Zitje op of achter de kinderwagen?

Hallo dames,

Hopelijk ben ik vanaf ongeveer januari 2011 de trotse mama van een jongetjes tweeling en een meisjes dreumes van nog geen 1,5.

Ik zit met een vervoersvraagje.

Ik heb een tweelingwagen aangeschaft (met de zitjes naast elkaar) en vraag me af wat ik het beste voor mijn dreumesje kan doen. Ze kan iig nu alvast lopen. Dat is wel makkelijk.

Maar wat is wijsheid tegen die tijd?

Opties:

*Een zitje voor haar die je op de kinderwagenbakken kan zetten (kan dat ook op een duowagen?)

*Zo’n kidsit waar ze op kan meerijden achter de kinderwagen… (waar je zelf dus de heletijd tegenaanschopt of valt dat mee?)

*Of helemaal in het begin kunnen de mannen misschien wel even samen in een bak en dan kan mijn dreumesje ernaast in een zitje.

*Of 1 baby in een bak en 1 in een draagzak en dreumes ernaars in zitje…?(ik krijg het al heet bij de gedachte om die draagdoek om te knopen, aangezien je baby niet meteen in zoiets als een babybjorn kan…)

Wat zijn jullie ervaringen?

Liefs[/list]

Wat leuk joh, een tweeling op komst :smiley:

Ik heb geen tweeling maar wel veel gelopen met duowagen & drie kleine kindjes. Ik vond het babytje in de draagdoek (je zou ook eens kunnen kijken naar een ssc-carrier, dan heb je geen geknoop en ergonomisch veel prettiger voor jou en baby als een babybjorn) en de jongens in de wagen toch het prettigst. Ik heb zo’n plankje gehad voor achter de wagen (loopt niet lekker), zitje voor op de wagen (wel oke, maar vond het toch wat griezelig). Zeker omdat jouw meisje dan echt nog klein is zou ik denk ik toch voor de draagdoek kiezen. Mijn oudste was 2,5 toen de jongste kwam, dus hij liep ook wel zelf al goed. Ik deed dan ook vaak de draagdoek onderin, als de oudste moe werd baby in de doek enhij in de wagen.

Tnx voor je reactie Lune!

ssc carrier heb ik ff opgezocht! Dat soort lijkt me idd prettiger. Ik heb zelf zo’n knoopdoek. Je kindje ligt er super in! Maar het is zo’n gedoe! En heet!!!

Ben benieuwd wat er verder voor reacties komen.

Ik zou toch kijken voor een kidsit.

Juist aan een duowagen blijft er genoeg plek over om " naast" het plankje te lopen en ons Mies vind het prima. Hij loopt graag en dan wil hij dus niet zitten. Ik trek overal dus royaal tijd voor uit.

Maar eenmaal moe wil hij toch altijd wel graag zitten.

En ik heb Suus met een week of 6 wel gewoon in de babybjorn gedaan… vond ze heerlijk.

Dan Mies in de wandelwagen of buggy en Suus in de draagzak.

Je bent dan toch wel wat mobieler.

En als je graag fietst is een fietskar wellicht ook handig.

Dan hoeft je dreumes alleen bijvoorbeeld op het winkelcentrum even te lopen, maar kan ze verder gewoon op de fiets en je tweeling met babyschaaltjes in de fietskar. :thumbup:

Ik heb ook wel eens gezien dat ze een fietsstoeltje op een of andere manier bevestigen aan een duowagen. Ergens bij het voetenplankje.

Ik weet niet welke duo wagen je hebt gekocht?

Wij hebben een maand of 8 de kidsit gebruikt, ideaal. Jesse kon staan, zitten of zelf lopen en dan deed ik de kidsit omhoog (handig systeem met elastiek, wat er standaard bij zit).

Ja, je loopt er idd een beetje schuin achter, maar omdat het zo soepel liep, vond ik dat niet vervelend, ik kon in principe met 1 hand sturen.

En zoals Cell al aangaf, met een duowagen heb je waarschijnlijk gewoon ruimte om naast de kidsit te lopen.

Je zou het ook kunnen testen in de winkel, dat hebben wij destijds ook gedaan. We mochten er zelfs even buiten mee lopen (we hadden namelijk eerst een plankje van Mutsy, maar dat liep voor geen meter, dus we wilden zeker weten dat de kidsit wel lekker zou lopen).

Succes met het maken van een keuze!