Y. loopt al 3 dagen zonder luier.
En het gaat vrij goed. Af en toe een ongelukje.
Wel moeten we hem helpen herinnerren.
morgen moet hij naar het KDV.
nou vind ik het lastig wat ik nu moet doen.
Ik weet (omdat ik er zelf werk, op de BSO) dat er niet erg strak mee wordt om gegaan en ze zullen hem er niet elke keer aan herrinneren.
zou het daarom sneu vinden dat het elke keer mis gaat.
twijfel erg of ik hem nu wel of niet een luier aan moet doen.
wat zouden jullie doen
Met Tycho op het KDV ging het juist heel goed.
Omdat zijn vriendjes ook aan het zindelijk worden waren. Dus ze gingen vaak met zijn drieen tegelijk naar de wc als een van hen moest plassen dan mochten de andere ook gelijk.
Dus ze gingen extra vaak, en binnen een week was hij zindelijk overdag.
De nacht wil alleen nog niet zo lukken.
Hier heb ik het aan het KDV overgelaten: hij was 1 of 2 dagen zonder luier, maar we brachten hem mét luier. Uitgelegd dat we ermee bezig zijn, en dat wanneer hij geen luier omhad het ook goed ging (een luier betekende voor hem dat je erin kon plassen ) Dus na het fruit, bij de verschoning, hebben ze zijn luier afgelaten. En het is de hele dag goed gegaan!
Met slapen heeft hij altijd wel een luier aan, dat is hier al een paar keer mis gegaan dus daar is hij nog niet aan toe blijkbaar
Bij Lara hebben we de eerste dag toen z’n broekje luier aangetrokken, maar bij de tweede dag zeiden ze dat het niet meer hoefde, zo goed ging het.
Alleen tijdens het middagslaapje en de nacht heeft ze nog een luier om.
En lange ritten in de auto.
Suc6 morgen
Hier ook twee dagen mét luier laten gaan en daarna zonder. Het gaat daar niet vaker mis dan thuis. Eerlijk gezegd: als ze twee plasjes hebben opgeruimd, dan gaan ze er wel aan denken :lol: .
Vaak worden kinderen er ook aan herinnerd doordat andere kinderen gaan en doordat er een verschoningsronde is. Werkt anders dan thuis, maar werkt ook.
wil even melden, dat het aardig goed is gegaan.
1x is hij nat geweest en een schone broek aangekregen…wat ben ik trots op mijn ventje!
hahaha Dave net met een hele tas vol schone kleren afgezet…
hij wilde wel met luier aan daarheen, maar mocht van mij zelf weten of hij hem daar uitwilde of niet…
dus ik zie wel…
hij vind het nog best moeilijk … in zijn blote kont gaat het prima…maar zodra hij een onderbroekje aan heeft word het moeilijk…
al ging het gisteren al een stuk beter…
ach het komt vast goed…
maaruh :thumbup: goed hoor maar 1x een natte broek
kan hier ook ff melden…Y. is zindelijk!
Hij gaat nu gewoon helemaal uit zichzelf.
Wat goed!!! En dat gaat je ook nog geld schelen, al die luiers :mrgreen: