Damian is nu 19 maanden,EN wij willen langzaam aan gaan proberen om hem zindelijk te maken,Is voor hem lekkerder maar ook voor ons ook,
Maar nu hebben we geen idee waar te beginnen,Zelf was ik met 1 jaar zindelijk,en Pat was ook vroeg zindelijk,
wie helpt ons met tips/ervaringen damian zindelijk te maken,Hij gaat wel op ze hurken zitten en dan zit hij te poepen,Als je zeg heb je gepoept zeg hij al ja,maar hoe nu eigenlijk echt beginnen met zindelijk maken
Ik lees even mee.
niemand reageerd
Ik weet niet of dit de gouden tip is maar bij Demi werkte het wel:
Gewoon de luier uitlaten en een onderbroek aan doen (zeker met dit mooie weer! Lekker in hun onderbroek laten lopen, verder niks aan doen!)
Dan regelmatig, om de 1,5 uur ofzo op het potje of de wc zetten. Rustig laten zitten, komt er vanzelf iets… of niet. Zo ja: feest natuurlijk (bij Demi doet een snoepje als beloning wonderen!) zo niet… niks aan de hand.
Als ze in hun broek doen (en dat gebeurt natuurlijk de eerste dagen!) dan is er niks aan de hand. Hup schone broek aan en aangeven dat we de volgende keer proberen op de pot te gaan.
Bij ons heeft dit prima gewerkt, Demi is nu vanaf februari zogoed als zindelijk. Ze heeft heus nog wel eens een ongelukje en ik moet er wel op letten dat ze zichzelf de tijd gunt om te gaan. Dus ik hou de tijd nog wel een beetje bij, maar meestal gaat ze uit zichzelf.
Als we een lange dag weggaan trek ik d’r nog wel een luierbroekje aan voor het gemak maar eigenlijk is dat nooit nodig.
's Nachts trek ik haar ook nog een luier aan nadat ik haar heb laten plassen voor het slapen gaan. Omdat ik (hoog!) zwanger ben heb ik nu niet zoveel zin in nachtelijke verschoon partijen… dat komt nog wel. Meestal is d’r luier 's ochtends zo goed als droog trouwens. Ze weet dus wel heel goed dat het niet de bedoeling is om in je luier te doen!
Ik vind dat ze het al hartstikke goed doet namelijk!
succes!
gr
muts
Ik ben hier bij alle 6 de kinderen begonnen met de zindelijk heid vanaf het moment dat ze goed konden lopen (varieerde zo van de 14 tot de 17 maanden). Ik zette ze dan regelmatig op het potje. Stonden ze op dan was het zo , deden ze per toeval een plas of een poepje dan werden ze uitbundig geprezen. Iedereen het plasje bewonderen (zelfs de honden-ha,ha moet voor een buitenstaander een hele vertoning geweest zijn). vervolgens samen door de wc spoelen.
Ging eigenlijk vrij snel goed. Met 18 maanden overdag de luier uit. Dan ging het eigenlijk in hele korte tijd zodanig goed dat ze overdag droog waren. Ik zette ze wel zelf met regelmaat op het potje.
Met plm 2 jaar waren ze zo ver dat ze echt zindelijk waren. Dus zelf aangaven dat ze moesten en vervolgens nog even op konden houden als we bv even boodschappen doen waren.
Bij de eerste 5 kinderen ging het volgens dit schema. Bij de 6de waren we inmiddels verhuisd. Ze moest 4 keer per dag mee op de fiets de andere kinderen naar school brengen/halen. En omdat een half uur met natte broek op de fiets wel erg koud was deed ik haar dan even een luier om. Nou ja ze wachtte er gewoon op. Bij haar dus later de luier consequent uitgelaten, zij was dan ook pas echt zindelijk met 2 jaar en 3 maanden. Bij de jongste heb ik ook nog met stickers gewerkt als beloning.
He muts toevallig ongeveer tegelijkertijd zitten tikken met een eignelijk vergelijkbaar verhaal.
Ik vind het wel raar dat er vaak zo negeatief gereageerd wordt als je vanaf plm 18 maanden al serieus met de zindelijkheids training aan de slag gaat. Zou pas na 2 1/2 jaar zin hebben en nog geen controle over de sluitspieren etc. Volgens mij is dat echt een kwestie van training die controle. Want hoe deden die generaties voor ons dat dan.
Thuis zijn we met 7 kinderen . We schelen allemaal plm 18 maanden. Mijn moeder heeft nooit twee kinderen tegelijk in de luiers gehad. De een na jongste was steeds al zindelijk als de jongste geboren werd. En volgens mij moeder was dat in die tijd heel normaal.
Hey Baukje,
helemaal mee eens hoor! Punt 1 is er geen leeftijd voor volgens mij. Lukt het dan is het toch mooi meegenomen? Punt 2 denk ik toch ook dat dat een gevolg is van ‘deze tijd’ hoor. Druk druk druk… en ja de eerste weken heb je misschien meer was. So be it!
Ik ben van mening dat als je je kindje er enigzins voor weet te interesseren (bij de 1 met stickers, bij de ander met een snoepje :lol: werkt bij honden ook prima :lol: :lol: ) dat je er veel eerder mee kunt beginnen hoor.
En als het niet lukt, jammer dan geen man overboord en gewoon later nog eens proberen!
gr
muts
Dankje wel meiden,dan gaan we vanaf morgen daar maar mee beginnen denk ik :mrgreen: