zit al op de max voeding en heeft honger, wat nu?

Hallo allemaal,



Ik weet het echt ff niet meer, dus hier mijn probleem.

Mijn zoontje is nu 3 maanden en ik zit nu op 4 x 240.Hij krijgt Friso comfort. Dit is nu 2 weken goed gegaan, hij liet steeds tussen de voeding 4,5/ 5 uur zitten,dus vandaar die 4 voedingen.

Nu sinds een paar dagen wordt hij bij elke voeding eerder wakker, omdat ie honger heeft. Probeer het dan te rekken met een speen enzo, maar als ie echt moord en brand gaat schreeuwen, dan geef ik hem natuurlijk z’n fles. Met als gevolg dat ik dan met de dag niet uitkom, want dan heeft ie de laatste fles om 18.00 en word ie vervolgens ook weer vroeg wakker om 05.00 uur ongeveer.De laatste paar dagen rek ik dus steeds die flessen om niet op 18.00 uit te komen, maar ja das makkelijker gezegd dan gedaan.



Ophogen kan niet meer, zit al op 960. Heb al geprobeerd om 10 cc erbij te doen, maar dat helpt ook niet. Nou heb ik dit probleem al voorgelegd bij het CB en die zeggen een 5de voeding erbij en dan dus 5x 200. Nou heb ik dit ook al geprobeerd, maar als de fles op is word ie helemaal wild, omdat de fles op is en nog steeds honger heeft. Nou wil ik wel overgaan op 5 voedingen, maar hoe kan ik dit dan doen zonder dat hij honger heeft.



Ik hoor om me heen dat sommige moeders Nutrix door de voeding doen en ook al met 3 maanden. CB raadde dat natuurlijk af, want hun adviseren met 6 maanden pas daarmee te beginnen.Maar kan ik niet met een theelepeltje beginnen ofzo? En dan bij elke fles of niet??



Of kan ik beter Friso extra gaan geven, maar dan zou ik het wel graag willen mengen met de comfort, omdat ie zo’n last had van krampen en spugen. En heb er geen zin in dat ie dat allemaal weer terug krijgt. En als je het mengt weet iemand dan hoe je dit makkelijk kan doen, omdat de comfort met gekookt en koud water gemaakt moet worden.



Ja ik weet het ook niet meer, dus houd alle opties open 8) .Ik word er zo onzeker van als hij niet tevreden is

Oja hij weegt trouwens 7100 gram en is 68 cm



Nou ik hoop dat jullie hier wat mee kunnen. Alvast bedankt.

Nou een bekend probleem, dat heb ik met Bas ook gehad. Ik heb altijd op 5 voedingen gezeten, omdat Bas de 4 niet volhield.

Ik heb gewoon meer water in de fles gedaan met gewoon 6 schepjes, zodat hij toch 250 ml vocht per keer kreeg, maar niet teveel voeding.

Met 4 maanden ben ik al begonnen met bijvoedingen, zoals een klein fruithapje/ groentenhapje en toen loste het probleem zichtzelf op.

Kun je niet alleen de laatste fles ophogen met 40 ml? Dan zit je precies op de max. hoeveelheid en slaapt hij misschien wel door.

Ik ben met emma begonnen met rijstebloem(nutrix) een week voor ze 4 maanden werd. Maar ik hoor ook weleens dat sommige kindjes het eerder krijgen. Emma is nu ondertussen bijna 5 maanden, en we laten de nutrix ook al weer achterwege. Ze slaapt beter als we één schep en 30 water extra doen dan als we er nutrix aan toe voegen. Als je met nutrix begint zou ik het inderdaad opbouwen en ik zou het persoonlijk niet bij elke voeding doen. Alleen bij de laatste of de eerste fles.



Maar ik zou vooral doen wat jij denkt dat het beste is voor je kind. Het CB geeft alleen een advies… Dit betekend niet dat je het hoeft op te volgen.



Succes ermee!

hoi hoi



ik heb dat probleem met Luna ook gehad en ben over gegaan naar friso extra die kun je makkelijk mengen met comfort

en dan gewoon kijken met hoeveel hij tevreden is dus gewoon per schepje opvoeren



suc6

Hier ook gehad met Demi

Ik mengde comfort ook gewoon met extra (50-50). Comfort moet je mengen met gekookt (heet!) water. Ik deed in de fles de helft van de hoeveelheid water die nodig was zo recht uit de waterkoker. Hup de poeder erbij (gewoon bij elkaar comfort en extra) en dan schudden. Daarna de andere helft aanvullen met koud water en voila op drinktemperatuur.



Ook heeft Demi gewoon een fles teveel gehad hoor. Leuk al die adviezen enzo maar als ze honger hebben… bij ons heeft dat gewoon goed gewerkt en ik heb me gewoon niet zoveel aangetrokken van het CB.



Succes!

groeten

muts

hoi hoi



bedankt voor alle reacties!!



Ik ben inmiddels begonnen met rijstebloem, hij vindt het echt lekker. Doe nu 2,5 schep bij z’n laatste voeding.

Maar hij komt nog steeds om de 4 uur, en omdat ie om de 4 uur komt, heeft ie de laatste fles om 9 uur en komt dan de volgende ochtend rond een uur of acht. Hij is wel eerder wakker, maar nog geen honger.

Nu vind ik dit geen probleem, vind het wel lekker als ie al zo vroeg gaat slapen, maar dat kan toch geen kwaad zo lang slapen?



Ik moet wel zeggen dat ie over de dag niet meer zo zeurderig is, hij is juist nu heel tevreden, dus zal dat dan aan die rijstebloem liggen?



Wat een vragen he, 1ste kindje he en onzeker :lol:



groetjes mirjam