… :mrgreen:
Vanaf wanneer zijn jullie begonnen (of gaan jullie beginnen) met het zindelijk maken van jullie kleine poepmonstertjes? :mrgreen:
Ik zat hier toevallig gisteren in het ziekenhuis aan te denken… Je hebt tenslotte zooooooooooveel tijd om na te denken als de kleine slaapt en jij daar bent… :shifty:
Nu :mrgreen:
Sebastiaan heeft vanmorgen voor het eerst een plas op de po gedaan bij mijn ouders :inlove:
Hij zegt de laatste tijd “poepen” en 1 seconde later doet 'ie het ook al en vanochtend zei hij “bah” en greep naar z’n kruis. Dus heeft mijn moeder hem snel op de po gezet en deed hij een grote plas :inlove: .
Maar ja, dat deed hij vanmiddag bij mij ook en toen wou hij niet op de po zitten… Maar ik hoop wel dat het begin er is. We zeggen wel al een tijdje dat hij plasjes e.d. op de w.c. moet doen, dus hopelijk begint hij dat nu ook te begrijpen.
Succes :thumbup:
Groetjes,
Heleen
Ligt Quentin in het ziekenhuis… (sorry als ik het heb gemist of verkeerd begrijp :oops: )… :shock: ?! Sterkte :hug: !
V.w.b. het zindelijk maken: wij beginnen er nu ook een beetje mee. Zodra ik aan haar zie dat ze gaat poepen vraag ik haar dat. Zegt ze “ja” dan haal ik het potje erbij, zet ik haar erop, stopt ze met poepen en gaat met d’r potje spelen alsof het een grote Duplo bak is. En zodra d’r luier weer aan is… jáwel… poepen :lol: ! Maar antwoord op je vraag: ja, we werken eraan . Hihihi.
Ik dacht dat je er met 2 jaar mee kon beginnen, omdat ze dan een beetje controle krijgen over de sluitspieren :think:
Maar ik zeg het nu ook wel eens tegen Isabel hoor, (omdat ze vaak s’avonds poept en dat heb ik graag even voor het bad :mrgreen: )dan zeg ik ga je nog even poepen? en dan gaat ze even haar best doen, lees uh uh (drukken ). 9 van de 10 keer poept ze echt!!! :lol:
Maar op het potje wil ze niet…gaat ze alleen maar mee rondlopen…
Gisteren liep ze in haar nakie en had ze een plas gedaan en was daarvan hevig geschokt. Huilend stond ze erbij en wees ernaar met de woorden vies vies. Vond het echt heel zielig en heb haar duidelijk gemaakt dat het niet erg was en dat we het weer gingen opruimen.
Ik weet dus niet wanneer je echt kan beginnen, ik denk dat het heel erg ligt aan het kind zelf.
Wij wachten er nog even mee, al weet ze dan al wel wat het potje is en mag ze er best op zitten enzo… Maar ik lees nog wel even mee, ben benieuwd wat naderen doen.
Groetjes Alex
Anne zegt ook vaak poep voordat ze gaat poepen. Ik dacht ook dat ze pas met twee jaar controle hadden over de sluitspieren en heb haar nog niet op een potje gezet. Ik vroeg het me wel af, dus ik lees ook even mee.
Groetjes Pukje
Na het derde jaar pas.