zitten, maar af en toe boem!

Hallo dames,



Onze dochter kan al een tijdje zitten (zo’n 1,5 maand), maar wel met steun en er zit altijd wel iemand achter voor de zekerheid. Nu komt ze op een punt dat ze echt heel stevig zit, maar ook nog gauw haar concentratie verliest en toch valt. Ze is zo druk bezig met spelen of pakt met beide handen haar rechter en linker broekspijp vast en leunt even achterover, en dan is er geen houden meer aan…boem!



In de box leg ik een kussen achter haar neer als ze zit en op de vloer probeer ik ook wat dekens neer te leggen. Maar nu ze kan kruipen wordt dat ook moeilijker. Zie je me al met die dekens achter haar aan lopen de hele dag :?



Ik vind het maar lang duren voordat ik denk, nu kan ik haar echt alleen laten zitten. Hebben jullie dat ook of ben ik weer eens ongeduldig? :wink:



groetjes Nienke :dance:

Ik denk dat je een beetje ongeduldig bent :smiley: . Verder is het op een gegeven moment ook een kwestie van gewoon laten doen. Ik begrijp uit je verhaal dat ze zelf gaat zitten als ze kruipt, nou dan kan ze er ook tegen als ze omvalt. Gewoon met een lachend gezicht boem zeggen en afleiden met een speeltje en dan is het zo over. Ik heb een hele tijd achter Fiona aangehold toen ze begon met staan omdat ik bang was dat ze omviel. Nou ze viel nooit als ik er achter zat en altijd net als ik eventje niet op lette boem. Toen ben ik er op gaan letten en uiteindelijk vallen ze echt niet super vaak en ze leren met vallen en opstaan. Nu bijvoorbeeld moet Fiona leren dat bepaalde dingen niet mogen omdat ze pijn doen. Bijvoorbeeld met de wc bril spelen. Ik veetig keer wc bril opvangenen zeggen niet doen. Van de week viel hij op haar vingers even huilen en ze heeft het daarna gaan enkele keer meer gedaan. Ervarend leren.

Hoe oud is je dochter eigenlijk?



Ik zou er geen kussens achter zetten, want ze moet toch zelf leren haar evenwicht houden. Alleen op een harde vloer van steen (buiten op het terras bijvoorbeeld) zou ik haar wel op iets van een speelkleed zetten om de val iets te breken. En door dat evenwicht houden leert ze ook om zelf te gaan zitten.

Bij blokker kun je pakketjes kopen van 10 tegels van foam. Deze hebben wij gekocht (geloof begonnen met 3 pakken) en dit legden we op de grond en daar lieten we merijn op spelen. Als ie dan achterover viel, dan werd zijn val gebroken.



zie de foto van wat ik bedoel… We hebben ze van de zomer buiten op het houten terras gelegd…

@jet wrote:

Bij blokker kun je pakketjes kopen van 10 tegels van foam. Deze hebben wij gekocht (geloof begonnen met 3 pakken) en dit legden we op de grond en daar lieten we merijn op spelen. Als ie dan achterover viel, dan werd zijn val gebroken.



zie de foto van wat ik bedoel… We hebben ze van de zomer buiten op het houten terras gelegd…




super idee zeg bij de blokker zei je die ga ik snel halen bedankt :thumbup: :-*