Zindelijkheidstraining jongetje....

Gisteren trof ik mn ventje (22 mnd) wéér poedelnaakt in bed aan. Hij had tussen de spijlen door zo op de grond geplast! Heb het potje erbij gepakt en hij ging er zo op zitten. Hij hoefde niet meer te plassen maar op mijn verzoek had ie er toch nog 3 druppeltjes uitgeperst Dus ik ga toch maar proberen of ik hem zindelijk kan maken voor ‘de puck’ komt… je weet maar nooit toch! Zijn ook gelik begonnen met de sneeuwpop knuffel die hier op de bank staat, een luier om te doen en op het potje te zetten, maar weet verder niet zo goed hoe je zoiets als zindelijkheidstraining moet aanpakken en het potje is nog te krap ooK! Als ie zelf gaat zitten, dan zit ie zo dat zn piemeltje op het randje ligt, want het past er net niet ‘makkelijk’ in Iemand anders dat probleem ook bekend?

Wat ook weleens helpt het potje verkeerd om gebruiken,het hoge gedeelte dus voor doen,en ook kijken of zijn piemeltje er goed inzit.

:thumbup: bedankt diana, gaan we proberen. Heb van mn schoonmoeder een ander potje gehad, maar met hetzelfde probleem. Misschien moeten we maar gewoon aan de toiletbril verkleiner en een ander potje, maar ga dit ook even proberen!



Heb je nog meer tips hoe jij Justin zinderlijk hebt gemaakt?

wij hadden sil direct geleerd dat ie zijn piemeltje naar beneden drukte , en dat doet ie overigens nu nog.

@jacsansil wrote:

wij hadden sil direct geleerd dat ie zijn piemeltje naar beneden drukte , en dat doet ie overigens nu nog.




:thumbup: natuurlijk! Goed van je dat je het zegt, ik kan hem dat zelf leren idd. Hij is al zo zelfstandig, gooit alles wat weg moet zelf weg, hangt zelf zn jas op, vraagt of hij wat pakken mag (wat een voorbeeldig kind lijkt het zo hè, maar hij kan ook boeven hoor hihi) dat ik em dit ook zo geleerd moet kunnen hebben! Danke!



Hoe maak je je kindje eigenlijk bewust dat hij geplast heeft in de luier. Nu voelt dat natuurlijk als ‘gewoon’ aan :eh:

ik zal even heel eerlijk zijn , wij hebben niks geen gedoe hoeven uithalen om sil zindelijk te krijgen :oops: hij heeft het zichzelf gewoon geleerd… vlak voor zijn 2e verjaardag was hij het ineens zat , hij was geen baby meer zoals hij zelf zei, en dat ding mocht dus ook absoluut niet meer om (ook snachts niet :shock: ) en het rare is … hij heeft ook nooit 1 ongelukje gehad :shock:

dus het hoe en wat over truukjes en dergelijke … ik kan je niet helpen… :wink:

Zooooo dat klinkt goed haha. :wink: Mn broer scheen dat ook te hebben gedaan, toen mn andere broer werd geboren was er een nieuwe baby, wilde hij geen luier meer om en was zonder ongelukjes zo zinderlijk! Knap hoor van Sil!



Danté is er wel erg mee bezig, maar blijft het ‘wildplassen’ toch leuker vinden dan het potje plassen :lol: Maar heb nu een potje gehad in de vorm van een schildpad, misschien dat die hem meer aantrekt dan dat miniding dat ik heb staan.



Las al ergens anders dat ze een onderbroekje onder de luier aandeed, zodat het kindje beter voelde dat het geplast had. Dat kan ik ook nog proberen natuurlijk.

Mijn jurrian is 2 jaar, maar hij wil dus ECHT niet op een potje of op de wc ofzo!! Hij weet heel goed waar het hoort maar hij wil het niet. We pushen hem ook niet eigenlijk. Ik laat hem maar zelf aangeven ofdat hij wel of niet wil. Hij gaat wel af en toe kijken als je naar de wc gaat, en weet ook wel wat je gaat doen.

Hoe krijg ik hem wel zindelijk? Of kan ik hem nog beter even met rust laten totdat hij zelf aangeeft dat hij ook op de wc wil?

Nicole, ik zit natuurlijk ook zelf nog vol vragen :lol: maar ik heb hier pas gewacht met het potje erbij te pakken, totdat Danté zelf begon met interesse voor plasjes enzo. Dat hij telkens zn luier van zn kont trekt was voor mij een teken dat ik het eens proberen kon. Maar rustig aan hoor, ik zet em er niet de hele dag op. Ben eerst maar eens begonnen met hem erop te zetten als ik de luier verschoon. Dan is het natuurlijk al te laat maar ik probeer het rustig aan te introduceren. En als hij gaat badderen en 's ochtends uit bed komt en 's avonds gaat slapen, dan mag hij er ook even op zitten. Vind het maar een lastig iets zo dat zinderlijk maken, maar het valt me tot nu toe mee, omdat hij er zelf in geinteresseerd is.

@jacsansil wrote:

wij hadden sil direct geleerd dat ie zijn piemeltje naar beneden drukte , en dat doet ie overigens nu nog.




Dat hebben wij ook meteen geleerd :thumbup:



Ik heb Justin af en toe op de pot gezet,maar hij had geen intresse :?

Toen hij 2 jaar en 8 maanden was zei hij opeens ik wil geen luier om en rende weg :lol: sinds toen is hij zindelijk.

S’nachts heeft bij hem wel langer geduurd.

En heel af en toe een ongelukje overdag maar niet overdreven vaak.



Eigenlijk voel en zie je vanzelf wel als je kindje er klaar voor is :think:



Nicole gewoon af en toe vragen of hij op het potje wilt plassen meer kun je beter nog niet doen,komt vanzelf wel!!!

Ik vind het proberen hem om de zoveel tijd op de pot te zetten dat je dat kan proberen. En dan de tussenpozen elke keer langer laten.



Zelf heb ik dat toen met Stein ook gedaan toen hij dante zijn leeftijd had maar ik moet eerlijk zeggen dat het werkte tot meneer 1 keer koorts kreeg. Hij was toen in 1 keer niet zindelijk meer.

Toen heb ik besloten te wachten tot hij zelf aan ging geven dat ie moest plassen en geen luier meer aanwilde.



Nou dat moment was verleden week. en eigenlijk hoef ik er niet veel moeite voor te doen :dance: :dance: :dance:

ik doe bij Dave af en toe eerst zijn onderbroekje aan en dan zijn pamper…zo voelt hij dat in zijn pamper plassen toch ook ‘vies’ is…

hij weet dat het potje er staat en gaat er ook vaak op zitten…maar er echt wat op doen… dat is nog niet echt zij n bezigheid…ja hij vind het wel leuk als het gelukt is…maar het is OH zo makkelijk die luier HAHAHA

ach hij is nog klein…komt goed