Zit ik hier te janken omdat...

ons meisje de laatste week in groep 2 heeft :wall:



Wie heeft er nog meer een brok in de keel?

Ik vind het zoooo hard gaan. Anne heeft 2 juffen in groep 2 (eigenlijk combiklas groep 1-2). Morgen neemt ze afscheid van wie in mijn ogen de leukste juf is, want die heeft ze deze week niet meer. Toen ik vanmorgen hoorde dat de andere juf er woensdag is (die dag wisselen ze om, en ook een leuke juf hoor) schoot me die brok in mn keel. En nu zit ik hier dus te janken met de radio aan omdat ik vind dat ons meisje veel te snel groot wordt. Oke het is goed voor haar…maar waar is die baby gebleven die nog brabbelde? Waar is die peuter die zich regelmatig versprak. Waar is eigenlijk dat kleutermeisje die graag naar mama zwaait voor het schoolraam om dag te zeggen?

Het zit in mijn herinnering…nu is ze groot…ze verspreekt zich bijna nooit, brabbalend niet meer en zwaaien? Dat is voor kindjes die net op school zijn :cry: . Ze bepaald zelf wel wat ze aandoet naar school en hoe haar haren zitten. Die onderbroek doe ik niet aan mama, die staat niet mooi met gym :shock:



Zoals je leest, het gaat me te snel, maar ze is klaar voor groep 3. Andere ingang op school. Gymkleding mee, etui met potloden en een eigen plaats in de klas…Ik hoop dat Anne het minder spannend vind dan dat ik het vind…

Ik herken wel je gevoel van ‘jeetje, wat gaat het snel’, het gaat echt hard ineens, bijna 6 jaar, alweer zo wijs. Het mag van mij wel ietsjes langzamer gaan.

Maar vind het ook wel heel erg leuk om te zien wat ze nu weer allemaal kan, echt volwassen gesprekjes af en toe, en al steeds meer woordjes lezen en schrijven…

Dus eigenlijk verheug ik me wel op de volgende stap.



De overgang naar groep 3 is in ons geval niet zo heel erg groot, want Laura zat het afgelopen half jaar al in een combinatieklas 2/3 (wordt komend jaar groep 3/4) en ze houdt ook dezelfde juffen. Dus die is al helemaal gewend aan de manier van werken in groep 3, dat is mooi geleidelijk gegaan dit schooljaar.

Ik zit dan niet te janken, (misschien ga ik dat over een paar weken nog doen)… maar ik vind het wel erg spannend allemaal.

En Mateo natuurlijk ook… 8) Hij is er zelf wel erg aan toe.



Ik vind dat hij echt groot wordt. Echt al een kind met eigen mening en manier van doen. Ik ben erg benieuwd hoe hij het straks in groep 3 gaat hebben. :inlove:

Wij hadden vorige week wisselochtend, en Mischa mocht toen al een ochtend naar groep 3. Ik vond het maar vreemd wegbrengen door de andere deur.

Daar zat hij dan, in een klas met allemaal tafeltjes naast elkaar.



Ze worden echt enorm groot.

Ik heb dit gevoel (nog) niet met Merijn. Maar goed, het is hier pas over 3 weken vakantie. Wellicht dat ik in de laatste week ook wel anders praat…

Ik vind hem wel ineens echt groot worden, is beetje aan het lezen enzo…



Ik heb onverwacht meer ‘moeite’ met het feit dat Xander afgelopen week een ochtendje op school is geweest en morgen nog een keer…

dan heb ik ineens 2 schoolgaande kinderen na de zomervakantie, mijn kleine dropje die ook de wijde wereld in gaat…

Haha, nou het janken is voorbij :lol:



Tuurlijk vind ik dit nu ook een mooie tijd met een meisje die behoorlijk wijs is voor haar leeftijd en bv wilt weten hoe paarden op de wereld komen (nee mama, ik bedoel niet dat ze net zo geboren worden zoals mensen, maar hoe zijn ze ‘ontstaan’’ )…pfff…moeilijke vragen, maar leuke gesprekken en wat hebben we een lol samen…maar die stap die ze nu gaat maken is voor mij weer even slikken :oops:

Ik vind het al een beetje spannend dat Lasse na anderhalf jaar groep 1 dan eindelijk naar groep 2 gaat - maar bij groep 3 kan ik me ook zeker wat voorstellen (voor het eerst een andere juf, andere ingang ed).

Oh, herkenbaar…

Bij ons is de vakantie afgelopen vrijdag al begonnen, maar ook ik had vorige week constant zo’n emo-gevoel. Mijn meisje gaat weliswaar pas naar groep 2, maar toch: voor mijn idee zit ze pas net op school, maar groep 1 zit er toch echt alweer op.

En dan nam mijn kleinste meisje vorige week ook nog eens afscheid van de babygroep op het kdv, zij gaat na de vakantie naar de peutergroep.



Zucht, waar zijn mijn baby’s gebleven? Het gaat veeeeeel te hard inderdaad… :frowning:

mijn oudste gaat ook naar groep 3.

hier begint 22 juli de vakantie.

maar ooh wat wordt hij groot.

En nu heb ik een jaar extra kunnen genieten van mijn kleuterzoon,

maar nu vliegt hij toch echt over naar de 1e klas!

Pfoee! Wel een hele stap hoor!

Vooral voor zoon, maar ook voor mama.

Hij is nu druk met zijn boot bezig, die alle oudste kleuters maken,

nog 2 weekjes. Hij vindt het heel erg spannend!



Ik ga wel een traantje laten op de laatste dag,

maar nog meer op de 1e dag van het nieuwe jaar.

Die beginnen we in de kleuterklas, om dan door juf en de kleuters te worden uitgezwaait. Ze noemt de naam van het kind die dan aan de hand van mama onder de boog van zingende kleuters vroegere klasgenootjes/vriendjes de school door te gaan naar boven… De hele school staat zingend een poort te maken.

Ik moest vorig jaar al bijna huilen, maar nu is het mijn eigen zoon…



Hij is er wel heel erg aan toe. Het extra jaar kleuteren was nodig en goed. Nu mag de wereld van de letters en het leren voor hem open gaan.



Maar toch… wat gaat het snel!

Marite, dat vraag ik me ook zo af. wanneer zijn onze zomerzonnetjes echte ventjes geworden?

Jeetje, ik zit nu hier al mee te snuffen, terwijl jongste nog met groep 2 moet beginnen…Maar het roept weer veel herinneringen op aan oudste, die nu naar groep 8 (!) gaat…

:smiley:

Soleil, groep 8… Pff.



Ik heb er straks eentje in groep 6 (dat vind ik al aardig groot) en eentje in groep 1…

Echt zo’n minikleutertje. Ik vind het vooral heel leuk :inlove:

Kleine kindjes worden groot! :mrgreen: