Zindelijk worden en PSZ

Maandag gaat Nicky voor het eerst naar de PSZ :dance:

Hij loopt nu al een zo’n ruim 2 weken zonder luier en gaat voor poepjes en plasjes naar de wc. Toch twijfel ik of ik 'm maandag een luierbroekje zal aandoen. Aan de ene kant wil ik 'm wel een broekje aandoen maar dan wordt hij lui en plast hij gewoon (bewust en onbewust) in z’n luier. En dan ben ik misschien weer terug bij af? Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat er zonder een luier grote kans is op een ongelukje door de spanningen en vergeten door het spelen bijv.

Iemand tips?

ik zou geen luiertje doen en dan wat extra onderbroekjes en broeken meegeven! Denk idd dat je anders echt de kans hebt dat je weer terug bij af bent.

Gewoon in onderbroek laten gaan. Kes was net 3 dagen zindelijk en liep al die dagen in zijn blote billen. De vierde dag naar de psz moest hij uiteraard toch een broek aan en dat ging gewoon goed. Gewoon wat extra setjes broeken en onderbroeken meegeven (vergeet de sokken niet, die blijven vaak ook niet droog als het misgaat :wink: )

Zoals al gezegd, gewoon zonder luier laten gaan. De juffen zijn wel wat gewend en met wat reserve kleding kom je al erg ver. Daarnaast zien ze van andere kindjes dat die ook naar de wc gaan, dus dat werkt best motiverend.

Hatstikke bedankt voor de reacties. Ik ga zeker zonder luier doorzetten en neem wat reservekleren mee (idd ook sokken :mrgreen: ).