zindelijkheid 's nachts voor 4 jarige

Tsja. Ik zie niet echt een andere optie. Ze gilt moord en brand als ze een luier aan moet, en op deze manier kan ze slapen zonder luier. Ik vind het prima. Van wakker is nauwelijks sprake. We tillen haar uit bed, zetten haar op de wc, en daarna weer in bed. Ze weet vaak de volgende dag niet eens meer dat ze uit bed geweest is. Dus of het echt verstorend is voor haar nachtrust… mwah, in ons geval niet denk ik. Wel als ik elke nacht eruit moet om het hele bed te verschonen. Dan is ze echt wakker, heeft het koud, jammert etc etc etc. Om over mijn eigen nachtrust nog maar te zwijgen… En ik zit elke dag met natte was, nat dekbed etc. Dat dekbed was ik overigens wel elke keer dat het nat is. :sick: Het komt eerlijk gezegd niet eens in me op dat niet te doen. :silenced:



We zien wel, voordat ze 18 is zal ze best zonder avondplasje kunnen. Denk dat we in de schoolvakantie maar eens gaan oefenen ofzo. En anders niet. Kan er niet wakker van liggen…

Onze oudste, in december 7j, was met 2 jaar overdag zindelijke en tot op heden nog steeds niet 's nachts.

Ik laat hem iedere avond kiezen met of zonder luier. Gisteren weer eens zonder luier en alles was nat deze ochtend.

Toen hij 6 was, zijn we naar de HA geweest en die zei ook dat we het nog een jaartje mochten aanzien. Ook omdat zoon er zelf geen problemen mee heeft.

Heb nu wel een plaswekker gekocht om mee te oefenen tijdens de vakantie. Waarom nu en niet als hij 7 wordt. Gewoon omdat het tijdens de vakantie rustiger is thuis, als hij 5-6 keer per nacht wakker wordt daardoor is het ook niet zo erg. Dat slaapt hij wat langer uit of neemt hij zijn rustmomenten op een andere tijdstip van de dag.

Als het goed is krijgen we die eind van de week.



De 2de zoon was binnen een week zowel overdag als 's nachts zindelijk.

O, ik lig daar ook echt niet wakker van, sterker nog, in ons geval klopt het niet eens.



Ik hoor hem vaak genoeg in de nacht of vroeg in de ochtend zelf nog lopen.

Dus dat besef is er wel degelijk.



Dat 's avonds laten plassen is een gewoonte geworden en aangezien er elke dag ook gewoon een plas komt, zie ik niet in waarom ik dat niet meer zou doen.

Fijn om te lezen dat het voor de nacht pas 7 jaar is om je zorgen te maken. Onze dochter van 5,5 jaar is nog geen 1 nacht droog geweest.



Haar laten plassen werkt niet. Ze is vaak heel erg verward en moet dan huilen. En of we nou om half 9/half10/half 11 gaan, de luier is dan al nat.



Ze krijgt niet veel drinken in de avond uren en voor het slapen gaan gaat ze meestal 2 keer met ons naar de wc en zelf nog een keer of 3! Maar het lukt gewoon niet. We doen haar gewoon een luierbroekje aan en hebben het er verder niet over…!



Nog een paar jaartjes de tijd dus!

Fijn!

inderdaad fijn dat er veel meer kindjes zijn die al lang overdag zindelijk zijn maar s’nachts niet



Kai is al vanaf zijn derde zindelijk overdag

we hebben het afgelopen oktober geprobeert omdat hij zelf aangaf dat hij geen luier meer omwilde

maar het was ongeveer om de nacht bal ookal lieten we hem om 22.uur nog plassen



dus we zijn er mee gestopt hij werd er zelf zo verdrietig van dat het niet lukte.

en manlief moest er steeds uit omdat ik dat met mijn bekken echt niet kon.



ik heb nu zoiets van we zien wel waneer het wel lukt.

@marg248 wrote:

Fijn om te lezen dat het voor de nacht pas 7 jaar is om je zorgen te maken. Onze dochter van 5,5 jaar is nog geen 1 nacht droog geweest.



Haar laten plassen werkt niet. Ze is vaak heel erg verward en moet dan huilen. En of we nou om half 9/half10/half 11 gaan, de luier is dan al nat.



Ze krijgt niet veel drinken in de avond uren en voor het slapen gaan gaat ze meestal 2 keer met ons naar de wc en zelf nog een keer of 3! Maar het lukt gewoon niet. We doen haar gewoon een luierbroekje aan en hebben het er verder niet over…!



Nog een paar jaartjes de tijd dus!

Fijn!




Hier precies hetzelfde (nog steeds). De luier is erg snel nat en hij is nog nooit een nacht droog gebleven.

Dus we hebben het er al een tijdje niet meer over. We zien wel weer…

Ach, als het alleen maar de nachten waren :roll: Ik heb hier twee jongetjes van 4 en 6 die nog geen dag droog blijven (zelfs geen ochtend) :shock: ALTIJD natte broeken. Overdag een schone spijkerbroek aan is eerder regel dan uitzonderding…Dus laten we het over de nacht dan maar niet hebben :shifty:

Oei WoLa, dat lijkt me inderdaad nog een paar graadjes erger. Is er dan niet meer aan de hand lichamelijk, met name met de oudste?