wel staand maar hij vind dat maar niks en inderdaad zittend spettert minder dus das alleen maar een voordeel :mrgreen:

Hier ook altijd de jongetjes zittend leren plassen. Volgens gaan ze dan ook gemakkelijker poepen op het potje dan dat je het gelijk staand aanleerd. Op de vorige basisschool van de kinderen moesten de jongens overigens zittend plassen. Niet dat het gecontroleerd werd of zo hoor maar het werd wel aan ouders als boodschap meegegeven van wat op school gebruikelijk was.

DE reden dat ik dit ook vroeg:

Ik heb mijn boef in het begin wel eens voor het potje zien staan met zijn piep in zijn handen: net als papa :inlove:

Vandaar.

Hij zit op het potje, gaat heel goed,

helaas heb ik van die potjes waar ze zo snel overheen plassen :evil: dus een bende hebben we hier nu al.

Voor de wc zien we dus wel hoe het gaat, op het kdv hebben ze zo’n klein wc-tje en daar gaat hij wel gewoon op zitten.

Zittend plassen schijnt beter te zijn voor de bekkenbodemspieren.

Nou hier word er niet gestaan :naughty:

Papa heb ik dat ook afgeleerd… :lol: Eerst wilde hij niet, tot ik hem vaste prik op zijn knieen en met een vergrootglas de plee heb laten schoonmaken incluis achterwand.

Tot zijn schrik was zelfs de onderkant van de wc deur aangetast door urinezuur :sick:

Sinsdien plast mijn man zittend, dus Peter krijgt geen staand voorbeeld en hij doet het maar gewoon zittend.

Met verjaardagen heb ik altijd een emmer sop in de plee staan en krijgen de heren het verzoek om als ze spetteren even een doekje over de achterwand te halen…

Ze kijken me misprijzend aan, maar inmiddels na 4 jaar zeggen ze “Jaaa we weten het, bij jou moeten we zitten”

whahhaaa

Ja, of de plee soppen… mannen die staand plassen zijn in mijn ogen vies bezig hoor :oops: … dus niks mis mee om een kleine jongen meteen te laten zitten.

Zittend aanleren en nooit iets anders meegeven!

Mijn zoon heb ik het zittend aangeleerd.

Toen ik mijn huidige man leerde kennen stond hij wel.

HEt was makkelijk voor hem: of hij ging ook zitten of hij mag de toiletten schoonhouden want ik vertik het dan :mrgreen:

Nee hoor, toen ik hem uitgelegd had waarom ik dat liever wilde (zie post van cell) was het snel gebeurt!

Hier zitten mannen!

Mijn man maakt altijd de wc schoon… :wink: , heb het werkelijk waar nog nooit gedaan… :oops:

Jesper wil altijd staand plassen net als een “echte man”. En als ie zit, komt zijn piemeltje over de rand heen, wordt de boel alsnog nat…

Zolang papa de wc sopt, vind ik alles best.