zinderlijk worden

Benito is nu sinds een paar weken echt zinderlijk overdag als het om plassen gaat.

Alleen als ie moet poepen dan gaat ie niet op toilet :?

Hij vraagt om een luier of gaat stiekum in een hoekje staan en doet het dan daar…

Herkent iemand dit? en wat kan ik eraan doen??

zo dat is knap

feliiiiiiiii

brittany vertikt het en doet het gewoon in der broek dus madam heeft een luier om

Stijn wilde eerst ook het liefst in een luier poepen. Het werd typisch dat hij op een bepaald moment telkens na zijn middagslaap of in de ochtend (tijdens het slapen heeft hij nog een luier om) ook gepoept had. Toen heb ik hem dus voor het slapen op de wc gezet en gezegd dat hij ook maar even moest poepen, en ben zelf achter de deur gaan staan. Nu wil hij dus best op de wc poepen, maar er mag niemand meekijken. Probeer dus eens of er wel gepoept wordt als je achter de deur staat…

Ga ik zeker proberen bedankt voor de tip

Zal ook eens uitvinden of hij een vast ritme heeft met poepen

heb ik eigenlijk nog niet op gelet. :oops:

Wij doen hem ook voor de nacht nog een luier om hoewel hij al nachten heeft gehad zonder luier dat hij droog was,maar heb liever dat de dagen droog zijn ook qua poepen en dan de nachten

Ik vind het trouwens wel grappig als hij bijvoorbeeld tv kijkt of aan het spelen is dan rent hij opeens naar toilet “ik moet plassen” roept ie dan.

OOk op de peuter speelzaal is ie droog,opzch doet ie het niet slecht ,heb begrepen dat jongens vaak later zijn dan meisjes.

Hoe gaat het nu?

Ik heb het zelf nooit ervaren (zul je zien dat ik het wel krijg met mijn dochter) dat kinderen niet op de wc durven te poepen, maar het is zeker niet ongewoon.

Ik hoor t wel meer hoor. Kinderen die in principe wel zindelijk zijn, maar echt weigeren te poepen op de wc…

ik weet niet precies wat er stond maar er staat zo’n zelfde verhaaltje in het groeiboekje onder het onderwerp zindelijk.Misschien staat daar verder nog wat bij

ik hoor vaak dat kinderen bang zijn om iets van zich zelf te verliezen, in dit geval het poepen, sommige kinderen houden het net zolang op tot dat ze weer een luier om krijgen,

en gaan dan vaak in hoekjes stiekum poepen,

misschien helpt het idd om even hem alleen op et toilet te laten en hem zelf laten ontdekken wat hij precies doet, en als ie heeft gepoept dááág hoopje uitzwaaien

(als ik nu merk als hij aan het poepen is in de luier, kiep ik hem weleens om in de wc zodat hij ziet dat de keutel in de wc hoort, hij mag em dan uitzwaaien en doortrekken)