Hoi,
Sam is sinds een paar maanden zindelijk. Overdag en 's nachts meestal ook, maar niet altijd. Als hij diep slaapt, is zijn bed 's ochtends nat. Hij voelt dus niet dat hij 's nachts moet plassen. Dat gebeurt 1 keer per week of zo.
Ik maakte hem eerder altijd om 23.00 uur wakker om te plassen, maar dat maakt geen verschil, want ook toen gebeurde het wel eens dat hij 's nachts in bed plaste. Ik vind het op zich niet zo erg, maar iemand nog tips wat te doen? Ik wil uiteraard niet terug naar luiers 's nachts.
groetjes Shams
Hey Shams,
Tijs is slaapt snachts wel zonder luier, maar ook hier regelmatig ongelukjes. Wakker maken helpt bij hem niet omdat hij dan nog zo slaperig is dat hij toch niet plast. Wel kan ik, nu ik beter oplet, voorspellen wanneer het mis zal gaan. Als wij zelf laat eten en hij dus tijdens het eten nog redelijk veel drinkt dan gaat het meestal mis. Verder gaat het bij hem mis als hij echt moe is of als hij ziek is. Op deze momenten doe ik hem meestal toch een luier aan voor de zekerheid. De luier trek ik dan meestal aan over zijn onderbroek/ pyama. Hij merkt dan dus wel dat hij nat wordt, maar ik hoe niet zijn hele bed te verschonen.
Misschien heb je er wat aan,
groeten Judith
PS en net als Daan is Lizan ook veeel sneller, Lizan plast al heel vaak op de wc.