Zindelijkheidstraining en middagdutje?

Hallo,



Ik ben sinds 3 dagen actief bezig met mijn zoontje om hem te leren op de wc te plassen, na eerst twee dagen iedere keer natte broeken en geen plas op de wc wilde ik opgeven omdat ik dacht te vroeg te zijn. Echter hij geeft zelf aan geen luier meer aan te willen maar die natte broek scheen hem ook niet te deren. Echter sinds vanmiddag geeft hij zelf aan te moeten plassen en doet het dan ook echt op het toilet.



Maar nu vraag ik me dus af hoe je dat aanpakt met slapen, hij heeft geen vaste tijd voor een dutje maar valt vaak gewoon opeens in slaap. Als ik dan aan hem ga zitten heb ik kans dat hij wakker wordt en niet meer gaat slapen maar wel helemaal oververmoeid is en dan onuitstaanbaar gedrag gaat vertonen. Dus een pamper omdoen terwijl hij slaapt is geen optie weet iemand misschien een oplossing hiervoor of is het de bedoeling dat ze het ook meteen ophouden in hun slaapje overdags?



Groetjes



Vanessa

Misschien tijdelijk een luierbroekje die hij zelf aan en uit kan trekken?

Nou ik heb nu dus weer een nieuwe kwestie, zolang meneer in zijn hemd loopt plast hij op de wc maar zodra ik hem een broek aantrek plast hij gewoon in zijn broek in de veronderstelling dat hij een pamper aanheeft en het ergste is dat die natte broek hem totaal niet deert :? :?



Groetjes



Vanessa

Ik heb Gerben iedere keer dat hij wat kreeg: koekje, drinken, broodje eten etc. eerst naar de wc laten gaan en daarna kreeg hij het pas. Eerst er iets uit, en dan er weer wat in, zeg maar :mrgreen: Hij had inderdaad natte broeken, maar gewoon een onderbroekje aangelaten en even flink doorwassen, maar op een gegeven moment merkt hij het vanzelf. Op een gegeven moment vinden ze het toch niet lekker meer. Gerben vond het ook niet erg. Wel steeds helemaal een schone broek en onderbroek aan hoor! Misschien een tip: ook schone sokken en schoenen aan doen, dan is het voor jou een heel karwei om te verschonen, maar hij kan dan ook even niet door met spelen… en zal hij moeten leren dat hij de drang krijgt om te plassen. Hier gaat het nu goed. Alleen slaapt hij 's middags nog wel in bed en dan doen we een luierbroekje aan. zodra hij eruit is, hopa, onderbroekje…

Vanessa, zie ik nou in je balk staan dat hij nog maar 1 jaar is??

Dan zou ik niet verder gaan met trainen, maar het nog een tijdje uitstellen…