zindelijk willen worden???

mijn dochter is bijna 18 maanden… nu heeft ze een pest hekel aan luier verschonen gekregen, heeft minder natte luiers en als ik haar onder de douche wil zetten plast ze tegenwoordig bijna standaard de vloer in de badkamer onder…ze is nieuwsgierig wat ik op de wc doe…



mijn vraag… wil ze geen luier meer? of moet ik al iets aan zindelijk heid gaan beginnen??of nog te vroeg…geen idee of bovenstaande signalen een teken zijn om te beginnen met zindelijkheids training.



zoja hoe ga ik dat aanpakken?


Met 18 maanden kan je al wel beginnen hoor.



Niek was hier 22 maanden toen ze al wel op het potje wilde en regelmatig apetrots een plasje deed. Met 25 maanden zei ze “Miekje gjoot nu, nie meew luiwer aan” en dat was het dan, madammeke was zindelijk…



Gewoon in mee gaan, spelenderwijs. Doe d’r een onderbroekje aan, zet haar met regelmatig even op de wc, moedig haar aan het even te proberen en alles wat lukt is super, evt stickertje plakken ofzo en als het niet lukt, niet erg, volgende keer beter.



Een stapel joggingbroeken inslaan is misschien wel handig. Die spoel je snel uit en zijn zo weer droog.



Vroeger was het gros van de kinderen met 2 al zindelijk… dus het is echt niet te jong.



Hou er wel rekening mee dat ze ook na pakweg een week ineens geen zin meer heeft en je dan gewoon nog een periode extra aan luiers vastzit.

Maar ik zou zeker gebruik willen maken van haar nieuwsgierigheid :thumbup: