zindelijk, maar nu niet meer

Onze oudste was sinds mei zindelijk, dag en nacht.

ging ontzettend goed.



ging zelf naar de wc, plassen, poepen, snachts, alles ging perfect



maar nu sinds 2 wkn

We waren in de speeltuin en opeens had ze haar broek vol zitten, en vroeg daarna zelf om de bob de bouwer luier (luierbroekje) die gewoon aan gedaan.

niks aan de hand. verder gespeeld, geen aandacht meer aan geschonken.



maar vanaf die tijd poept ze dus alleen nog maar in de broek.



je vraagt het nog een paar keer, van of ze nog naar de wc moet, maar ze zegt dan: ik hou het goed in de gaten mama,



maar nog steeds gaat het mis.



Gisteravond had ze zelfs haar bed ongeplast (maar dit kan toeval zijn, want snachts ging ze wel gewoon plassen)



maar vandaag was ze met plassen net te laat op de wc, moest nog 5 cm… dus alles nat.



maar waren daarna bij mijn ouders op bezoek en ze moest naar de wc en moest gewoon plassen. dus heel enthousiast en gezegd hoe goed dat was etc etc.



uurtje later… zit ze weer helemaal onder.





Nu heeft de ze laatste wkn de spanning van weer naar school, wennen op de kleuterschool, bijna jarig, en nog operatie aan de oortjes



dus het kan allemaal wel spanning zijn,



maar hoe kun je hier nu het beste mee omgaan?



Luier over haar onderbroek en al die tijd totdat het vertrouwen van beide zijde er is?

alleen een luier aan (alhoewel ik dit niet de beste oplossing vind hoor)

of geen luier aan en steeds ongelukjes meemaken.







zijn hier mama;s die dit al eens hebben meegemaakt?





oja extra druk is ook nog dat ze op de kleuterschool zindelijk MOETEN zijn.

De juf heeft geen tijd om een kind te verschonen… op zich redelijk hoor. snap het wel. mocht het voorkomen, dan bellen ze de ouder op (dit is op zich geen probleem hoor, snap dit wel, maar het brengt natuurlijk wel een extra druk met zich mee…)

Ik denk echt dat het de spanning is.



Toen wij op vakantie waren geweest afgelopen zomer ging het ook helemaal mis met Justin.

Ineens was hij elke keer te laat bij de wc, tig natte broeken en ook gewoon doorspelen als het mis was gegaan.



In ons voordeel werkte het wel dat hij absoluut geen luier meer aan wilde, want dat was voor baby’s.

We hebben hem dus iedere 3 kwartier naar de wc gestuurd. Protest? Dan een luier aan (hoefde nooit, want dan ging hij wel).

Ja helaas, als je het zelf niet meer voelt, moet je gestuurd worden.



Hij begon ook weer in z’n bed te plassen.

Dit allemaal in de twee weken voor hij voor het eerst naar school zou gaan.

Echt allemaal spanning.

We hebben aan zijn juf gevraagd om hem geregeld naar de wc te sturen. Dit heeft ze gedaan. Alleen de tweede dag was hij net te laat op de wc, maar verder is hij droog gebleven.

We zitten nu in de derde week, en ze stuurt hem gewoon nog steeds af en toe naar de wc.